{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.026 visninger | Oprettet:

E Golf, 12v batteri opladning ? {{forumTopicSubject}}

Hey folkens, gik og tænkte på hvad der oplader selve 12v batteriet i sådan en El bil ? Er det selve bilens batteripakke der oplader det eller hvordan ? smiley Spørg af ren nysgerrighed, da jeg også selv går med tankerne om jeg skal hoppe på noget el vogn..

Kunne sagtens bruge google men det kommer der ikke mere liv af her inde, så spørg folket med deres erfaringer smiley

og nogen som kan fortælle mig hvad de ren faktisk oplever af rækkevidde på sådan en E golf fra 2019 af ? Ved godt de ikke rækker nær så langt som de foreskriver smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  E Golf, 12v batteri opladning ?
  • #1   25. jun 2021 Ingen 12 volt batteri men en DC/DC omformer fra bilens kørespænding til 12 volts forsyning af diverse forbrugere som ikke kan håndtere kørespænding !

  • #2   25. jun 2021 polobjørn, så ingen almindelige batterier? smiley gik ud fra den havde det da jeg har set at tesla havde det smiley

  • #3   25. jun 2021 Der sidder et alm. 12v bil batteri, som bliver ladet at en omformer fra bilens batteri pakke.

  • #4   25. jun 2021 Casper, okay tak for info smiley

  • #5   25. jun 2021 @Polobjørn så er dette måske uoriginal ekstraudstyr smiley
    Billedet er fra min egen E-Golf


    Spøg til side, det er som Casper beskriver.

    Rækkevidden på min(konens) E-Golf 300 er ca 240 km sommer og ca 180 km vinter.


    profilbillede
  • #6   25. jun 2021 Mr T fedt du lige kunne bidrage med det smiley så burde mine 65 km hver vej på arbejde ikke betyde det store, kan også lade ved mit arbejde:)

  • #7   26. jun 2021 før du køber en brugt el bil, vil jeg undersøge markedet for de nye modeller også

    jeg er klar over e-golf på papiret er klart billigere for en 2019 frem for en helt ny id.3

    men ved køb af ny id.3 får du 5 år/100.000 km fri service med i købet. Det kan gøre det mere attraktivt at vælge en ny el bil frem for en brugt


  • #8   26. jun 2021 René, vil helt klart lige regne på det hele før der kommer til at ske noget, skal også ud og prøve nogle forskellige biler først:)

  • Finn J
    Finn J Tilmeldt:
    jul 2014

    Følgere: 14 Svar: 2.886
    #9   26. jun 2021 tjek om fri service følger med evt. brugt bil og hvor længe -- smiley


  • #10   26. jun 2021 #8
    Der er jo masser af spændende elbiler på markedet, eller på vej på markedet i løbet af det næste års tid

    så jeg ville klart få regnet lidt på en lettere brugt kontra helt ny, også ja naturligvis få prøvet nogle forskellige elbil


  • #11   26. jun 2021 #9 noteret smiley

    #10
    ja har hørt om der skulle komme en masse nyt og spændende, så tager det også med ro lidt endnu smiley

    har bare regnet på at jeg kunne sidde i en meget nyere el bil med alt inkluderet for det samme jeg bruger i diesel på min gamle 2005 passat hehe, så den står helt klart på udskiftning nu smiley


  • #12   26. jun 2021 #11
    vi har en Clio iv dci fra 2014 som vi kraftig overvejer og skifte i 2022

    vi må indrømme at el biler til omkring 400.000 kr faktisk er et godt alternativ til en diesel til omkring 150.000 kr

    lidt hurtig regning på det siger faktisk vi ville kunne køre i en Skoda enyaq for samme penge vi bruger på Clio

    vi har dog en campingvogn med egenvægt på 1260 kg og totalvægt op til 1700 kg vi gerne ville kunne køre med. Så derfor er det mere ioniq 5 og EV6 der kunne være aktuelle for os


  • #13   26. jun 2021 Vi springer også på el-bølgen. Har netop bestilt en ID4 GTX smiley

Kommentér på:
E Golf, 12v batteri opladning ?

Annonce