{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.580 visninger | Oprettet:

Daniel R
Daniel R
Emner: 1 Svar: 4

Bil hakker og går ud, når den er blevet varm {{forumTopicSubject}}

Hej alle.

Min Toyota Yaris fra 2007 begynder at hakke i motoren efter ca. 15 minutters kørsel, når den er blevet varm. Den går også ud af og til, når den holder i tomgang.

Jeg har lige skiftet tændrørene, så det er ikke problemet.

Værkstedet kan ikke finde ud af det.

Jeg vil også nævne, at et andet værksted ifbm. olieservice glemte at sætte låg til oliepåfylder på. Vi kørte rundt uden låg i 500 kilometer, olie ud over det hele. Værkstedet mener ikke, det kan have skadet motoren, men jeg vil lige nævne det for jer.

Er der nogen, der har en idé om, hvad problemet mon kan være?

Vh,
Daniel

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Bil hakker og går ud, når den er blevet varm
  • #1   7. sep 2021 Bedste start vil nok være at få udlæst fejlkoder. Men ellers tænker jeg, om det måske kunne være en føler, som er dårlig? Har desværre ikke noget specifikt bud.

• Daniel R
    Daniel R Tilmeldt:
    sep 2021

#2   7. sep 2021 Tak Mikkel. Har fået udlæst fejlkoder, og der er nul og niks. Påtænker, at det måske er noget i ledningsnettet, den er gal med, men jeg ved det ikke.

• #3   7. sep 2021 Måske en temperatur føler ? Værdier kan udlæses med tester.

• Daniel R
    Daniel R Tilmeldt:
    sep 2021

#4   7. sep 2021 Ja, jeg har godt overvejet, om det kan være temperaturføleren. Er der nogle af disse ting, jeg kan gøre selv og dermed spare lidt penge?

• #5   7. sep 2021 Hvordan med alt det olie der har været i motorrummet efter låget har manglet, er det blevet renset ordentligt ud af div. Stik ? Det kan sagtens være fugt eller olie i stikkene der laver ballade.

• Daniel R
    Daniel R Tilmeldt:
    sep 2021

#6   7. sep 2021 Hej Mikael. Jeg har fået renset motoren af den mekaniker, der lavede fejlen, men det vil ikke undre, hvis der stadig sidder noget olie på kabler eller lignende. Jeg tager den til et andet værksted i morgen, så det vil jeg lige nævne. Jeg tror også, at der er tale om nogle ledninger, der oplever problemer, når det bliver varmt.

• #7   7. sep 2021 Kørte den som den skulle inden "olie uheldet"?
    Gad da også vide hvor meget olie der faktisk var tilbage i motoren da fejlen blev rettet.
    Jeg ville ikke pendle så meget mellem forskellige stedet, kan fejlen henføres til "olie uheldet" så må de jo i gang med udbedringen - men den detalje mangler ligesom i ligningen her.

• Daniel R
    Daniel R Tilmeldt:
    sep 2021

#8   7. sep 2021 Der var lige præcist nok olie tilbage, da fejlen blev opdaget. Og jep, den kørte uden problemer før olie-uheldet. Men det var først 3 uger efter, at problemet begyndte at dukke op. Så det er muligvis ikke relateret. Bilen har kun kørt 160k, så motoren burde slet ikke være træt endnu.

Kommentér på:
Bil hakker og går ud, når den er blevet varm

Annonce