Skurren lyd lyder som det kommer fra højre for hjørne {{forumTopicSubject}}
Hej....Håber der nogen der kan fortælle,om min teori holder??? 1 gang min saxo gik på 3 cylinder.Ryster og larmer mere end den køre.Hmmm 2 mekanikere siger det tændspolen.Ok køber en ny hos auto Doc.Skifter den +nye tændrør.starter op 5 min så det samme problem..
Ham jeg så det ene rør var mørkt.De andre var flot cocio brune.Tænkte så kan det kun være en benzindyse,købte en brugt og pillet det af igen.Lagde så mærke til at den ene dyse så mærkelig ud.Split og kappe sad kun halvt på.Så den har siddet og hoppet.lidt træk når den har ramt polerne.Nå men på med den anden,så var der liv i den gamle igen! .....Fedt de mekanikere fik også halv røde øre.Da jeg besøgte dem,kender ham godt så han fik noget røg...Spurgte om hvad det kunne være....Der havde jeg selv fundet fejlen med dysen,og selv lavet den...Har aldrig rodet med en bil motor...Har bare erfaringer fra de gamle 70-80er knallerter,som jeg har samlet så mange af.Tænkte bare nogenlunde det samme.Bare lidt større men trods alt en forbrændings motor.....Men han gættet på det var kabler eller måske toppakningen....Godt han ikke havde tid....Fortalte ham så hvad det var,nej sagde han det kunne ik være det,sagde så kom lige engang.Han gik med ud til bilen,jeg drejet så nøglen der luret han godtnok.så sagde jeg at det var benzindysen jeg havde skiftet.ha ha....sand fornøjelse....som jeg skrev i starten.Kunne jeg ha ret i det forhjulslejet.Larmen er der når jeg slukker motor i fart.den trækker ikke.Heller ikke ved opbremsning,og lyden går væk i højresving.Lejet koster ikke meget.Men det kræver tid,og rigtigt værktøj til at presse leje ud og nyt på.....Hvis det er det der galt???tror ikke det sporingen....Det blev noget af en lang historie.Men syntes den er meget sjov...at 2 mekanikere dømte bilen på 5 SEK...De kunne høre det med det samme,at det var tændspolen....PS....den ene mekaniker er næsten undskyldt.Da de gør mest i bremser og koblinger.Men den anden var altså automater,og mekaniker på ca55år.Det kunne ha kostet mig en formue.For en dyse der ikke var sat ordeligt på...Det gode ved 20år gamel bil,man kan godt selv lave meget....godt de havde travlt
okt 2014
Følger: 4 Følgere: 21 Emner: 34 Svar: 3.288
Skurren lyd lyder som det kommer fra højre for hjørne