{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.971 visninger | Oprettet:

HJÆLP! Hvilken bil skal jeg købe? {{forumTopicSubject}}

Hejsa!
Jeg skal til at købe bil. Men jeg har ingen forstand på biler.. så HJÆLP

Jeg har langt til arbejde, og kommer til at køre 140 km om dagen.
Jeg ønsker en bil, der kører langt på literen, gerne 27-29 km/l.
Derudover skal det være en bil, der bliver ved med at være i god stand. Jeg gider ikke regelmæssige ture til mekanikeren. Den skal ikke kræve reparation hele tiden.

Den må meget gerne være flot indvendigt og udvendigt, gerne med gps og kørecomputer.

Jeg har et budget på 80.000 kr.

Jeg har fået anbefalet VW UP! men synes ikke, de er pæne at kigge på i indvendigt interiør...

Derudover kan jeg rigtig godt lide Citroen C1, men kan ikke fordrage sæderne.

Hvad for et bilmærke og model passer til mine ønsker? ??????


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  HJÆLP! Hvilken bil skal jeg købe?
  • #1   29. maj 2021 Med dit kørebehov skal du jo tit til service. Biler der køre 27-29 på l er kun på pspiret. Smag er forskellig, så find det du synes om. C1 er , så ville jeg heller cykle i modvind og sne


  • #2   29. maj 2021 Vw polo måske?

  • #3   29. maj 2021 Peugeot 208 1.6/1.5HDI eller Citroen C3/Cactus med samme motor.

    Polo Ibiza eller Fabia med en 1.6tdi
    Alfa Romeo MiTo eller Gullieta 1.6jtdm
    Honda Civic 1.6diesel.



  • #4   30. maj 2021 Peugeot 208 1.6/1.5HDI og Polo Ibiza: De er rigtig flotte, men 1. de er lidt dyrere end jeg har råd til og 2. alle dem, jeg kan finde, har kørt mere end 100.000 km... Er det ikke lidt for dyrt for en bil, der i forvejen har kørt så meget?

    Alfa Romeo MiTo: Er ikke så glad for udseendet, ellers ser det ud til at være en meget god bil.

    Honda Civic: Har hørt diesel-biler er dyre i reparation..

    VW Polo: Alt for stor bil. Jeg søger efter Hatchback biler


  • #5   30. maj 2021 Hvordan kan en polo være en alt for stor bil?

  • #6   30. maj 2021 Synes den er alt for "lang". Jeg vil gerne have en lille bil, der ikke fylder særlig meget i længden

  • #7   30. maj 2021 Er faktisk helt forelsket i Toyota Yaris. Har fundet en, der har kørt 50.000 km og den koster næsten 120.000 kr.

    Nogen der kan forklare mig, hvordan en hybrid bil helt præcist fungerer?

    Jeg ved, den veksler mellem el og benzin, men helt specifikt hvordan?


  • #8   30. maj 2021 du siger du kører 140 km om dagen så er det eneste fornuftige i den prisklasse at købe en diesel bil...

    Kører du meget motorvej, er det hul i hovedet at købe en Hybrid... De kører langt på papiret så længe vi ikke snakker om motorvej... Benzin biler vil koste en mindre formue i brændstof... Så du har egentlig kun diesel tilbage...

    Hvordan er en polo for lang? Den er jo sygt lille jo...


  • #9   30. maj 2021 Jeg kommer også nogle gange til at køre korte ture, derfor vil jeg hellere benzin end diesel.

    Har kigget på VW Polo, og den er for lang efter min mening. Det kan være, vi ikke deler samme holdning ift. hvad "lang" er, men jeg tænker nærmere en Citroen C1 er tilpas lille.

    Den kommer næsten til at blive et helvede at parkere, især for en nybegynder bilist


  • #10   30. maj 2021 Jeg har kigget på Toyota Aygo, det er også en fin, økonomisk bil. Men hvordan er den ift. om den er holdbar? Er motoren god, kræver den meget fixeri?

