{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
644 visninger | Oprettet:

Renault Clio III eller anden lille stationcar {{forumTopicSubject}}

Fruen og jeg skal have skiftet vores Hyundai i10 ud og erstattet den med en mindre stationcar, da vi har fået en større hunderace.

Bilen skal blot bruges i et par år indtil vi begge er færdiguddannet.

Vi bor inde i en mindre by, og kører maks. 150 km om ugen med en maksimal længde på 20km pr. tur.

Jeg har kigget på en renarenarenault clio III stationcar fra 2011 med benzin med 1,2 motor 16V

Hvad tænker i om den, og er der evt. en anden mini-stationcar i dette lag der er værd at foretrække?

God weekend


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Renault Clio III eller anden lille stationcar
  • #1   24. jul 2021 Der er ikke mange mindre stationcars på markedet I det hele taget : Renault Clio som du selv nævner, Skoda Fabia og Dacia Logan .

    Teknikken er gennemprøvet i Clioen og med den rette service kan motor og gearkasse nok holde.

    Husk at checke hvornår tandremmen er skifter og hvis det ikke fremgår tydeligt, så få den skiftet inden køb (på sælgers regning naturligvis) .

    Det er nok mere elektronikken man skal være urolig over for og inden man køber skal man checke at alt elektrisk udstyr virker , jeg har som reservedelspusher solgt en del ratkontakter til netop den model .

    Skoda Fabia har også sine mærketypiske fejl og her er det især modeller hvor motoren har kædetrukket knastaksler der man skal være OBS på, det er et kendt problem at de strækker sig, og det er en ret kostbar reparation, der I værste tilfælde betyder ny/nyere motor .

    Ingen af de to modeller har et kæmpe bagagerum så check lige om hundene kan være der inden i skriver under på en slutseddel, og tag lige med i beregningen at et hundebur , eller to også fylder lidt .






Kommentér på:
Renault Clio III eller anden lille stationcar

Annonce