{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.618 visninger | Oprettet:

Bedste GAMLE billige bil? {{forumTopicSubject}}

Min eks (som har børnene) mangler snart en bil, da hun bor på landet...

Hun har dog ikke mange penge, Uden jeg ved det helt vil jeg tro 10-15.000 kr.

Og hun beder mig hjælpe med at finde en god en, da hun ikke har en hat forstand på biler, udover at køre i dem smiley Som regel en dårlig cocktail ja, uvidende kvinder og gamle biler. Men så må hun jo tilkøbe et Vej-hjælps-abbonentment hvis noget skulle gå galt.

Størrelsen er ikke specielt vigtig, da ingen af de to børn er i barnevogns-alderen mere.

Dog skal den ene have selepude, men det kan alle biler vist.

Ingen hunde eller andet stort der også skal med.

Og lige netop i den prisklasse findes der jo mange nysynede biler.

Men den skal frem for alt være driftsikker (så meget som muligt).

Så er det jeg bliver i tvivl, om jeg fx skal kigge efter en så Ny som muligt, kx Kia Picanto, Daewoo Matiz, Eller andre "mindre kendte mærker".

Eller skal jeg så hellere finde en lidt ældre model, men så typisk flere km. FX Peugeot 306, eller måske en ældre Toyota af en art ?

Ved godt at det er umuligt at sige uden at have set en konkret bil, men som nysynet må man vel gå udfra at de grundlæggende er i orden ?

Skaffe flere penge er ikke en mulighed, for sidst hun skulle have bil lånte jeg hende 10.000 kr ekstra for at få en bare LIDT bedre en, og hun afdragede kun 2000 af dem, så det er ikke en mulighed at hun låner flere af mig (og heller ikke af sin bank eller andre, fx kviklån, for hun er i RKI).

Er en gammel Volvo for benzinslugende ? fx en 850?

Eller måske findes der fornuftige Ford Fiesta ?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bedste GAMLE billige bil?
  • #1   11. sep 2021 Hvordan vil hun skaffe penge ti brændstof, ejerafgift, forsikring samt service og reparations omkostninger når hun ikke kan lægge penge til side til en bil ????

    Jeg havde valgt en Toyota Aygo, Citroen C1, Peugeot 107 : De er rasende billige at holde kørende, koster 330 kr hver halve år i ejerafgift og der findes næppe en bilmodel der er billigere at forsikre ? Desuden findes der et hav af dem på markedet, hvilket betyder at der er rigtig mange ultra billige reservedele , både nye og brugte ( detsidste kan næsten ikke betale sig ) .

    Det er Toyota der leverer motoren, så den er solid nok, med den rigtige vedligeholdelse naturligvis , det er ikke usædvanligt at de kører over 300.000 km .

    Der er jo forskel på at betale under 700 kroner om året i ejerafgift på en microbil, og omtrent 5000 i ejerafgift på en gammel Volvo, især når man ingen penge har , hvilket også er årsagen til at det er væsentligt sværere at sælge en Volvo, frem for en Aygo, for folk der køber bil i den prisklasse er jo ( og lad os være ærlige ) jo ikke ligefrem økonomisk velstillede ?

    Hvis jeg var hende, med hendes tilsyneladende dårlige økonomi ville jeg købe en brugt elektrisk ladcykel .


  • #2   11. sep 2021 Som #1 siger, så køb en 107, C1 eller Aygo. Konen har selv en 107 og vi har ikke brugt penge på andet end alm vedligehold. Kører et godt stykke over 20 på literen.


  • Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    apr 2006

    Følger: 22 Følgere: 60 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.589
    #3   11. sep 2021 Picanto, alto, 107, aygo, c1, pixo og i10 er alle biler med lav afgift som burde kunne findes for omkring 15.000 plus minus.
    De er alle relativ populære og billige at fixe hvis der sker noget, alle har deres ulemper og fordele, men så har hun da en lille liste at kunne kigge på.
    Det kan hurtigt betale sig for hende, at måske finde et par tusinde ekstra til bilen i første omgang, end at købe en bil som ikke er nær så økonomisk.


  • #4   11. sep 2021 Et lille tip, er at se på hvilke lidt ældre biler du ser flest af! -det er tit dem der har været mest driftssikre og økonomiske at holde kørende..

    Personligt ville jeg også kigge efter noget Peugeot, Ford, Nissan og Toyota er selvfølgelig altid fornuftig, men de er også lidt dyrere som brugt.

    De koreanske modeller kender jeg ikke meget til, men virker også som fornuftigt.


  • #5   11. sep 2021 Ha ha mega griner at skal man anbefale driftsikre og billige biler er der pludselige ingen der anbefaler Vw produkter ja ja verden er nok blevet klogere

  • Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    apr 2006

    Følger: 22 Følgere: 60 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.589
    #6   11. sep 2021 Claus
    Eller pga den eneste billige model de har er en up!/Mii og de ikke findes til under 25-30 endnu? ;D


  • #8   11. sep 2021 Det er hendes hovedpine. Hun har ikke betalt dig det hun skylder, så jeg havde ikke hjulpet hende what so ever.



