{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Kommentarer på:  el bil fra norge
  • #1   25. jul kommer jo afgifter, moms og told, ligesom hvis du importerer fra et andet land end norge..

• Trolle P
    Trolle P Online Tilmeldt:
    sep 2020

Følger: 5 Følgere: 96 Emner: 6 Svar: 621
    #2   25. jul Er afgifterne de samme når man importerer fra et ikke EU land ???

EDIT : Jeg tror jeg selv fandt svaret :

http://www.fda-biler.dk/info/nyttige-v%C3%A6rkt%C3%B8jer/import-af-k%C3%B8ret%C3%B8jer-fra-ikke-eu-land

• #3   27. jul Der er ingen afgift på at indføre en elbil så længe prisen er under 400.000 så vidt jeg husker.
    Så det er vel bare moms der skal betales?

• Trolle P
    Trolle P Online Tilmeldt:
    sep 2020

Følger: 5 Følgere: 96 Emner: 6 Svar: 621
    #4   27. jul Mon ikke der skal betales told når den kommer fra et ikke EU land ?

• #6   27. jul Kan den så købes momsfrit i Norge eller betaler man moms to gange ?

• bent L
    bent L Tilmeldt:
    jul 2021

Svar: 8
    #7   27. jul #6
    du skal selv sørge for at få momsen tilbage før du udfører bilen, det skulle jeg med en båd fra England, så den står stadig i England.. de kunne ikke sælge uden moms derovre.

men kig mod Tyskland EU land, meget lettere ..

• #8   27. jul Såfremt køretøjet hentes i et EU-land, som f.eks. Tyskland betaler man som privatperson den tyske moms.
    Er køretøjet ældre end 6 måneder OG har kørt mere end 6000 km, skal der hverken betales told eller moms i DK.
    Registreringsafgift skal betales i DK for at få udleveret nummerplader, men hvis det er en el-bil, er afgiften jo nærmest ikke-eksisterende - bortset fra dyre modeller.
    Hvis vi taler Tesla S, så er den vel i en prisklasse, hvor der skal betales lidt afgift.

• #9   27. jul Men hvad med Norge som er uden for EU?
    Kan man slippe med de 10 pct told eller hænger man også på momsen fra begge lande?

• #10   28. jul På biler fra Norge skal der betales 10% told + 25% moms + registreringsafgift.
    Jeg tvivler på at man som privatperson kan købe uden norsk moms, men måske kan den refunderes, når bilen eksporteres ud af Norge? Det skal man undersøge i Norge før udførsel.

• #11   28. jul Erik K

Der er ikke registreringsafgift på elbiler under 400.000 i værdi så vidt jeg husker

• #12   29. jul #11 Carsten T
    Mener også det ligger på det niveau.
    Noget i den retniing skrev jeg også i #8 - ville ikke gentage mig selv i #10 smiley

• #14   30. jul Så er norsk moms jo ingen problem.
    D.v.s. der skal betales 10% told + 25% moms og så registreringsafgift efter disse regler:
    "Af de første 65.000 kr. inkl. moms betales der kun 25 procent, de næste 65.000-202.200 kr. betales der 85 % af og over 202.200 kr. betales der 150 %. Batterifradraget vil ikke ændre sig og vil som i 2020 være fradrag i den afgiftspligtige værdi, og altså ikke et direkte fradrag på bilen, dvs. 1.700 kr. (i 2021) pr. kWh (dog max, 45 kWh). Fradraget udfases gradvist frem mod 2025, hvor det helt forsvinder."
    D.v.s. at fradrag for batteriet max kan være 76.500.

• #15   30. jul Var ikke klar over at de var moms fritaget også. Vidste de havde en del andre fordele deroppe. Kan også forklare en del af prisforskellen.

Kommentér på:
el bil fra norge

x