{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
777 visninger | Oprettet:

Køb af bil som ikk er indregistreret i dk {{forumTopicSubject}}

Hej, jeg er i færd med at handle en bil som ikke er indregistreret i Danmark, bilen er blevet toldsynet i 2018 dog har tidligere ejer ikke betalt afgiften på bilen, da han gik i stå med projektet. Nu har jeg dog set mig interesseret i projektet og derfor vil jeg købe bilen og evt indregistrere den. Men hvad skal jeg være opmærksom på når jeg handler sådan en bil her som ikke har været indregistreret før. Hvilke papirer skal jeg have fra ejer? Så jeg er sikker på at jeg ikke bliver snydt som sådan. Og hvad skal jeg mere være opmærksom på. Jeg har nemlig aldrig handlet bil uden afgift før !

Jeg siger tak på forhånd for svarene.

Mvh Thomas


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Køb af bil som ikk er indregistreret i dk
  • #1   4. maj 2021 Hvilket land har bilen været indregistreret i tidligere? Det er forholdsvis nemt, hvis den er fra et andet EU-land. Her skal du selvfølgeligt have registreringsattest fra pågældende land. Herudover er det en fordel, hvis der sidder et typegodkendelsesskilt på bilen eller det fremgår af papirer. Og så kan det være nødvendigt med en brændstoferklæring.

    Sidst jeg handlede bil fra udlandet, var jeg forbi synshallen med kopi af de papirer, der fulgte med. Så kunne han hurtigt fortælle, hvad jeg manglede, og hvad jeg havde nok af. Jeg vil anbefale dig at gøre det samme.

    Sidst jeg købte bil i udlandet, var det en bulgarsk bil. Det gik forholdsvis smertefrit. Det eneste, jeg manglede, var en brændstoferklæring, og det kunne den danske importør skaffe mig for en plovmand.


  • #2   4. maj 2021 Bilen er fra England, men den er blevet importeret hertil og toldsynet her i dk (2018) før England brexitede eu. Bilen det handler om er dog ikke særlig speciel da det bare er en VW Golf 6 1.6

  • #4   5. maj 2021 Har du kikket om rattet sidder i venstre side ?
    smiley


  • #5   5. maj 2021 Trolle P har en pointe, hvis rattet sidder i forkerte side og med en bil til en "begrænset" værdi, skal du nok overveje om Morten C's forslag kunne være det rette.
    Koster bilen tæt på intet så fint, men ellers ville jeg meget nøje overveje det.
    Det sted jeg syntes det er værst med venstre styret, er når du skal ind i rundkørsler og har passagere med. For passageren blokkere for en pæn del af udsynet. Lærte det på den hårde måde i England med en dansk kasse vogn uden ruder bagi, og en passager. Passageren var nød til at sige når jeg kunne køre ud i rundkørslerne, kunne ikke se noget som helst.


Kommentér på:
Køb af bil som ikk er indregistreret i dk

Annonce