{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.439 visninger | Oprettet:

Har forhandleren ansvar for Km-tallet ? {{forumTopicSubject}}

Spørgsmålet, kommer af at jeg for nogle år siden købte en "Fiat Tempra" årgang 1992.

En af det føste med digitalt Speddometer udover Opel Kadett GSI havde vist også.

Nå men en stor grund til at jeg købte den var at den kun havde kørt 117.000 km.

SÅ jeg tænkte jo "der er mange km i den endnu"?

Der gik dog ikke længe inden problemerne viste sig. Altså bilen kørte sådan set fint, men det digitale display viste ofte 0 km/t selvom men var i fuld fart?

Det får mig jo til at tro at bilen i virkeligtheden havde kørt meget mere end der angivne 117.000 km.

Sal siges at det var sådan en periodisk fejl, så forhandleren kan sagtens have prøvekørt den og konstateret at alt virkerede ?

Men basseredet på hvor tit speedomeret virkede for os, ca halvdelen af tiden eller mindre, havde den nok snarer kørt 250.000 eller 300.000.

I starten af 90erne var Tempra også Fiats "direktør-vogn som typisk kørte meget langt jo.

Jeg tror vi kørte 10,000 km i den, så smed den tandremmen. Så fik je gdet ordnet, så kørte den igen ca 10,kKm.

Så fik jeg nok og smed den ud.

Nogen lign er aldrig sket når jeg har køb af privare fx af den blå avis biler mellem 8-25000 kr.

JEg køber aldrig af forhandlere igen ( al fald ikke i den helt billige ende !

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af to lamper 700 kr.
  • opvaskemaskine montering 700 kr.
  • Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Har forhandleren ansvar for Km-tallet ?
  • #1   10. jul 2021 Hvad med bare at købe en rigtig bil?

• #3   10. jul 2021 Så du sammenligner et af Fiats ringeste produkter fra starten af 90'erne, med nyere og bedre biler........ smiley

Svaret er desuden nej.

• #4   10. jul 2021 Har købt min gamle Vectra B, 406stc, og Golf IV stc hos forhandler engros og de fungerede fint. Har købt en del biler privat og er blevet snydt et par gange. Men generelt skal man aldrig bare købe. Man skal læse op og kigge efter..
    Km tallet er mindre væsentligt. Heldigvis er folk km forskrækkede i Danmark så det kan give gode "billiger" til os der er ligeglad med ond det første tal er et 2 eller et 5

• #5   10. jul 2021 Tempra var da en Tipo med bagagerum ?

Det var da så absolut ikke nogen "direktørbil" .

Det var en middelmådig bil der, hvis kvaliteten ellers havde været iorden kunne have konkurreret med VW Vento, Toyota Corolla og Mazda 323 , blot for at nævne nogle få .

Det er mange år siden at Fiat har fremstillet et kvalitets produkt.

• #6   10. jul 2021 Hvis dit regnestykke skal holde, forudsætter det at speedometeret har været defekt fra da bilen var ny. Dette er, trods det er en Fiat, usandsynligt og ren gætværk

• #7   10. jul 2021 Var det ikke Cromaen der var topmodellen?

• #8   10. jul 2021 Hvad siger km tal når du tjekker synshistorik på nummerpladen? Stiger det, eller står det på 117000 de sidste mange syn?

• #9   10. jul 2021 Cromaen var topmodellen, bygget på samme platform som Lancia Thema, Saab 9000 og Alfa 164 .

Hvis bilen tidligere har været ude for en større trafikskade, eller der er fusket med kilometertælleren så skal forhandleren oplyse om det.

I dag kommer bilerne til periodesyn og det noteres I synsrapporten hvad der står på kilometertælleren, og på de fleste moderne biler kan bilens sande kilometertal aflæses elektronisk.

Sådan var det slet ikke for 25-30 år siden hvor det var mere udbredt at spole kilometertælleren tilbage.

Jeg har selv været ansat hos en bilhandler i en periode hvor der var op til ni måneders levering på en fabriksny Polo 6N .