  • #11   30. maj 2021 Renault Twingo 1.5 diesel. Den bedste dieselmotor der er lavet. Den kører ca 25 reelt. Opgivet til 30. De koster ca 30.000 for en årgang 13.

  • #12   30. maj 2021 Det er næsten umuligt at opfylde dit øbske når du synes en Up er kedelig , en C1 har dårlige sæderr osv .

    Skal det være benzin er Toyota Yaris med 1,3 liters motor uden hybrid teknik måske noget ?

    https://www.bilbasen.dk/brugt/bil/toyota/yaris/13-vvt-i-style-edition-5d/5109194

    Det er ganske svært at mærke at den har 100 hestekræfter, men motoren holder nok til 400.000 km eller mere , og der er næppe en bil der i den prisklasse og størrelse der har en bedre gensalgsværdi ?

    Du kan også købe en Yaris med 1,0 liters motor men den klæder overhovedet ikke den bil, og er simpelthen for lille til motorvejskørsel .

    Med så stort et kørselsbehov så skal du jo til "ordinært " service ihvertfald to gange om året og der vil uundgåeligt komme reparationer på almindelige sliddele såsom dæk, bremser, hjullejer med mere - udgifter som du bør indregne i dit budget, og som på en i forvejen brugt bil nok koster 500-1000 kroner om måneden .

    Der er andre der foreslår Renault Twingo, hvilket er et fint forslag , jeg ville nok vælge en Renault Clio IV med 1,5 liters dieselmotor . Jeg ville som en del af handlen kræve at der blev installeret et bakkamera på bilen, for den har lidt dårlig udsyn ( skråt) bagud , eller brige de 3-5.000 kroner på at få installeret et .

    Glem alt om GPS - og brug Google Maps på din telefon når du er ude at køre, i de fleste ældre biler med GPS er kortet forældet eller også koster det 700-1500 kroner at få det opdateret .

    Uanset hvilken brugt bil du vælger så ville jeg satse på at sælge den igen om 2-3 år netop for at undgå store reparationsomkostninger .

    Har du kikket på en fabriksny Hyundai I10 ?
    Den er ganske vist over dit budget, men den får du med 5 års garanti, og du kan tegne en servicekontrakt der passer til dit kørselsbehov så du kender udgifterne til din bil og ikke får nogle uventede udgifter .


    Held og lykke med at finde din nye bil smiley


  • #13   30. maj 2021 Held og Lykke. Du lyder som dem fra fjernsynet, der har søgt bolig i 13 år, fordi der altid er een vandhane de ikk kan leve med.
    Køb dig et buskort og tag kun de busser du synes opfylder dine krav


  • #14   30. maj 2021 i den prisklasse skal du være ligeglad med udseende mm. den skal jo bare virke. især når du kører så meget hver dag

  • #15   30. maj 2021 208 og polo er stort set samme størrelse inden for meget få mm.
    Dieselbil er klart at fortrække til de lange rute og selvom du køre korte ture en gang imellem gør det intet.
    En C1 og UP! Er bare meget billige biler. De har lav komfort så lange ture er ikke så sjove for kroppen. Der er en by bil, den har det bedst omkring de 50-80km/t

    En 208 har kostet 160.000 eller mere med en HDI motor så halv pris på 100.000km er ikke slemt


  • #16   30. maj 2021 "Den kommer næsten til at blive et helvede at parkere, især for en nybegynder bilist"

    Hvis ikke du kan parkere en VW Polo, så synes jeg du skal tage et par timer mere hos en kørekærer, for det er da en af de vigtigtigste ting man skal kunne som indehaver af et kørerkort ?



  • #17   30. maj 2021 leasing af den nye Dacia Sandero

  • #18   30. maj 2021 leasing af den nye Dacia Sandero

    Typisk er der 15.000 kilometer om året indregnet i leasingprisen , det vil trådstarter nå at køre på cirka 4 måneder , og ekstra kilometer kommer til at koste kassen , så leasing er ikke et alternativ !



  • #19   30. maj 2021 Du kan vælge op til 35000 kM og udbetaling enten for 5000 kr. eller 19.000 kr.

