{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.145 visninger | Oprettet:

Karina I
Karina I
Tilmeldt:
29. apr 2021
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1

Hyundai i10 ryger {{forumTopicSubject}}

Hej.

Jeg er den lykkelige ejer af en lille hyundai i10 årgang 2009.

Jeg har et par gange de sidste par uger oplevet, at når jeg starter bilen, kommer der røg op nede ratstammen hvor styrepinden til viskerne sidder.

Min bagrude visker har de seneste mange måneder til tider haft dage hvor den ikke har virket ved alm visk, men virket fint ved spinkler visk.
Efter der har været røg, virker viskeren kun ved sprinkler.

Min mekaniker kan ikke finde fejl, trods det jo er oplagt at det skulle have noget at gøre med bagrudevisker.
Der er ingen ledninger der ligger og gnider mod hinanden, ingen tegn på nedsmeltning, ingenting.

Er der nogen herinde der har oplevet det samme eller som har en idé om hvad pokker det kan være???

Jeg ved ikke om det kan ha noget at sige, men da det stadig var på mode at kaste sten ud fra broer, blev jeg ramt. Heldigvis var det en nybegynder og det var bagruden der eksploderede.

Mvh
Karina


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hyundai i10 ryger
  • #1   11. maj 2021 har oplevet på en Lupo
    at visker kontakten var brændt i stykker inden i.
    så når man brugte visker, så begyndte det og ryge fra selve kontakten


  • #2   12. maj 2021 Tænker også, det er selve kontakten den er galt med

  • Karina I
    Karina I Tilmeldt:
    apr 2021

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1
    #3   12. maj 2021 Tak for svar.

    Og sidder den kontakt inde i ratstammen?

    Det er når jeg tænder selve bilen, at det ryger, ikke når jeg vil bruge visker.

    Kan man skifte sådan én kontakt?

    Ja, jeg spørger sikkert dumt, men ligeså meget jeg elsker min i10, lige så lidt har jeg forstand på den....

    Jeg har dog efterhånden lært fx at fylde sprinklervæske osv på de rigtige steder....


  • #4   12. maj 2021 hvis det ryger, nå du starter bilen, er det nok en anden kontakt der er brændt i stykker

    men det burde en mekaniker eller en der ved lidt til mekanik, kunne finde frem til.


  • #5   12. maj 2021 Start straks med at finde en anden mekanikker
    Det er helt sikkert din tændingslås der er dårlig og det samme er din kombikontakt (blink-visker-lys)
    Det burde ikke være et problem for en mekanikker at finde de 2 fejl ellers må du til autoelektrikker med bilen


Kommentér på:
Hyundai i10 ryger

Annonce