Derfor importerede vi alt hvad vi kunne få af nyere brugte Polo hjem fra Tyskland. Alle sammen havde kørt et sted imellem 5.000 og 10.000 kilometer når de blev sat til salg - også dem der havde kørt 25-30.000 kilometer eller mere.

• #10   11. jul 2021 Ja jeg forstår hvad i siger... at jeg var ung dum og naiv.

Nej en Fiat Tempra var ikke en "direktør-vogn" i bogstavelig forstand, nej.

Men dog klassen over "alm familiebil".

Måske som en Toyota Avensis nu til dags, som man har visse forventninger til. Eller en VW Passat.

En chroma var klart endnu mere lækker, men så rig var jeg heller ikke på SU smiley

En anden fordel var at mine foældre havde netop en Fiat Tipo, så vi kunne dele erfaringer og reservedele osv.

Jeg drømmer stadigvæk om en Fiat Bachetta smiley Men det forbliver nok en drøm.

Min bror havde en Fiat Ciquqecento (eller hvordan man staver det?. Lille bitte æske.

Så var vi på den lokale "stibe" i den - altså et sted hvor man mødes mange mennesker og udveksler erfaringer og meninger og somme tider kører om kap.

Og netop her var der et lige stykke på 3 km. Vi havde "scouts" ude som ville melde over Walkie hvis der var modkørende og vi derfor skulle afbryde, så sikkerheden i orden !

MEN!. Så kom jeg i den her Bette Fiat, over for en meget potent, jeg mener det var en GOFF VR6 MED lattergas, og den havde ikke en chanche smiley

Den var lidt en ulv i fåreklæder ggg.

Ikke for at tale noget bilmærke op, eller andre ned. Jeg har dårlige erfaringer med både Fiat og VW smiley

• #11   11. jul 2021 #10 er du fuld eller hvad sker der??? Du kommer med den ene historie efter den anden, men sammenhæng er der sgu ikke meget af...

• #12   11. jul 2021 Hvilke biler kalder du alm familiebiler, for en Tempra er ikke klasser over alm familiebiler, langtfra, Fiat har altid været en billig bil sammenlignet med andre familiebiler.

• #13   11. jul 2021 Tempra var en Tipo med bagklap og hurtigere end en VR6 var der sgu ingen af dem der var.

• #14   11. jul 2021 Slet ikke.

Der er INTET ved en Tempra som er eksklusivt... smiley

• #15   11. jul 2021 I en TIPO stod der "Galvaniseret" i bagruden .

Bagruden var stort set det eneste der ikke rustede på dem smiley smiley smiley .

• #16   11. jul 2021 Men den var jo også galvaniseret? smiley

• #17   11. jul 2021 Det er komisk at du fortsat mener at en Tempra var det ene og det andet.
    Det var som mange andre FIAT’er noget gudsforladt skrammel.

profilbillede
  • #18   11. jul 2021 En “ulv i fårekæder” kaldes i bil jargon en “sleeper”

Hvis DET er en direktør bil, så har jeg da så sandelig ikke lyst til at blive direktør.

Du skal nok nærmere op i en Lancia Thema - og sleeperen der skulle så være en Thema 8.32

• #19   12. jul 2021 #18
    Jeg kan sige dig med 100% sikkerhed, jeg vil lukket firmaet samme dag. Hvis jeg får udleveret sådan en...

