{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
638 visninger | Oprettet:

Opel kadett E sætter ud {{forumTopicSubject}}

Jeg har en opel kadett E 1,6S som har stået stille i ca 6 år jeg har så fået den ud og køre men når man har kørt lidt tid sætter den ud den begynder og hakke og gå ud jeg prøvede og løsne benzin dækslet og der var vakuum men efter noget tids kørsel med åben tankdæksel gjorde den det igen med og begynde og hakke og gå ud
Nogen der ved hvad der kan være galt


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Opel kadett E sætter ud
  • Anders
    Anders Online Tilmeldt:
    mar 2012

    Følger: 1 Følgere: 5 Emner: 5 Svar: 1.038
    #1   7. jun 2021 stået 6 år og stadig det samme benzin i tanken? frisk benzin og bette service på tændning systemet ville nok være den korrekte vej

  • #2   7. jun 2021 Fyldte nyt benzin på også

  • #3   7. jun 2021 Nogen tid ?
    Hvad er "nogen tid " ?

    Sådan en klassisk Kadett har et lige så klassisk tændingsmodul på siden af strømfordeleren og det skal holdes nedkølet .

    Der er fra fabrikken påført kølepasta på anlægsfladen , men efter seks års stilstand er den pasta nok forsvundet, eller har mistet sin evne til at holde tændingsmodulet nedkølet ?

    Sådan et nyt tændingsmodul koster ikke mange 100 kroner , så det vil ikke skade med et nyt .

    https://www.autodoc.dk/hitachi/3229338?gshp=1&gclid=Cj0KCQjwh_eFBhDZARIsALHjIKdHxSKhcwlgWti9vSw9rc_hM_wCf7ApJiFp5nrcxQxY2d9iHJLzAosaAsvNEALw_wcB


  • #4   7. jun 2021 Er det en 16SH (før 87) eller en 16SV (87-90)? Start med tændingen, men det kan også snildt være noget choker der driller. Kan du starte den igen med det samme når den går ud?

  • #5   7. jun 2021 Ja den starter med det samme igen

  • #6   7. jun 2021 Og den er fra 1985

  • #7   8. jun 2021 Hvis den laver vakuum i tanken så må du have noget tankudluftning der er stoppet til, jeg mener når det er en S'er så har den ikke returløb fra tanken og elektrisk tankudlufter, så sidder der bare en slange på en studs omme ved tanken som den kan "ånde" igennem
    Tjek om den er stoppet til


  • #8   8. jun 2021 Hvis det er en 85'er med original motor så er det en 16SH Family II motor. - En sjælden fugl i øvrigt. Den kører med Varajet karburator og har normalt Bosch-tænding. Har den rødt strømfordelerdæksel? Hvis ja, så er det mere sandsynligt at det er din karburator der er problemet, for Bosch-tændingen er ret pålidelig. Typisk vil du heller ikke kunne starte den igen hvis det er eksempelvis tændingsmodulet. Varajet 2 er notorisk kendt for at have en automatchoker der driller, men der er desværre meget langt imellem personer der har ekspertise nok til at indstille dem korrekt.

    Jeg selv er mere velkendt i Pierburg enheden fra 16SV, men jeg ville gøre som følger:
    - Kontrollér vakuumslanger og vakuumdåser for defekter. - Husk den på strømfordeleren.
    - Kontrollér funktionen af tændingssystemet. Det kan være udmærket givet ud at skifte meget gamle dele ud her, for det er langt billigere end dele til karburatoren er.
    - Kør en tur og lad den gå ud. Når dét sker piller du luftfilteret af. Hvis choker-spjældet er lukket helt eller næsten helt i, så har du fundet synderen. Den drukner i for fed blanding når motoren bliver varm. Normalt kan du høre det på motoren hvis den får fed blanding, og den vil også gå marginalt bedre med for meget choker hvis den får nogle omdrejninger. Kan du holde liv i den når den er tæt på at gå ud ved at give den noget gas?
    - Adskillelse af karburator, rensning og grundjustering. Alternativt udskiftning.


Kommentér på:
Opel kadett E sætter ud

Annonce