{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
813 visninger | Oprettet:

Marcus
Marcus
Tilmeldt:
3. maj 2021
Emner: 1 Svar: 3

Scammer -eller uheldig køber? {{forumTopicSubject}}

Hej! Jeg tænker dette er godt sted at spørge til råds

Jeg har solgt min bil brugt - og havde heldigvis lavet en slutseddel , hvor der stod at den var solgt som "prøvet og beset".

Under prøveturen i bilen spurgte han ind til tandremmen. Jeg nævnte at jeg havde en ven der havde lavet ting i sommers på den, og mente han lavede tandremmen - men var ikke sikker! Han spurgte ikke mere ind til det - og købte den.

3 dage efter ringer han og siger at tandremmen er gået i stykker og at han ikke kan køre i bilen. Han begynder at spørge ind til den reparation min ven lavede - og om at jeg kunne huske om det var det han havde lavet. Jeg svarede at det kunne jeg da godt. Han begyndte at sige at han synes det var meget underligt - og at man som sælger skal stå til ansvar for sit salg. Jeg svare at jeg ikke prøve at snyde nogen- og at han godt vidste betingelserne for købet.

Efter lidt tid, frem og tilbage - begynder han at sige - at jeg rent faktisk HAR sagt at min ven skiftede tandremmen ? Og at jeg nok har løget fordi så hurtigt går en tandrem ikke i stykke? Jeg slutte mere eller mindre samtalen der - og siger "købt som beset".

Hvad tænker i? Uheldig køber - eller en scammer, der prøvde at få penge ud? Bilen var desuden meget billig, da topstykket var gået i stykker og jeg solgte den som "evt brug reservedele".

Og har i prøvet - eller hørt om nogle der har være ude for det samme?

Mvh Marcus


Kommentarer på:  Scammer -eller uheldig køber?
  • #1   3. maj 2021 hvis der står købt som beset, er den solgt som beset. der er nok også forskel på prisklasse. er det en bil til 5, er der ikke meget at hente for ham. men hvis det er en dyrere bil, kan jeg godt forstå ham. men igen. det er sliddele

  • Marcus
    Marcus Tilmeldt:
    maj 2021

    Emner: 1 Svar: 3
    #2   3. maj 2021 Nej, den blev ikke solgt til mere en 5... Det er også derfor jeg bliver suspekt - og så var personen mekaniker. Men ja - han kan selvfølgelig godt bare havde været uheldig og frustreret over det. Men da han begyndte at ændre på historien, blev det fandme mærkeligt.

  • #3   3. maj 2021 ja, manden forventer for meget. at han nåede hjem er meget i sig selv hvis vi snakker under 5

  • Marcus
    Marcus Tilmeldt:
    maj 2021

    Emner: 1 Svar: 3
    #4   3. maj 2021 Ja han sagde han "kun" havde kørt 100km...Meget "uheldigt" !?. Jeg spurgte også hvad han ville ha jeg skulle gøre - og det var lidt fra at "at man skulle stå til ansvar som sælger" til "de handlede jo ikke om penge" ? Hvorfor fanden ringer han hvis det ikke handlede om penge? Jeg sagde jo, at jeg godt kunne finde ud af om tandremmen var blivet lavet? Men han rablede derud af alligevel?

  • #5   3. maj 2021 af ren nysgerrighed hvilken bil til hvilken pris?

  • Marcus
    Marcus Tilmeldt:
    maj 2021

    Emner: 1 Svar: 3
    #6   3. maj 2021 Ja, det kan jeg vel godt skrive -hvis personen læser herinde gør det ikk noget til eller fra.
    Det var en Peugoet 206 benzin fra 2005. 5000kr - og så gav jeg ham vinterdæk med gratis.


  • #7   3. maj 2021 ja han hænger selv på den

  • #8   4. maj 2021 Han kan ikke gøre noget, uanset hvad din ven har levet eller ej.

    Jeg har prøvet med flere forhandlere, at selv med den, altså fx da jeg bar helt und og ny billist og mine vinduesviskere virkerede ikke mere (det var så blor et sikring) men ante jeg intet om.

    Har også prøvet en Fiat Tempra fra en forhandler som angiveligt kun have kørt 117.000 km.

    Fandt så ud af hvorfor - det digitale speedometer virkede kun ca 33% af tiden, så andet ikke hvad den reelt havde kørt.

    Det åd en tandrem selvom den i følge forhandleres var nytskiftet. Det er muligt den var, men i så fald penge ud af vinduet,.,

    Jeg køber aldrig gamle brugte biler hos forhandlere igen, men af privatpersoner, de har det med at holde meget længere end over kantstenen !

    Og koste det halve.


  • #9   4. maj 2021 Når det er handel imellem private så er der “garanti” ud til fortovskanten smiley

    Købt som beset og prøvet er som der står
    Købt som beset og prøvet

    Han kunne have kørt 100 meter fra dig og motoren var stået af og det er bare ærgerligt Sonnyboy

    Du har givet ham vinterdæk med i prisen og ellers svaret på hans spørgsmål omkring hvad der er lavet

    Og Ja meget uheldig køber men det er jo en chance han tager når han handler privat

    Du skal ikke give han nogen penge eller andet du kan prøve at forklarer ham at ansvaret jo altså ligger hos ham og bliver han ved med at ringe så bloker hans nummer


Kommentér på:
Scammer -eller uheldig køber?

Annonce