• #20   13. jul 2021 Ja ja alle har en mening om Fiat og Tempra var noget være l..t
    Jeg vil dog nok mene at Fiat Ritmo var værre

Jeg kan huske mine forældre har haft både Tempra og Marea og der var faktisk ingen problemer med dem om de så bare har været heldige skal jeg ikke kunne sige

Vi kunne snildt sidde 3 unger på bagsædet af både Tempra og Marea både rundt i Danmark og til Sydfrankrig om sommeren uden aircondition smiley smiley

For nogle år siden forsøgt Fiat hvis at skubbe gang i Cromaen igen men uden det stor held

Fiat er nok bare mest kendt for små biler
    Min kusine har en 500C som er 7 år gammel og kørt 170.000 og hun har virkelig ikke haft problemer med Fiat og serviceproletariat er billige så Fiat er faktisk helt okay sådan driftøkonomisk

Ihvertfald sammenlignet med de VW vi har haft smiley der er altid lige en eller anden ting som enten lyser eller antyder fejl eller lige skal justeres eller opdateres

Jeg overvejer lige pt meget kraftigt at vi har haft vores sidste bil fra VW koncernen - jeg er så træt af deres små problemer hele tiden samt deres værksteders arrogance.

• Poul E
    Poul E Tilmeldt:
    sep 2010

Følger: 6 Følgere: 5 Svar: 5
    #21   13. jul 2021 Jeg mener at Fiat på et tidspunkt reklamerede med at bilen var 100% galvaniseret på 70% af de udsatte steder ! ?? så kunne man selv begynde at gætte på hvor lidt der var galvaniseret ??

• #22   13. jul 2021 #20 - Men du kan erstatte "Fiat" og VW" i dit indlæg, med vilkårlige mærker - og bagefter ville du stadig kunne finde en person i DK med DEN erfaring.

Det er så mange år siden, at det er tæt på umuligt at konkludere noget. Man kan ikke engang bruge mængden af de forskellige mærker og modeller, som stadig findes på vejene, som argument for noget som helst omkring kvalitet.

Fiat'erne fra dengang er rustet væk - alle de andre er stadig igang med det, og kommer med al sandsynlighed aldrig på vejen igen - det er bare af andre årsager. smiley

• martin a
    martin a Tilmeldt:
    mar 2012

Følger: 3 Følgere: 2 Svar: 342
    #23   13. jul 2021 Fiat er det værste lort der til dato har kørt på vejen, fordi de er bygget til at køre max 4 år, derefter går alt galt på dem. Og #9 Trolle det mener du ikke i gjorde altså spolede km tælleren, det var forhåbentlig ikke en autoriseret forhandler smiley

• #24   13. jul 2021 #23
    Det var IKKE en autoriseret forhandler, men en stor brugtvognsforhandler (som stadig eksisterer) der lavede det lille nummer.

Der var der forøvrigt en del der spolede kilometertælleren tilbage og tricket var at have to afdelinger. Når du tog en bil i bytte der havde kørt feks. 130.000 km så røg den tilbage til det halve og kørt ned til firmaets anden afdeling så den tidligere ejer ikke umiddelbart ville kunne finde den.

Det sluttede dog på et tidspunkt da en anden forhandler fik en fængselsstraf for systematisk at have spolet kilometertællerne tilbage .

Den gang var det meget populært med sidestafferinger og med dem kunne man også camouflere en " byttebil" .

Så jo ...... Det var mere reglen end undtagelsen at kilometer tælleren blev sporet tilbage .

• #25   13. jul 2021 F e j l
    I
    A l l e
    T i n g

• Jan S
    Jan S Tilmeldt:
    feb 2012

Følger: 1 Følgere: 1 Svar: 64
    #26   13. jul 2021 FDM skriver gode råd om køb af brugt bil.

Bl.a:

Bed om kilometergaranti.

Skal du købe en brugt bil af forhandleren, kan det være en rigtig god ide at bede om kilometergaranti for bilen. Skulle det senere vise sig, at der er problemer med kilometertallet, er det dermed bilforhandleren, der har ansvaret.

- Men dette gode råd kunne du jo faktisk selv google lige så nemt som jeg??