    25.000 km og 5000 kr. i udbetaling, så koster den 2.395 kr. om månden.


  • #21   30. maj 2021 Trolle, jeg kan sagtens parkere helt fint. Jeg vil bare hellere have en lille bil, for det er jeg mere til. De andre biler bliver for store til mig.

    Hvordan vil en Toyota Aygo være ift. komfort? Jeg overvejer eftermontering af fartpilot på den


  • #22   30. maj 2021 Ingen problemer med eftermontering af fartpilot på Aygo . Da de kører med e-gas i dag, skal der blot monteres en styreboks. Hvis der ikke er arm til fartbegrænser, skal armen tikøbes.
    Vi valgte dog en Renault Twingo diesel fra 2013. Nu har vi kørt 35000km på 8 mdr med 29.5km/l i snit. Går 100km/t ved 2000 omdr. Så ikke meget motorstøj.


  • #24   30. maj 2021 Jeg har købt en Yaris hybrid til min bedre halvdel. Den er opgivet til at gå 30km/l, men går ikke mere end maks 20km/l på en god dag ved blandet kørsel. Samt sæderne ikke er noget at råbe hurra for.



  • #25   30. maj 2021 Af dem der er nævnt virker den her som det bedste bud https://www.toyota.dk/used-cars/find-brugt-bil.json#/car/1210512/25/2610?au_advert_id=5633641&au_car_id=3430261&utm_medium=referral&utm_source=autouncle_web ikke mindst fordi den holder sig inden for dit budget, og at en autoriseret Toyota forhandler sikkert kan ( og vil ) sælge dig bilen med monteret fartpilot for en fornuftig penge .

    Selvom man er førstegangskøber kan man godt være fræk og tilbyde at købe bilen for 75.000 incl fartpilot og høre hvad han siger til det ?

    Det kan så godt ende med at du kommer til at give 78-79.000 for bilen med fartpilot, men det er stadg inden for dit budget , men så er fartpiloten monteret af (Toyota) folk hvor man må formode at de ved hvad de laver ?

    Husk dog lige på at de sæder du ikke brød dig om i en C1 er magen til dem du finder i en Toyota Aygo .

    Køb denne Aygo, - der er der en god chance for at du stadig kan få 30.000 for den om 3 år når du har kørt 100.000 kilometer i den - det bliver bare ikke billigere for dig at eje en bil !


  • #26   30. maj 2021 Aygo sæderne er pænere end C1, synes jeg. Og dog kan jeg altid tilkøbe sædefortræk til dem.
    Men hvordan er komforten med den bil, når man kører lange ture i den hver dag?


  • #27   30. maj 2021 Ud og prøvekør de biler ved en forhandler hvor du så os kan køre et stykke på motorvej og vurder ud fra det.

  • #28   30. maj 2021 En Aygo er en bybil ... Komfort er ikke prioteret særligt højt . Den er ikke fra fabrikken beregnet til lange stræk på motorvej og den er relativt støjende og ikke specielt økonomisk når den ligger på 110-130 km/t ., hvor et gennemsnitsforbrug på 15 -16 km/l nok er det maksimale du får ud af sådan en lille og lettere overbelastet 3 cylindret motor . Motoren skal nok holde hvis den får de nødvendige serviceeftersyn .

    Det hjælper dig dog lidt at du kommer til at køre lange ture ( på motorvej formoder jeg ? ) og med lidt held kan du nok køre i den i de 3 år som jeg tidligere har anbefalet inden der kommer større udgifter til nye bremser , kobling og hjullejer, ingen af disse dele er særligt solidt bygget på sådan en microbil , der i alle andre lande end lige Danmark med vores høje afgifter nok ikke er beregnet til at holde mere end maks 10 år .


  • #29   30. maj 2021 Hvis du køber en Aygo, er det et fornuftigt valg du tager rent Km/L mæssigt.