  • #9   11. sep 2021 Hvis det var mig der stod i din situation, så ville jeg finde den mest sikre bil man kan få til hendes budget og ikke tage en skid hensyn til noget som helst andet… hun kører rundt med dine børn smiley

  • #10   11. sep 2021 Toyota Avensis skulle være ret driftsikker

  • #11   11. sep 2021 Første generation yaris kan fåes i fin stand til den pris, og er noget af det mest driftsikre på markedet i det segment

  • #12   11. sep 2021 Det er ikke så tit det sker, men jeg vil da gerne byde ind med en Seat Altea 1,6 benzin. Den er dyrere i vægtafgift og kører ikke ligeså langt på literen som f.eks de små økobiler. Til gengæld har de alt det udstyr man nødigt vil undvære og min erfaring siger mig at motoren er pænt svær at slå ihjel... Jeg prøver ihvert fald stadig på min egen!

    Og så vil jeg påstå at den er en anelse mere sikker end de små blikæsker og komforten er med garanti bedre.


  • #13   11. sep 2021 Jeg vil helt klart anbefale Kia Picanto eller Hyundai I10 på benzin. Har tidliger ejere overholdt årlig service over 7/5 år og service hæftet stemplet, for den periode, er der mulighed for at mange dele er skiftet/vedligeholdt på garantien i den periode i stedet for en med 2 års garanti der ikke har set et værksted siden den var næsten ny. Og hold lang afstand til noget der har rundet over 200000 km, på en 1L 3 cyl. motor. Det ender ofte op med at med den bruger 1L olie pr. 1000 km.
    Vælg helt klart en Micro-bil, den er billig i grøn ejerafgift, kasko-forsikring og vedligeholdelse, ca. 6000 årligt, så
    mangler der bare penge til benzinen.
    Glem alt om Seat Altea, Polo og Golf, de er rene økønomi-dræbere på den lange bane, her kommer man ikke langt for 10000 kr. i årlige værkstedsregninger på en 15 år gl. bil til 15000 kr. Skriver ovenstående af erfaring.


  • #15   12. sep 2021 Takker for de mange gode bud !

    Lyder til jeg skal kigge efter Pug 107 eller Toyota Yaris eller Aygo.

    Faktisk kan man få en stor "flyder" som Hyundai Sonata for de penge, men ja grunden til de er så billige er nok at de sluger benzin som en elefant drikker vand, og er dyre i forsikring og vægtafgft, så det skal hun IKKE have med så stram en økonomi.

    Hvordan hun overhovedet vil få råd til benzin på en bil ?

    For det første kan hun jo så undvære pendlerkortet til DSB, og dels køre med andre, ala Uber. Det gjorde jeg selv med min første bil. Vi var 5 unge som alle skulle i skole(uddannelse) i samme by - ca 20 km væk

    I stedet for at vi alle tog toget, så hentede jeg alle der hjemme og så gav de hver 10 kr pr tur. Det var nu mægtigt hyggeligt om morgenen, og dækkede mit brændstofforbrug. Det var så ikke altid vi havde fri samtidigt, så der måtte de så som regel med toget hjem.

    Men hvis jeg kender min eks ret, så ved jeg godt hvordan hun kan skaffe til en tankfuld benzin, og sikkert også vil gøre det, hvis hun ikke lige har penge selv... Men det må man nok ikke skrive her hvordan (men i kan vel tænke jer til det) - og jeg mener ikke sælge stoffer smiley


  • #16   13. sep 2021 Jeg har god erfaring med Octavia, men de kører ikke langt på literen, 1.6 kører max 13, men der var meget få reparationer på dem.

  • #17   13. sep 2021 Jeg ville gå efter: C1, 107 eller augo. Chevrolet Spark kunne også være et godt bud. Men hun kommer nok desværre ikke langt for 10-15.000 smiley

  • #18   13. sep 2021 En ældre Corolla/Auris eller Honda Civic er nok de mest pålidelige biler eller generelt bare de japanske mærker

  • #19   13. sep 2021 Korrekt at skrive japanske bilmærker smiley : De fleste Nissan, Honda og Toyota modeller er produceret i Storbritannien og kendetegnes ved at de er samlet med stumper der stammer fra lande inden for EU ( inclusive Storbritannien ) .

    De fleste Toyota Yaris er fremstillet i Frankrig .



  • #20   14. sep 2021 #19
    Korrekt. Men det gør dem nu ikke ringere. Faktisk vil jeg vælge en fransk produceret yaris over en japansk. De kører bare bedre, og der er ikke een finger at sætte på kvaliteten alligevel smiley


  • Kompressor Knud
    Kompressor Knud Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    aug 2003

    Følger: 4 Følgere: 65 Biler: 1 Emner: 216 Svar: 5.866
    #21   14. sep 2021 Den bedste gamle bil, er den der er bedst vedligeholdt.....

Kommentér på:
Bedste GAMLE billige bil?

Annonce