• #28   14. jul 2021 # 25
    Ja ja sådan er mange bilmærker jo “skjult” i mærket

F ejl
    O g
    R eprationer
    D agligt
    smiley
    K oreansk
    I ndustri
    A ffald
    smiley

Eller det lille rim om at
    Liver er for kort
    Til Opel og Ford

Eller Audis med de Fem nuller
    Fire på fronten og en bag rattet smiley

• Jarl P
    Jarl P Tilmeldt:
    aug 2014

Følger: 4 Følgere: 2 Svar: 3
    #29   14. jul 2021 Nu er tråden vist kørt helt af sporet i forvejen til trådstarters oprindelige spørgsmål, så jeg tillader mig lige at kommentere den omtale, Fiat og andre mærker får her.
    I dag er bilfabrikker mere samlestationer for underleverandørers og samarbejdspartneres komponenter, end de er selvstændige producenter. Alle ved, at VW, Audi, Skoda og Seat trækker på en stor fælles "bank" af komponenter. Renault, Nissan, Mitsubishi og Dacia er samme historie. Indtil Opel blev købt af PSA, havde de dieselmotorfællesskab med Fiat, og mange andre mærker har også kørt med Fiats MJT - både 1,3 - 1,6 og 1,9. I mange år har man kunnet købe sig en Ford Ka, som var en forklædt Fiat Panda, og min chef har holdt lange foredrag for mig om, hvor svensk hans gamle Volvo V70 var, mens jeg stod og kiggede ud på min egen Ford Mondeo og tænkte på, at de to biler stod på samme platform, og kørte med samme PSA-motorer. En dame, jeg kender har fået sig en lækker Mercedes B-klasse - den har hun købt, fordi hun ved, at Mercedes laver verdens bedste dieselmotorer. Jeg nænner ikke at fortælle hende, at hun har samme motor, som min kone har i sin Renault Clio, der blev købt til den halve pris.
    Min pointe er, at vi er nødt til at droppe vores meget firkantede forestillinger om, at nogle mærker er sådan og sådan, mens andre mærker er helt anderledes. Det er ikke holdbart - mærkerne er der mest af alt for at tilfredsstille kundernes fordomme. Fiat laver fine komponenter - motormæssigt er de rigtig godt med og har leveret til mange andre mærker - en Fiat Punto var op gennem 10'erne ret præcist samme bil som en Opel Corsa - mange griner af Fiat - få griner af Corsa - det er ikke helt sagligt i mine øjne. Er Kia noget lort, mens Hyundai er fantastisk? Nej vel - de er ca. ens og har rigtig mange procent fælles komponenter.
    Selvfølgelig er der stadig enkelte mærker, som er selvstændige og bruger egne komponenter, men de har også priser, der gør dem små i det samlede marked.

• #31   14. jul 2021 #30

Nej det er de så ikke. Fiat-Chrysler fusionede med daværende PSA gruppen, til en ny konstellation under navnet "Stellantis". Har intet med Renault-Nissan alliancen at gøre

Hvilket faktisk også fremgår tydeligt af artiklen du selv har linket til smiley

• #32   14. jul 2021 #30

Min fejl - det var naturligvis PSA ...

Sorry !!!

Det ses vist også tydeligt her ?

https://www.passioneautoitaliane.com/2019/12/nuovo-fiat-doblo-fca-psa.html

• martin a
    martin a Tilmeldt:
    mar 2012

#33   14. jul 2021 #29 Nu er jeg ked af at skuffe dig en smule men hvis du kigger efter er mercedes a og Renault Clio motor ikke 1 til 1 man får hvad man betaler for, Men det er til gengæld rigtigt at samarbejde mellem bilmærker har styrket kvaliteten, men biler er også meget dyrere end i 80’erne. Fiat er stadig noget lort set med mekaniker øjne. Og det med at 2 forskellige bilmærker er bygget på samme ramme siger ikke noget om kvaliteten undervognen på de 2 biltyper kan være helt forskellige

• #34   14. jul 2021 Hov jeg glemte lige at nævne at den lille Ciquecento, havde fået en Rally motor med turbo i, derfor Vr6´eren ikke kunne være med.

Kunne naturligvis ikke synes sådan, så da den tid kom, måtte den org motor i igen.