    Dog har jeg også lige et par ting du skal vide. Vælger du at kører hos Toyota for at få lavet service på sådan en, koster det cirka 2200,- for et lille service og cirka 5 - 5500,- for et stort service. I den pris er der selvfølglig servicedele såsom Pollenfilter, dyserens, skift af bremsevæske osv. Men skal den have nye viskere, luftfilter, bremser, dæk osv osv kan du godt ende med at få en regning på over 10.000,- for sådan en bil. Så enten skal du finde en lille mekaniker et sted der kan gøre billigere eller en ven der kan skrue. Skiver og klodser foran til sådan en koster 3500,- originalt. Og ja jeg arbejder hos Toyota så jeg ved hvad det koster smiley


  • #30   30. maj 2021 De fleste kan lave bremser hele vejen rundt for 1.500 kr på sådan en lille C1/Aygo/107, men de små biler er uudholdelige at køre langt i på daglig basis, med mindre der kommet andet sæde i og man kører med aktive høretelefoner.

    Ryk en klasse op og køb noget bedre, større biler har bedre sikkerhed, større motorer har mere kraftoverskud, og de er faktisk lige så økonomiske at køre i, dog skal der ikke vippes for meget med højre fod før den vil have noget mere brændstof.
    1.2 og 1.4 TSI benzin motorerne fra VAG går rigtig godt, langt på literen, og kan være hurtige hvis man vil det.

    Peugeot HDI med op til 30 km/l må helt sikkert også med i opløbet, diesel, de laver gode dieselmotorer franskmændene, men det er dyrt når de går i stykker.

    Sæt alle tallene ind i et regneark og se hvad det ender på.

    Jeg kører pt i Octavia 1.4 TSI 2015, 72 km om dagen og kører 20 km/l ved 110 og 21 ved 95 km/t.


  • #31   30. maj 2021 Køb en 208 1,6/1,5 bluehdi, de koster 130 kr halvårigt i afgift, og holder du dig til 90 på motorvejen er 30 km/l ikke umuligt

    Fra 2015 og frem har de CarPlay i de høje udstyrsvarianter, det havde jeg prioriteret højt sammen med automatisk lys og klima
    Prøv evt 208/2008 Danmark gruppen på Facebook, der sidder mere end 2000 medlemmer med styr på netop de biler smiley


  • #32   31. maj 2021 Ja ok .. her synes jeg at en polo er lille mens en Outlander er lige tilpas... Sådan er vi heldigvis forskellige.

  • #33   31. maj 2021 Vi har haft en peugeot 107 fra 2007 som jeg kørte omkring 70.000 km i på 3 år

    Bilen var bund solid, og havde meget få fejl, selvom den ved salg havde rundet i alt 350.000 km. Motorerne har en tendens til at tikke, og særligt på kold motor kan det være udtalt.

    Sæderne i de nyere modeller skulle være markant bedre end i de første årgange, og der er naturligvis også kommet mere udstyr igennem årene.

    Ved motorvej er brændstof økonomien fornuftig hvis du holder dig under 110 km/t, vil du kører 130 km/t skal du forvente den bruger en del brændstof. Derudover så er bilen ikke super retningsstabil sammenlignet med en større bil, og forvent også den kan være levende ved kørsel i kraftig vind. Derudover så føles sådan en mikrobil altså ikke særlig sikker når der køres motorvej mellem andre biler og lastbiler

    Til dit kørselsbehov ville jeg også personligt klart vælge en diesel, da de oftest har et bedre overskud rent motormæssigt kombineret med en bedre brændstoføkonomi.
    Diesel er dog oftest dyrere i ejerafgift, forsikring og vedligehold, men det opvejes af en forventet bedre økonomi på brændstof. Eksempelvis kunne du overveje en clio IV dci 1,5

    jeg ville før du bestemmer hvilken bil du skal købe prøve nogle gode lange ture i de biler du overvejer, og gerne lidt motorvej. Så kan du bedre mærke forskellen på bilerne og deres fordele og ulemper. En lille er nem at parkere, en stor er mere retningsstabil på motorvejen


