{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.072 visninger | Oprettet:

Skod vogn ! {{forumTopicSubject}}

Halløj alle.

Jeg håber at jeg er så heldig at en herinde, der har stået i samme situation som jeg desværre gør.

Lang historie kort.

Min bil regenerer for hvert 70-80 km kørt, og har gjort det de seneste 2 år.

4 mekanikere har ikke kunne finde fejlen.

Følgende ting skiftet.

Diff sensorer, luftmassemåler, batteri, hydrive x 2. Rensning af partikelfilter, nuværende askemængde 0,15 G.

Nyt partikelfilter koster 17.000 eks montering.

Mekanikere kan ikke love mig at det stopper ved nyt filter, og så synes jeg det er et meget stort sats til 20.000 at tage.

Seat Leon 2,0 TDI, 184 hk 4. Drive. Km 240. År 2015

Bilen viser ingen fejl, og kører fantastisk derudover.

Hjælp for en desperat Seat ejer, der snart er ved at give op.

2 gode flasker rødvin til den der muligvis kan hjælpe mig videre


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Skod vogn !
  • #1   23. jul 2021 Det kan også være din egr der hænger. Eller dyser der ikke er for gode mere.

  • lars n
    lars n Tilmeldt:
    feb 2007

    Følger: 1 Følgere: 1 Svar: 465
    #2   23. jul 2021 er bilen chippet??

  • #3   23. jul 2021 Lars nej det er den ikke

  • lars n
    lars n Tilmeldt:
    feb 2007

    Følger: 1 Følgere: 1 Svar: 465
    #4   23. jul 2021 hvis ikke du er bruger i forvejen så prøve og lave en bruger på vagcars.dk og lav en tråd derind.

  • #5   23. jul 2021 Hvordan er filteret renset? Er det blevet afmonteret og renset med special væske på et autoriseret sted?

  • #6   23. jul 2021 Jeg har før fået renset et dpf ved bosch hvor de skyller filteret igennem i en maskine.
    Det kørte 700km før første regenerering og derefter blev afstanden kortere og kortere til sidst var det nede på 60-70km mellem hver gang.
    Det gør jeg ikke igen


  • #7   24. jul 2021 Hvad med temp målere før og efter dpf.

  • #8   24. jul 2021 Evt kør med een Hella gutmann tester( hvis muligt) og se temp i live når det regenerer.

  • Christoffer N
    Christoffer N Tilmeldt:
    aug 2016

    Følgere: 3 Svar: 206
    #9   25. jul 2021 Du kunne prøve at købe et brugt filter med lavt km.

  • #10   27. jul 2021 Nyt filter skal der til, det med en rensning er nogle gange ikke nok. Har du undersøgt hvad den koster andre steder end VW?

  • #11   27. jul 2021 Evt ved Becker auto. De er ret fair med deres priser

  • #12   29. jul 2021 Har du prøve at få testet dyserne i en test bænk? Det kan evt være de levere for stor brændstoft mængde så fylder filteret fir hurtigt ??

  • #13   29. jul 2021 Hvis du kan tysk så søg på youtube på die autodoktoren de har haft flere vag biler med lige netop det problem, men jeg kan pt ikke huske hvad fejlen lå i

  • Niels N
    Niels N Tilmeldt:
    jan 2011

    Emner: 1 Svar: 2
    #14   29. jul 2021 Jeg siger også ligesom Nicolai, at det kan være en EGR ventil der ikke lukker helt til. Derved oser den for meget. Men dårlige dyser er også en mulighed. Prøv Iøvrigt at køre på den såkalte superdieselolie, som Q8, Shell og Cirkle K har. Den har en rensende effekt på dyser og indsugning m.m. Koster ca. 69 øre mere, men kan være godt givet ud. Skal nok køre et par tankfulde op før effekten er der.

  • #15   29. jul 2021 Sikker på der ikke tidligere har været en chip i der har lavet unoder ?

  • Carsten S
    Carsten S Tilmeldt:
    sep 2016

    Svar: 41
    #16   29. jul 2021 Hej Mikkel smiley
    Har hørt om problemet før. Kender en lille mekaniker (frit autoværksted) som måske kan hjælpe dig, som han tidligere har hjulpet andre. Han handler hos Auto Parts, og har også testudstyr fra dem. Han har lige fortalt mig at han har reddet en kunde for den store udgift et nyt partikelfilter koster. Han fandt selv ud af at der ligger et program i hans tester som kan bruges til at løse lige nøjagtigt det' problem. Han forklarede mig at man selvfølgelig skulle tilslutte testeren, starte motoren og sætte programmet i gang. Det overtager så hele styringen af motoren. Motoren bliver kørt op på ca. 1.500 omdrejninger, og står så og kører et stykke tid formodentlig for at opnå en høj temperatur. Pludselig, under forløbet bliver udstødningen så varm at den gløder. Undervejs i dette står sort røg og partikler ud af udstødningen, og det aftager så langsomt indtil processen er færdig. For mig (selv gammel mekaniker) lyder det altså plausibelt. Du kan jo selv prøve om du kan finde en mekaniker med samme tester, eller, hvis du har lyst til en lille tur til Falster, ja, så får du lige hans web-adresse her: www.johnnys-auto.dk Jeg ved at han holder ferie i de næste to uger, men derfor kan du da godt prøve at sende ham en mail. Du må ha' pøj-pøj med det.


  • #17   29. jul 2021 Hej.
    Det med dysserne synes jeg lyder som et godt sted at starte.
    Et andet sted at kigge på er din katalysator, den kan meget vel være slidt, ja det lyder måske mærkeligt at fokusere på den i en diesel bil.
    Men det er katalysatoren der er tændstikker der skal få temperaturen op i dit partikelfilter.
    Virker din katalysator ikke pga. af slid, stort olieforbrug mm så bliver dit partikelfilter ikke varmt nok og alt soden bliver der med ikke brændt af hver gang den forsøget at regenerere.
    Mvh Michael


  • #18   29. jul 2021 #17
    Hej Michael S
    Det lyder umiddelbart som en plausibelt ting at katten skal være varm for at trigge DP filteret, har du et link eller lign som underbygger din påstand?


  • Henrik B
    Henrik B Tilmeldt:
    aug 2006

    Følger: 1 Biler: 2 Svar: 7
    #19   30. jul 2021 Ikke en løsning, men husker “rensning med brint” som kan få renset motoren godt igennem. Har ikke selv prøvet det endnu, men synes det ville være et godt sted at starte, hvis man ønsker at få renset igennem til billige penge.

    https://dk.hydrive.com

    Kan også bookes ved quickpoint
    https://www.quickpoint.dk/hydrive/



  • #20   30. jul 2021 Hej Torpedo.

    Nej jeg har ikke et link, men jeg har ok styr på teknikken ??. Jeg har været mekanikker i 25 år og laver næsten udelukkende fejlsøgninger og problemløsning.

    For 3 md. Siden havde jeg en Volvo XC90 der ofte regenererende og tit nor der gjorde det røg den også grå røg.
    Det tyder på uforbrændt diesel.
    Jeg kunne se at katalysatoren ikke kom op på mere end 475°c og det er alt for lidt til at antænde den diesel der skal afbrænde soden i partikelfilteret.

    Efter en ny kat og partikelfilter så virker det hele igen.

    Mvh Michael


Kommentér på:
Skod vogn !

Annonce