Og nej Fiat er da bestemt ikke verdensklasse biler, men som nævnt tidligere var jeg dengang på SU og lidt senere elevløn. Så har man ikke så meget valg mellem andet en gamle Fiat, Skodaer, og "lign" skodbiler fra den tid smiley

• Jarl P
    Jarl P Tilmeldt:
    aug 2014

#35   15. jul 2021 #33
    Du behøver sandelig ikke bekymre dig om at skuffe mig. I de 25 år, hvor jeg har renoveret dieselmotorer har jeg set ret mange af dem indeni. En MB med Renault dieselmotor har samme blok, samme top, samme, lejer, samme plejlstænger, samme stempler, samme EGR, samme manifolder som Clio. Der kan være forskellige indsprøjtningspumper og dyser - den forskel er der også blandt Clioerne - det er nemlig et spørgsmål om, hvor mange hk den er konfigureret med.
    Jeg nævnte præcis Volvo V70 og Mondeo. De er ikke bygget på nogen ramme - det er 50 år siden man stoppede med at bygge almindelige personbiler på rammer. De er derimod bygget på samme platform. De har samme bærearme, samme fjedre, samme styrekugler, samme bøsninger, samme det hele i undervognen - sig til, hvis jeg skal lave en liste med reservedelsnumre, du kan sammenligne.
    Fint, du synes, Fiat er noget lort - det er enhver jo helt i sin gode ret til. Hvis du synes en Fiat Punto fra 10'erne er noget lort, så synes du jo også automatisk også, at en Opel Corsa fra samme årgange også er det. Ja vist - der er forskelle i småtingene i kabinen og der er også forskel i motorudvalget, men køber man en diesel, får man samme motor. Jeg har brugt en del år af mit liv på at undervise på teknisk skole, så jeg gad egentligt godt høre, hvad der er så elendigt ved moderne Fiat - set med mekanikerøjne.
    Jeg er slet ikke enig i, at biler er langt dyrere end i 80'erne. Hvis du betragter den almindelige løn og prisudvikling og sammenholder bilers pris med den, så er de voldsomt meget billigere. Man kan i dag købe en mikrobil til fem gennemsnitsmånedslønninger efter skat. I 1984 købte vi en splinterny Renault 5 TL til 72.000 kr Dengang havde jeg 8.000 udbetalt om måneden.

• martin a
    martin a Tilmeldt:
    mar 2012

#36   15. jul 2021 #35 Jarl må jeg spørge hvor gammel du er, jeg er selv 52 år og gik på lyngby tekniske skole og arbejdede hos Grue og co dengang. Og ja Opel er også noget lort efter min mening smiley . Og jeg mente netop dieselpumpe og indsprøjtning som bla. forskel. Mange bilmærker bruger samme motorblok og undskyld jeg kaldte det ramme og ikke platform. Mener nu stadig undervogn er forskellige men vil da ikke udelukke at du kan finde nogen som bruger den samme undervogn. Men det bliver ikke blandt premium biler og almindelig biler smiley

• #37   16. jul 2021 Helt generelt skal man blot holde sig væk fra de tre F’er, Ford, Fiat og franske.

