{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.943 visninger | Oprettet:

Snusy1
Snusy1
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 4

Peugeot 208 1.2 VTI benzinforbrug. {{forumTopicSubject}}

Hej.

Jeg har nu i et par år kørt en 208'er 1.2 VTI'er som hverdagsbil og har i længere tid undret mig over hvor kort den går på literen, så ville lige høre hvad i andre med 208'ere oplever. Bilen er fra 2016.
Har haft den til at måle over 10.000km og får et gennemsnit der lyder på 12,8km/l, bilen er altså opgivet til at skulle køre 22,2km/l.

Jeg havde den på et tidspunkt forbi peugeot for at de skulle kigge på det men, de kunne ikke finde noget galt. Det skal siges når jeg kører i min 208'er kører jeg meget pænt, der er ikke så meget sjov i sådan en lille 82hk motor alligevel - Under de 10.000km har jeg kørt på et par 205/45/17 dæk, den kommer standard med 185'ere men syntes at den var for ustabil på motorvejen med dem. Ved godt at dette vil påvirke benzinøkonomien, men tænker ikke at det kan halvere den. Det skal også siges at jeg har en Volvo V60 T6'er der kører på 235'ere hele vejen rundt og den får en del bedre km/l, til trods for at den er opgivet til 12km/l.

Nogle der kan genkende dette på 208'ere eller har en ide om hvad der kan være galt, hvis noget overhovedet? smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af to lamper 700 kr.
  • opvaskemaskine montering 700 kr.
  • Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Peugeot 208 1.2 VTI benzinforbrug.
  • #1   23. aug 2021 Da jeg havde min fra 2018 kørte jeg i snit 16-18 stykker. 20+ ved pæn kørsel.
    Måske du har en bremse der hænger? Ellers kan det også være din kørestil, selvom du synes du køre pænt.

• Kompressor Knud
    Kompressor Knud Hjælpe-administrator

Følger: 4 Følgere: 64 Biler: 1 Emner: 217 Svar: 5.892
    #2   23. aug 2021 Jamen de 1.2 motorer der, de æder sig selv op indefra. Det er så ringe en motor at peugeot har fjernet motor garantien på dem, ellers ville de gå konkurs da de ALLE æder sig i stykker....Inden længe så bruger den ligeså meget olie som benzin, for til sidst at destruere sig selv...

• Snusy1
    Snusy1 Tilmeldt:
    jul 2014

#3   23. aug 2021 Tak for svaret.
    Søren A, kører du på 185'ere? smiley Det kunne jo være en blanding af kørestil og de lidt bredere dæk, men det er sgu alligevel en halvering af de opgivede numre. Hmm....

• #4   23. aug 2021 Snusy ja jeg trillede rundt på de originale dækstørrelse i den.
    Hvis jeg skulle få den ned omkring det du køre, skulle den virkelig have kniven i alle gear og ikke læse trafikken. Så tror det er en kombi af dine dæk og din måde at køre på desværre.

• #5   23. aug 2021 PSA kan ikke lave benzin motorer. De var ok tilbage i 90'erne med der s 1.8-2.0-2.2 og 3.0 benzinere men de bæ de laver ny er ikke engang værd at bruge som anker til et druknings selvmord.

Spark den af helvede til at køb noget andet. Enten PSA/stillantis diesel eller Toyota. Måske mazda

• Snusy1
    Snusy1 Tilmeldt:
    jul 2014

#6   24. aug 2021 Sø-propel. Det sidste jeg skal ud og køre i er en Mazda, så har man virkelig ramt bunden. 208'eren er rigtig fin, dog er jeg enig i at 1.2'eren er en ommer, specielt med timingsbæltet der kører i olie...

:Søren, jeg kører normalt indenfor 1500-2500omdrejninger ved normal kørsel, tvivler stærkt på det er kørestil. Dog kunne det muligvis være dæktryk... hmmmmm....

• #7   24. aug 2021 Det omdrejningstal er for diesel biler. En benzin motor skal som regel knokler især nå den ikke har flere krafter.
    Hvis det er din kørestil så skal du helt klart havde diesel. Prøv at skift ved 3000-3500omdrejninger det brude gøre en forskel.
    Mazda laver ret gode benzin motorer og det samme gør Toyota. (også der for Toyota Aygo beholde Toyotas motor mens de fleste C1 og 107 fik PSA's motoren i version 2)

Det med at ligge en tandrem i olie bad er tåbelig idé. Så havde der været bedre at køre med stødstænger og tandhjuldrevet knast. Selvom PSA nok skulle finde en måde at gøre tænderne bløde som smør og de ville knække. Det er et problem de fleste mærker har. De bygger bilerne til at gå i stykker efter garanti'en så folk konstant har en ny bil der er inden for garantiordningen
    Det trist at se den udvikling. Men det er den negative side af kapitalismen

• Snusy1
    Snusy1 Tilmeldt:
    jul 2014

#8   24. aug 2021 Der er sgu da ingen grund til at ligge med 3500 omdrejninger når man holder en fast fart. 208'eren med 1.2'eren er gearet super lavt, man ligger veldig fint med 60-70 i timen i 5. gear. Det bliver først et problem på motorvejen, der er det lidt halv-træls at ligge med 140 og 6k omdrejninger, kunne godt bruge et 6. gear der.

• #9   24. aug 2021 Du skifter for tidligt. Motoren kommer ikke op og arbejde hvor den har sine krafter. Ved jævn fart skal man finde det gear som passer til farten uden at sejtrække.

Kommentér på:
Peugeot 208 1.2 VTI benzinforbrug.

Annonce