{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.353 visninger | Oprettet:

Tappe olie?? {{forumTopicSubject}}

Jeg står i den situation, at min ven har fyldt alt for meget motorolie i min bil. Den er ca 2 cm over max.
Jeg har fundet frem til, at løsningen er: SELVFØLGELIG tage til autoværksted med bilen hurtigst muligt.

Problemet er bare, det er søndag, og jeg skal beuge bilen i aften.

Jeg har set, man selv kan tappe olie. Nogen der ved, hvor olie-banken sidder under en C1 bil? Og er det klogt/sikkert, at jeg gør det selv?


Kommentarer på:  Tappe olie??
  • #1   12. sep 2021 Pil bund proppen ud et øjeblik tror du Max skal ha en liter af.. og hun og sætte en bakke eller noget andet under inden

  • #2   12. sep 2021 Tror nu ikke der sker noget ved at køre med 2 cm for meget olie. Værre hvis der var 2 cm under "min" på oliepinden.

    Men ja det er simpelt:

    Find en balje, og en donkraft under bilen, løsne olieproppen, og lad det hælde ned i baljen den mængde du ønsker skal af.

    Det lige før jeg vil sige det kan selv en blondine finde ud af.

    Skal det være mere teknisk, så kan du finde en pumpe til 12 volt og stikke ned der hvor du hældte det i, og så pumpe det op.

    Jeg har sådan en, men jeg bruger den mest til når jeg skrotter biler, til at pumpe det sidste diesel/benzin hen i en dunk jeg derefter fylder på den bil/køretøj jeg har tænkt mig at bruge fremover.

    Minder mig lidt om da jeg tilfældigt mødte min vens kone på en tankstation. Hun skulle tanke... Tankstudsen sidder i højre side.

    Så hun kom forkert ind til tankstanderen... Åhh fuck tænkte hun, og kørte så rundt om standeren - bare for at have det samme problem. Det gjorde hun så 4 gange inden jeg forslog hende at bakke til standeren i stedet smiley

    Eller en anden gang... kommer ned på tanken, skal egenligt bare ha smøger... men så henvender en kvinde sig... hun står og ser fortvivlet ned i motorrummet på sin Citroen C1....

    Og hun mente jeg lignede sådan en "motorbølle" åbenbart... gg. Men hun spurgte om hjælp til hvor hun skulle hælde benzin på?

    Er det det der 710 ? (Oil på hovedet) gg.

    Jeg viste hende så hvor tankdækslet var og at hun slet ikke skulle i motor-rummet.

    Synes køreskolerne skulle oppe sig lidt. Man lærer en hel masse op alverdens færdselsregler, og det er naturligvis også vigtigt.

    Men man burde sætte bare EN lektion af til basal viden om bejening af biler i praksis. Måske et særkursus for blondiner/ eller kvinder generelt gg?

    Fx "sådan fylder du brændstof på din bil". og "Der er ikke nødvendigvis brand i din bil blot fordi den ryger). Og klassiskeren... "SKru aldrig låget af til kølevæsken hvis den bobler og syder/koger ... !"

    Og fx "Sådan skifte du en forpære på din bil", eller "Sådan ser du om dit dækmønster er ok", eller "Sådan skifter du reservehjul".

    Ok der skal nok mere end 1 lektion til. Lidt som hvis man går i 10. klasse i folkeskolen og skal lære det samme som dem i 2. klasse smiley


  • #3   12. sep 2021 @ Martin N - det kunne da være du skulle begynde at afholde kurser i det, du åbenbart mener er et generelt hul i kvinders/blondiners viden omkring hvordan biler fungere.

    Slå nedenstående op på marked her på bilgalleri, eller i alt for damerne.

    1 time med Martin giver dig: uvurderlig indsigt i bilens mange facetter, fra opdagelse af tankdækslets placering og hele vejen til genkendelsen af 3 bogstaver på hovedet - kun for deltagelse af blondiner og andre hunkøn uden foregående viden om biler. Martin kan følges på:
    Blondinejageren@twitter.com
    Multi-Martin@facebook.dk
    MartinMotorbølle@instagram.dk

    Det var så lidt smiley






  • #4   12. sep 2021 Tak for rådet, Martin. De har skam undervist i, hvordan biler fungerer på køreskolen, så det skal du slet ikke bekymre dig om. Men med din store viden burde du også vide, hvordan biler er så forskellige på mange ting. Det basale med at fylde motorolie, bremsevæske, kølervæske og sprinklervæske; det bliver forklaret og vist smiley

    God weekend smiley


  • #5   12. sep 2021 hvis Olien er 2 cm over maks
    er der alt for meget olie på


    og det kan skade motor, pakning osv.
    at køre med for meget olie på

    havde det være 2mm over maks, er det knap så galt


  • #6   12. sep 2021 Dennis, lige præcis. Det læste jeg mig også frem til. Det kan skade motor og alt andet. Derfor jeg skal have 1 liter eller 2 ud smiley

  • #7   12. sep 2021 lyder som en god ide.

    vi oplever af og til kunder, der ikke ved hvordan de kontrollere olie
    også fylder for meget på

    og vi har haft motor der har ødelagt pakninger.
    og andre som er begyndt og bruge mere olie efter der har været alt for meget olie på,

    så man skal aldrig fylde mere på end til maks mærket


  • #8   12. sep 2021 Martin N... "så kan du finde en pumpe til 12 volt og stikke ned der hvor du hældte det i, og så pumpe det op." Tror du virkelig på, at der er bare et rent rør hele vejen ned fra oliedækslet og ned til bundkarret?? smiley

  • Brian S
    Brian S Tilmeldt:
    dec 2019

    Følgere: 1 Emner: 3 Svar: 304
    #9   12. sep 2021 Det minder mig om at jeg en gang havde en Nissan patrol med rent rør. Den kørte mig og gutterne og alle bajerne meget rundt i, nogen havde også en knallert. Men min hund hedder Walder, og den får vinger når mig og men vens kærestes ekskæreste sidder og drikker bajer.

  • #10   12. sep 2021 Harald Nyborg kr 79,- kan også bruges på en bil.
    Før slangen ned ved oliepinden
    https://www.harald-nyborg.dk/produkt/motorservicesaet-olieskifte


    profilbillede
  • #11   12. sep 2021 #10

    Vil gerne se, hvor mange bilmotorer er så små, at denne 20 cm lange slange kan nå hele vejen ned smiley


  • #12   12. sep 2021 Nu har en C1 ikke den største motor, ellers vælger du bare luksus modellen fra Thansen smiley

    https://www.thansen.dk/vaerktoj/specialvaerktoj/bil-specialvaerktoj/hjaelpevaerktoj/oliesugepumpe-12-v/n-698112331/pn-237266512


    profilbillede
  • #13   12. sep 2021 #12

    Se, nu snakker vi... Det er sgu luksus smiley
    Bare man ikke stikker den ind der, hvor man fylder olien på. Den er fed smiley


  • #14   12. sep 2021 Jeg har købt denne, så håber jeg, at det fungerer som hensigten, og jeg slipper for at køre nogen steder med den

    profilbillede
Kommentér på:
Tappe olie??

Annonce