• Jarl P
    Jarl P Tilmeldt:
    aug 2014

#38   16. jul 2021 #36
    Så er jeg lidt ældre end dig , men jeg huserer i Midtjylland. Prøv at tjekke op på "EUCD-platform". Det er den platform, jeg omtaler, som deles mellem Volvo og Ford op gennem 00'erne og 10'erne. Der er talrige eksempler på samme fænomen blandt andre biler. VW har deres system med A00, som Lupo og Arosa kørte på, A0, som Polo, Fabia og Ibiza kører på, A-serien, som A3, TT, Golf, Jetta, EOS, Tiguan, Touran, Scirocco, Leon, Toledo, Altea og Octavia kører på osv. osv. Så kan man konfigurere lidt forskelliget med forskellige dæmpere, forskellige fjedre, forskellige krængningsstabilisatorer alt efter vægt, og hvilken karakteristik man ønsker bilen skal have.
    Hele årsagen er selvfølgelig stordriftsfordele gennem processen. Det er skingrende dyrt at udvikle en platform - især, når man gerne vil have den til at være velfungerende. Derfor gælder det om at bruge den bredt, når man endelig har fået den udviklet. Det samme gælder for en masse andre komponenter. Når der ét sted er brugt krudt på at udvikle en dieselmotor - det kunne f.eks. være hos PSA - så gælder det om at udbrede den mest muligt, så man får udviklingsomkostningerne forrentede. Når Mercedes går ind i kompaktklassen og skal bruge en lille dieselmotor, så afsøger de markedet for at se, hvem, der allerede har sådan en liggende i reolen, og valget faldt på Renault, for det er en særdeles velfungerende og billig motor - hvorfor skulle Mercedes gå i gang med at udvikle en selv, når der er et fint og langt billigere alternativ på markedet? Som denne tråd fint viser, så er der jo mange mennesker - endda langt ind i mekanikerkredse - som lukker øjnene og til deres død vil argumentere for, at det er en helt anden og meget finere motor, der ligger i en Mercedes end i en Dacia, selvom eneste forskel er luftfilterkassen, der er udformet til at passe i forskellige motorrum.
    Vi har snakket lidt om kvaliteten hos moderne Fiat. Jeg savner stadig at høre nogle argumenter. Vi er enige om, at kvaliteten i kabinen ikke er overvældende, men hvad er det, der er ringe set med mekanikerøjne? Lad os tage udgangspunkt i den nu afdøde Punto fra 00'erne og 10'erne eller Panda fra samme år - dem er der mange af på vejene, så der må være mange erfaringer. Hvad er det præcist, som er dårligt? Er det motor? Gear? Undervogn? Styretøj, Bremser? Når jeg spørger, så er det fordi mange af de komponenter også er købt ude i byen. Alle vi fortælle smukke historier om, hvor gode bremser en Audi A3 har - det er jo et tysk kvalitetsprodukt. Til gengæld har Renault elendige bremser, hvis du spørger nede på grillen. Sagen er, at de begge har ATE-bremser - kalipre og klodser bagpå er identiske - tjek reservedelsnumrene. Jeg vender tilbage til mit første indlæg: Bilfabrikker i dag er først og fremmest samlestationer for komponenter fra underleverandører og for komponenter fra andre bilfabrikker. Det giver det ikke mening at fastholde sine fordomme om mærker. Man kan tale om vellykkede modeller, men det er meget underleverandørernes fortjeneste.

Stærk argumentation der. Du er godt med på, at du lige har adresseret en enorm andel af det danske bilmarked. Her følger lige et hurtigt overblik over solgte biler i DK i 2020:
    1: Peugeot 208 (6553)
    2: Citroen C3 (6141)
    3: Ford Kuga (5134)

Fordeler man det på mærker i stedet for modeller, ser det sådan ud:
    1) VW (11.315)
    2) Peugeot (7.678)
    3) Toyota (6.812)
    4) Citroën (6.219)
    5) Skoda (5.581)
    6) Ford (5.026)

Noget tyder på, at danskerne enten er så ubegribeligt dumme, at de ikke har opdaget, man skal undgå de tre F'er, eller også er de slet og ret ikke enig i det udsagn.

• #39   16. jul 2021 #37 Carlo
    Jeg tror der er ligeså mange holdninger som der er folk
    Jeg kan sagtens tilslutte mig at de Franske ikke er de bedste men min Nabo har en Peugeot 407 og den har rundet 350.000 km uden større udfordringer han syntes jo sjovt nok Fransk er det bedste i Verden
    Jeg selv sværger lidt til de tyske men det er ikke fordi VW og Audi er bedre end andet tværtimod har haft nogle stykker og det er de biler jeg har flest reparationer på og flest omkostninger på (har faktisk VW idag) men den er på ingen måde bedre end andre biler
    Af de tyske vil jeg personligt hellere have Mercedes eller BMW men vil samtidig også foretrække Ford og Opel fremfor VW men igen folk er forskellige.
    Har en storebror der altid har købt Totota fordi det er Verdens bedste bil smiley

