{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
939 visninger | Oprettet:

Ny gps til bil {{forumTopicSubject}}

Hej. Døjer pt med Google maps og gps som sidder i bilen . Og har derfor besluttet mig for at investere i en gps. Har ikke temperament til noget som er langsomt eller hakker, så det skal bare fungere og ikke være noget billigt skrammel . Har kigget rundt på Google, men er mere interesseret i tips og råd af folks egen erfaring, da jeg ikke ved hvor meget jeg skal smide efter en god gps.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ny gps til bil
  • #1   23. aug 2021 Hvorfor bruger du ikk din mobil ???

  • #2   23. aug 2021 Jeg kører en del i forbindelse med mit arbejde og har købt Garmin DriveSmart 61 LMT-D
    Den er jeg rigtig glad for, den har en dejlig stor skærm og mange indstillinger
    Også rart man kan søge på vejnavn og så vælge kommunen.


  • #3   23. aug 2021 Troede ikke man kunne købe sådan noget mere. Alle har vel en smartphone idag smiley

  • #4   23. aug 2021 Kan man stadig købe gammeldags GPS'er? man skal ikke regne med at de er noget værd i more en 2-3 år dog, medmindre man gerne vil betale for kortopdateringer, der ofte er outdatede før de udgives fordi de ikke har direkte adgang til satelit data som Google har...

    Du vil få mere ud af at udskifte din radio til en med Carplay/andropid auto, og simpelthen koble telefonen til... langt bedre opdateret, og opdateres løbende frem for en GPS der ikke opdateres med vejarbejde og kø dannelser...


  • #5   23. aug 2021 Garminen har livstidsopdatering samt wifi så den kan opdatere den aktuelle trafik, det er bedre med en fastmonteret GPS, for så bruger mobilen ikke strøm og ringer derfor ikke midt i det hele og forstyrrer vejvisningen.

  • #6   23. aug 2021 Har brugt Google maps upåklageligt de sidste mange år, men start sidste år begyndte det at drille med placering og kunne ikke finde mig, det stoppede så og har kørt fint igen det sidste år , men i Fredags begyndte den på det pis igen. Jeg har prøvet alt for at få det til at fungere , men intet har hjulpet . Og mærkeligt nok, så er GPS'en i min bil også gået ned, som om de følger hinanden . Det er bare frustrerende at man ikke har en gps som virker, så derfor vil jeg prøve at kører oldschool igen

  • #7   23. aug 2021 Har også smartphone og bruger den dagligt , derfor irriterer det mig også noget så grænseløst at jeg skal til at investere i en gps,

  • #8   23. aug 2021 #5
    Wow... Du sidder stadig fast i 2010?

    Velkommen til 2021 hvor intet af det du skriver er et rpoblem, og hvor din GPS i tlf. virker langt bedre end noget fastmonteret...

    Med android auto f.eks. kan din tlf ringe så tosset den vil, uden at forstyrre vejvisningen... Og du lader telefonen op samtidig... Du kan endda afspille musik samtidig med at du får vist vej... Jeg ved godt at udviklingen går hurtigt, men prøv nu at følge lidt med alligevel gammelpot...


  • #9   23. aug 2021 #7
    Hvilken tlf er det du har? Fordi jeg har ingen problemer overhovedet med min, så det kan være en opdatering til din tlf der har lavet noget rod...


  • #10   23. aug 2021 #9

    Samsung galaxy s20+ . Kender nogle stykker med Android telefoner som oplever det samme som mig, så vi er måske bare uheldig smiley


  • #12   24. aug 2021 Prøvede lige igen her til morgen. Og som i kan se fungere det ikke optimalt. Jeg kørte der hvor jeg den røde ring er .

    profilbillede
  • #13   24. aug 2021 du skal trykker der hvor der stå centrer igen.

    du er kommet til at trykke på skærmen, så følger den ikke bilen længere. men hoppe Hen på den lokation du har trykket på

    så trykker man centrere igen
    så følger den din position igen ,
    så det er en fejl 40


  • #14   24. aug 2021 #13. Det hjælper ikke, jeg zoomer ud for at kunne vise det. Jeg har drejet telefonen i 8 taller for at kalibrere, sat høj nøjagtighed til, prøvet at afinstallere opdatering for derefter at installere det igen , prøvet at afinstallere appen , slukket telefonen , søgt efter opdatering til telefonen . Ikke engang offline kortet kan jeg få til at fungere . Ved alt andet og andre steder har min telefon intet problem med at finde min placering , det er kun maps.

    Så ved ikke hvad jeg ellers kan prøve


  • #15   24. aug 2021 Problemet er i din tlf tydeligvis, for jeg har ingen problemer med min One+ tlf... Og dette er første gang jeg hører om dette problem med Android TLF...
    Må indrømme at med mit temperament havde jeg skiftet telefonen... Havde ikke nedgraderet til forældet teknologi såsom garmin eller tom tom...


  • #16   24. aug 2021 Jonas:: du har ikk fået tonede ruder for nyligt. Det er signalet ikk glad for.
    Men så forstår jeg dig godt og alligevel ikk. Din mobil og GPS kører vel på samme " net"


  • #17   24. aug 2021 Nogle biler har varmetråde/isolering i ruderne, det blokere generelt for signal. Det kan forklare hvorfor du ser det på både gps og tlf (hvis du ser det i samme bil).

  • #18   24. aug 2021 #15 jeg må have fat i telia. Denne mobil er købt sidste sommer, så vil være træt af at skulle købe ny mobil. Prøver at kører den på garantien.

    #16 nej jeg har ikke fået tonet ruderne. Jo det kører på samme net, hvilket er en af grundene til jeg heller ikke forstår det. Har både prøvet med 4g og 5g

    #17 der er ingen varmetråde i ruderne. Men syns bare det er mærkeligt at jeg kan kører omkring 1 år uden nogen som helst problemer, og pludselig virker ingen af tingene


  • #19   24. aug 2021 enten lån en anden mobil til at teste med. Maps kræver nærmest bare en android og gps ...
    Alternativt test din tlf på samme rute med nuværende telefon. Gps drives af en chip, som behøver forbindelse til en antenne. Denne kan i teorien være blevet dårligt/løs (aner intet om din specifikke tlf). Alternativet er at der er noget som skærmer for signalet eller støjer så meget at den ikke kan se gps signalet. Kina headunit/forstærker lever ikke altid op til kravene for hvor lidt de må støje.
    Kan også være GPS spoofing, hvor cirkus mili sender falske GPS koordinater ud, lidt kraftigere end det de modtages fra satteliter. Det vil din tlf acceptere og bruge som signal. Så ruller du rundt omkring en betydelig militær installation ville jeg ikke blive skide overrasket over det mønster. Men det er meget få steder de har det og især bruger det.

    Jeg tror du kan få at vide hvor mange satteliter din tlf kan se, kan den kun snakke med 3 er der lige nok til at sætte en pind på kortet men det er meget ustabilt. Kan den se f.eks. 8 kan den placere dig meget nøjagtigt. Dette havner igen i dårlig antenne/signal problemstillingen.


Kommentér på:
Ny gps til bil

Annonce