  • #34   31. maj 2021 der er også disse 2 muligheder

    opel karl skulle køre rigtig godt
    https://www.bilbasen.dk/brugt/bil/opel/karl/10-enjoy-5d/5082284

    Hyudai I10 har 5 års garanti - så det er godt når du kører mange km.
    https://www.bilbasen.dk/brugt/bil/hyundai/i10/10-life-5d/5104088


  • #36   1. jun 2021 Tuk tuk. Billig i dæk, der er kun 3. Køre langt på liter. Nem parkering. Put sædeovertræk på i valgfri farve.
    Giver nye venner, med alle dem der dytter på motorvejen . Lave service omkostninger.
    Jeg ville selv ha valgt den, hvis jeg havde langt på arbejde.
    Go dag til tråden


  • LV
    LV Tilmeldt:
    maj 2021

    Følger: 12 Følgere: 2 Svar: 5
    #37   1. jun 2021 Som #34 foreslår er https://www.bilbasen.dk/brugt/bil/hyundai/i10/10-life-5d/5104088 et godt bud, særligt med garanti.

    Det lyder lidt som om du ikke er helt afklaret med hvilken slags bil du ønsker og måske også lidt hvilket behov du egentlig har? Der findes mange gode blogs/artikler og lignende om emnet. Her kan du måske også få vejet fordele og ulemper ved de forskellige typer. Se f.eks.: https://bankly.dk/blog/foerste-bilkoeb

    Held og lykke med det. Glæder mig til at høre hvad du vælger!


  • #38   1. jun 2021 Dem der er kommet meget forslag, erfaringer og links til aktuelle biler til salg skal have tusind tak.
    Det er en stor hjælp for mig at kigge på de forskellige biler og høre om dem.

    Og nej, jeg ved stadig ikke, hvilken bil jeg skal købe. Om ikke andet er jeg mere forvirret nu ??

    Opel Karl ser meget lovende ud. Hvordan er motor, komfort og støj på den?

    Og tak til dem der ønsker mig held og lykke ??

    Jeg skal forsøge, om ikke jeg kan prøvekøre bilerne og mærke efter, før jeg køber den. Mine arbejdstider er bare lidt en forhindring, da jeg først er hjemme sent smiley


  • #39   1. jun 2021 De fleste bilforhandlere, har skam også åbent i weekenderne smiley

  • #40   1. jun 2021 Da du tydeligvis ikke aner meget om biler, forekommer din kommentar om honda'r lidt mystisk, jeg kan så fortælle dig at Honda biler er dem som færrest holder på værkstedet, alle biler skal have service, men Honda er lavet af kram og det er dem som du finder som noget af det sidste på en værkstedslift smiley

  • #41   1. jun 2021 Glem alt om de helt små biler, som Up, Aygo, C1 m.v. De er for små når man skal køre langt. Har selv prøvet det i en Ford Ka og det var ulideligt. Og det er også rigtigt hvis du skal på motorvej vil benzinøkonomi være dårlig.
    Flere har talt om en Polo. Jeg synes det vil være et godt valg. Min Steddatter har haft en i flere år. Den kører langt på literen, er behagelig at køre i, også langt som hun ofte gør og der er god plads til 2 små børn.


  • Annette R
    Annette R Tilmeldt:
    jul 2016

    Følger: 1 Svar: 2
    #42   1. jun 2021 Hejsa
    Prøv en Fiat Punto - meget bedre end sit rygte og billig i drift.


  • #43   1. jun 2021 Tænker hvis man kører 140km i en mikro bil ala Aygo.. så går man nok meget hurtig kold i det.. tænker dårlig comfort i så små biler

  • #45   1. jun 2021 Claus, jeg har skam ingen forstand, og det med honda'en er kun, fordi en anden længere oppe i tråden anbefalede det. Ellers aner jeg intet om Honda biler, udover at jeg har hørt en påstand om, at dieselbiler er dyre i reparation

  • Casper K
    Casper K Tilmeldt:
    jun 2008

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 6
    #46   1. jun 2021 Hey trådstarter.

