{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.928 visninger | Oprettet:

Kan man beregne pris på benzin pr måned? {{forumTopicSubject}}

Kan man beregne pris på benzin pr måned?
Tænker på at købe 1.8 eller 2.0 benzin bil, men kan man beregne hvor dyrt det vil være for mig og kører rundt i sådan en bil?
Har ihverfald 15km til og fra arbejde og så kører jeg selvfølge også på andre tidspunkterne og det meget forskelligt hvor mange km det er


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kan man beregne pris på benzin pr måned?
  • #2   20. sep 2021 Til svaret på trådstarters spørgsmål - JA det kan du sagtens regne ud

    Find ud af hvad km/l er på de biler du kigger på
    Find dernæst ud af hvor mange km du kører ca pr måned
    Til sidst find ud af hvad benzinen prisen er sådan i gennemsnit

    Eksempler kunne være
    Du kører ca 1500 km om måneden

    Bil A (1,8 motor) kører måske 15 km/l
    Bil B (2,0 motor) kører måske 12 km/l

    Benzinen koster måske 9,25 pr liter

    Bil A 1500km divideret med 15/l det giver 100 liter det ganger du med benzin prisen = 925kr pr måned

    Bil B 1500km divideret med 12 km/l det giver 125 liter det ganger du så med benzinprisen = 1.156,25kr

    Dvs at Bil A den er 231,25kr billigere pr måned sådan cirka i gennemsnit prøv at gange med 12
    Så har du sparet 2.775,- kr om året

    Ovenstående er kun eksempler og afhænger naturligvis af km/l og antal kørte kilometer og ikke
    Mindst benzinprisen

    Derudover skal du nok regne med lidt økonomi til diverse rep. Eller almindelig vedligehold

    God fornøjelse med at regne


  • #3   20. sep 2021 Du kan sagtens lave en udregning på benzinforbruget

    Det vil dog være forbundet med en vis usikkerhed, og det er her godt at have en lille buffer hver måned

    Du kan for at få det bedste billede af en bils forbrug slå den op på www.spritmonitor.de og se hvad andre kører pr liter (Bemærk den opgiver i antal liter pr 100 km)

    Det er straks værre når du skal til at anslå hvor mange penge du hver måned skal bruge til reservedele og vedligehold smiley


  • #4   20. sep 2021 Husk også prisforskellen i forsikring. Da jeg var ung fik jeg tilbudt en BMW i bytte lige over for min Scooter 45... den skulle sjovt nok hurtigt sælges igen da jeg fandt ud af prisen på forsikringen smiley

    PS, hvor kan man købe benzin til 9,25 pr liter?


  • #5   20. sep 2021 #4
    Kun eksempel


  • #6   20. sep 2021 Første bil?

    2500 om måneden går hurtigt til faste udgifter.


  • #7   20. sep 2021 Det virker til du har haft bil før?(peugeot 107 fra dine tidligere forum emner) så tager du bare dine nuværende benzin udgifter, dividere med den km/l din nuværende bil har og gange med km/l for den bil du er interesseret i. Så har du et cirka tal… og det “cirka tal” kan vel svinge en 15-50%

    Medmindre man kender en bil, fra tidligere ejere eller har haft en selv så er det utroligt svært at vide det præcist.

    Min bil er opgivet til at kunne gå 25,6 km på en liter diesel - over det sidste år har jeg kørt 15 km/l som gennemsnit… og aldrig over 17 km/l på en tank

    Men jeg kører nok også lidt kortere ture i den end hvad man normalt anbefaler for en dieselbil.

    Mht at du vil have en 1,8 eller 2,0 - det var da godt nok den mindst beskrivende info jeg har hørt på et bil ønske smiley



  • #8   21. sep 2021 Ja generelt hav en "buffer" på min 1000 kr, mere end du regner med.

    Husker tydeligt da min storebror fik kørekort... mine forældre ville alligevel have ny bil så han fik lov til at "arve" den gamle" En Skoda 120 LS - ja den med hækmotor.

    Så fik jeg til gengæld min fars gamle knallert da han også ville have sådan en ny.

    Kan huske han hele tiden plagede med at "låne" 100 kr til benzin. Og altså min avisrute kunne sagtens holde den Ciao kørende uden jeg skulle tigge om benzin gg.

    Men jo det er ret sejt, hvis man er teenager og de fleste af ens venner er 1-2 år yngre end en selv, eller ikke har råd til en bil, så man er den eneste i omgangskredsen som har en bil (uanset om det er et gammelt vrag gg) så blir man utroligt populær smiley


  • #9   21. sep 2021 #8 newsflash - det var bilen der var populær, du var bare det godtroende fjols bag rattet.

Kommentér på:
Kan man beregne pris på benzin pr måned?

Annonce