Så ved jeg godt japanerne Mazda og Toyota er holdbare og driftsikre men jeg må indrømme deres design tiltaler mig ikke og inde i kabinen der bliver jeg desværre meget skuffet der syntes jeg ikke deres niveau kommer i nærheden af tyskerne

Men heldigvis er alle forskellige og Verden havde da også været en trist sted hvis vi alle kørte rundt i de samme biler smiley

Og grunden til der sikkert bliver solgt så meget fransk herhjemme er fordi den er billig efter vores forhold hvor man jo betaler for 3 og får 1 bil - så tror mange gerne vil have noget andet men vælger udfra økonomi
    Personligt ville jeg gerne have haft en Passat St.var eller Insignia pga 3 børn men skulle jeg have haft en Passat Highline st.car med samme motor og årgang og km så var det også en anden pris og jeg er ikke typen der låner penge til bil så derfor blev det en Golf St.car jeg kunne sikkert have købt to styk Renault Clio for samme pris men det ville vi så alligevel heller ikke

• #40   16. jul 2021 Nu da tråden er løbet af sporet kan jeg lige fortsætte med en kommentar :

Ja, jeg ville gerne have haft en VW Polo sidste gang der stod bilkøb på budgettet .

Problemet var bare at hvis jeg skulle have haft en Polo med tilnærmelsesvis samme udstyr som den franske jeg endte med at vælge så var prisen 50.000 højere .

Vel vidende at en Polo måske var en smule mere driftsikker end en fransk konkurrent måtte jeg spørge mig selv om jeg troede at en fransk bil, over de næste 5-6 år ville koste 50.000 mere i reparationer ?

Svaret var et klart NEJ !!!

Nu 4 år inde i mit ejerskab af min franske balje har den ikke kostet noget ud over almindelig service og en lidt overaskende udskiftning af de forreste bremsklodser efter bare 35.000 km ( den kører udenlukkende bykørsel ) .

Turde jeg vælge en fransk bil igen ?

Ja - Ja - Ja !!!

• Jan S
    Jan S Tilmeldt:
    feb 2012

#41   16. jul 2021 #36:
    Naturligvis syntes en Ford mekaniker fra Grue & Co. at Opel var noget værre lort.

Vi Volvo mekanikere fra Hans Lehrmann syntes simpelt hen, at alle andre biler var noget værre lort.

Men i virkeligheden er det i bilverdenen vel bare som med fodboldhold?

• #42   16. jul 2021 #41 Jan
    Ja du kan sådan set godt sammenligne Bilverdenen med Foldboldverden

Dog tvivler jeg på at en FCK fan skifter til Brøndby bare fordi sæsonkortet til Parken bliver voldsom dyrere end det plejer - der er nok mere følelser i Fodbold end i Biler

Og FCK -Brøndby var blot et eksempel det kunne ligeså godt være
    AGF i mod Silkeborg eller FC Midtjylland smiley

• #43   16. jul 2021 Find nu humoren frem … det er ikke BG stærke side.

• martin a
    martin a Tilmeldt:
    mar 2012

#44   16. jul 2021 Der er nok noget om snakken, man er en smule forblindet af det mærke man er udlært på smiley smiley smiley

• Jan S
    Jan S Tilmeldt:
    feb 2012

#45   16. jul 2021 #42:

Ja. Hvis man "konverterer" fra FCK til Brøndby, kan man nok godt finde sig en ny omgangskreds...

Trofastheden/begejstringen/fanatismen falder dog noget, når vi kigger på holdenes sammensætning.

"Komponenterne" sammensættes stigende ved hovedsageligt at købe disse fra andre klubber i hele verden. - Der er stor forskel på en fan og en direktør med ansvar for pengekassen.

• #46   16. jul 2021 Fix It Again Tony

Kommentér på:
Har forhandleren ansvar for Km-tallet ?

Annonce