    Jeg kører omkring 250 km om dagen, og er ikke et sekundt i tvivl om, at havde jeg valgt noget up, yaris, aygo osv, så var jeg blevet så ked af det. Jeg valgte en større bil, netop fordi jeg skulle kører langt, og de nævnte biler føles som ren plastik.

    Jeg kører til dagligt 16 km/l og ikke fordi jeg føler det er dårligt, det er bestemt heller ikke sindsygt godt, men kan leve med det når jeg synker ned i sædet og nærmest kan lade bilen kører sig selv.

    Kig efter en Polo, golf, a3 eller en af de andre koreanske konkurrenter.

    Og jeg forstår heller ikke du mener at en polo er for lang? Er du sikker på du ikke har set en stationcar variant? smiley

    Edit. hvis du går efter en tysker, så se efter en TDI Ultra, hvis der til at få fat i, min kammerat køre omkring 21 km/l i sådan en, men er ikke sikker på det er indenfor dit budget smiley


  • #47   1. jun 2021 Du kan sagtens købe en Aygo/C1/107/108 og køre i sådan en. Der findes ikke længere biler, der for alvor er dårlige. Jeg vil dog alligevel give dig et par råd:

    1) Snæver dit udvalg ned til nogle enkelte mærker/modeller. Find eventuelt en lokal forhandler, som har den model, du er interesseret i, stående, og tag ud og prøv dem. Det behøver ikke være netop præcis den bil, du gerne vil købe, men så finder su ud af om modellen generelt passer til dine ønsker. Når du har fundet den rigtige model, så kan du altid lede efter den helt rigtige bil senere (ift. pris, kørte kilometer, årgang osv.)

    2) Selvom jeg skriver at du sagtens kan køre i de helt små biler, så ville jeg helt klar gå efter en bil, der er tanden større. Du får generelt lidt bedre brændstoføkonomi, mere plads, MEGET mere komfort og højere sikkerhed. Det er så brandærgerligt at bruge alle sine sparepenge, på en bil, som du er træt af at køre i efter et par uger. Du kan i øvrigt overhovedet ikke regne med det oplyste brændstofforbrug på de små biler, hvis du kører meget motorvej. Der er du bedre tjent med en større motor, da de vil ligge tættere på deres opgivede forbrug, lige så snart du bevæger dig uden for byen.

    3) Hvis jeg var i dine sko, og kørte så mange kilometer som du gjorde, så ville jeg se stort på om en bil har kørt 20.000 eller 100.000 km. Den difference har du lynhurtigt kørt. Og så ville jeg eventuelt overveje at købe noget, der ligger en del under dit budget. På den måde har du penge en buffer, der kan dække uforudsete udgifter.

    4) Som andre skriver, glem alt om GPS. Hvis det endelig er et højt ønske, så få eftermonteret en uoriginal radio med Apple CarPlay eller Android Auto, og så er du inde i det 21. århundrede på infotainment fronten (en god radio koster omkring 4-5.000kr).

    Hvis jeg selv var på udkig i din prisklasse og med dine krav, ville jeg klart se på Alfa Romeo MiTo 1.3JTD eller 1.6JTD. 1.3’eren er samme motor som Opels 1.3CDTI og er generelt rimelig pålidelig. Det samme gælder 1.6. 1.3’eren skal dog helst have skiftet taktkæde mellem 150-200.000km, så hvis du finder noget der har kørt deromkring, så spørg ind til om taktkæden er skiftet. De kører generelt relativt langt på literen (1.3’eren kører omkring 20-22 km/l i gennemsnit ved motorvejshastighed), de har et anderledes design, som man ikke ser hver dag, relativt høj komfort og sikkerhed (i forhold til Aygo/C1/107 er det en helt anden verden) og så er de ret pålidelige og billige i reservedele, i modsætning til mange fordomme om Alfa’er. Og du kan nemt finde en pæn og velholdt model indenfor dit budget (du kan faktisk få 2-3 stykker for dit budget!), så der er rigeligt til overs til uforudsete udgifter og forbedringer.

