{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.315 visninger | Oprettet:

Kasper K
Kasper K
Tilmeldt:
16. maj 2021
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2

Tikkende lyd fra begge forhjul {{forumTopicSubject}}

Hej alle,

Når jeg drejer skarpt får jeg nogle tikkende lyde fra forhjulene - hvad kan dette skyldes?
Jeg har set lidt YouTube videoer, hvor de snakker om beskadigede “CV joints”, men jeg synes de lyde de præsenterer virker mere dybe og tungere, da lydene fra mine forhjul er mere lyse i det (tik, tik, tik) og jeg kan umiddelbart ikke mærke i styretøjet at noget er forværret.

Jeg kører i en BMW M240i Coupe fra 2017, hvis det kan hjælpe.

Tak på forhånd smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Tikkende lyd fra begge forhjul
  • #1   16. maj 2021 hvis der kommer en knirkende/klikkende lyd når hjulene er i den yderste stilling så er det nok knokle ledene, de har nok måtte holde til nogle hk i de 3½ år den er

  • Kasper K
    Kasper K Tilmeldt:
    maj 2021

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
    #2   16. maj 2021 Rasmus,

    Tak for svar! Har du noget bud på, hvad sådan noget skal koste at få skiftet?


  • #3   16. maj 2021 Som jeg forstår det er cv joins til kraft overførsel, og din BMW er baghjuls trukken.
    Og det er knokkelled vidst også, for det er så vidt jeg lige kan blive klog på det samme.
    Men det skal nok ligge i undervogns komponenter evt styrtøj.
    Spekulere lidt over om tårnlejer vil give den lyd, men på en 4 år gammel bil er det bare ikke specielt normalt at de fejler.
    Det er især tik tik tik mønsteret jeg lurer lidt på. Undervognskomponenter kan godt blive lidt trætte i det og "aktiveres" med en klikkende lyd, men jeg har kun oplevet at det har givet et enkelt klik fra sig. Tårnlejer tillader at støddæmper rotere lidt, og det kunne godt forklare hvordan der kan være en stribe tik tik lyde. Tik bør dog så følge rat bevægelse, altså kun lyd relateret til aktiv bevægelse. Kan du dreje ind holde rat vinkel og du hører tik - tik - tik, er problemet nok et andet.
    Emn det slår mig lige, tjek lige at dine hjulbolte er stramme, de kan faktisk godt give den oplevelse du beskriver.


  • #4   16. maj 2021 hvis det er kommet efter du har skiftet til nye hjul, kan det nemt være afbalanceringsklodserne der går på caliperen smiley

  • #5   16. maj 2021 Kommer lyden så snart du drejer bare lidt, eller er det kun når du drejer helt ud?

    Er det uanset hvilken side du drejer til?

    Der er ikke trækaksler på forhjulene som en forhjulstrukket bil, så tror mere det er noget som støder på, et dårligt bøs, eller lignende, men det vil altid være et gætteri smiley


  • Kasper K
    Kasper K Tilmeldt:
    maj 2021

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
    #6   16. maj 2021 Thomas - tak for gode indspark. Den er firhjulstrukket så trækker også foran - hjulboltene sidder solidt.

    Mads - jeg har ikke skiftet dæk for nylig - fik bilen start marts i år og det er først for nylig jeg har lagt mærke til det. Jeg kan kun høre det, når vinduerne er rullede ned.

    Michael - lydene kommer fra begge sider så vidt jeg kan høre og det er kun når jeg drejer forholdsvist meget, men ikke nødvendigvis helt ud.


  • #7   16. maj 2021 Kan være noget så simpelt som ankerplader.. det er ikke til at sige.

Kommentér på:
Tikkende lyd fra begge forhjul

Annonce