    Held og lykke med jagten.


  • #48   1. jun 2021 Hej Claus.
    Jeg er helt vildt taknemlig over dine gode råd. Af en der har 0 erfaring, er det enormt dejligt at få forslag SAMT begrundelsen med smiley

    Er det ok, jeg kontakter dig yderligere, hvis jeg har ekstra spørgsmål?


  • #49   1. jun 2021 Slå dig løs smiley

  • #50   2. jun 2021 Jeg har en VW Polo TDI 1,4 BMT (diesel) og den kører nemt 24-26 km/l ved alm. kørsel og den er også min verden en lille bil.
    Var lige ud at køre i min svigerfars Aygo og der er verden til forskel.
    Polo'en kører bare så meget bedre og udsynet bagud er langt bedre i Poloen.
    Jeg ville godt nok være ked af at skulle køre 140 km om dagen i en Aygo-spand.


  • #52   2. jun 2021 Jeg ville finde en Fiat Bravo. De er billige nu !

  • #53   2. jun 2021 Jeg ville finde en Fiat Bravo. De er billige nu !


    De er billige, for der er ikke ret mange der gider eje dem - det hedder udbud og efterspørgsel , og når der ingen efterspørgsel er , bliver prisen lav .


  • #54   2. jun 2021 Ja netop, men de kører ganske glimrende ! I al fald i forhold til prisen.


  • #55   3. jun 2021 Fiat er et undervurderet bilmærke. De er også meget mere pålidelige end deres ry antyder, og i min optik laver laver Fiat nogle af de bedste biler i forhold til pris.

    99% af dem, der spreder rygter om italienske biler, har aldrig ejet en italiensk bil selv. Men de havde engang en moster, hvis veninde i bridgeklubbens søn vist nok havde en Fiat, hvor han engang skulle skifte en forlygtepære...


  • peter j
    peter j Tilmeldt:
    feb 2009

    Følger: 15 Biler: 1 Svar: 1
    #56   3. jun 2021 køre selv Ford Fiesta, og er en skøn bil syntes jeg , dejlige sporty køreegenskaber

  • Mikael R
    Mikael R Tilmeldt:
    mar 2017

    Følger: 1 Svar: 4
    #58   3. jun 2021 Hvis du kun er dig selv, så er en Smart dejlig nem at parkere.
    Har haft min i snart 2 år, og har aldrig fortrudt.

    Min benzinmotor kører godt 17 km/l, men dieselversionerne, skulle vist nok præstere væsentligt bedre



  • #59   3. jun 2021 Nu der er en som nævner 1.5 dCi, dieselmotoren der også sidder i Dacia, der kan du for 50-60.000 kr få en 2015 model der har gået omkring 125.000 km, det er faktisk en ok bil til prisen, den er en prøvetur værd, konen er glad for vores, hun ved bare ikke jeg snart skal til at have den på job hver dag smiley

  • #60   3. jun 2021 Den her ville jeg uden tøven hoppe på, kør indtil den ikke kan mere, 3-6 år.

    https://www.facebook.com/commerce/listing/482626089484074/?ref=share_attachment


  • #61   4. jun 2021 Ja jeg har aldrig selv haft råd til en Fiat Bravo. Den men min bror have, men den gik kune i stykker fordi han kørte ind i et træ mens han var skæv. Det kan man jo ikke klandre bilen for.

    Men jeg har haft Fiat Uno, og Tipo og Tempra. Tempra var mest af hensyns til barnevogn da jeg havde babye på det tidspunkt, og den havde digitalt cockpit som en af de første ggg.

    Var dog ikke ret imponeret over funktionalitetet i dagligedagen.

    Ellers har jeg mest kørt Ford, Primært Escort MK 4 og en 5´emmer.

    Jovist man kan have en barnevogn med - hvis der er træk på og man har en trailer til konen ! gg


  • #63   20. jul 2021 Hvordan kommer du på arbejde hvis du ikke har en bil?

Kommentér på:
HJÆLP! Hvilken bil skal jeg købe?

Annonce