{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
766 visninger | Oprettet:

Gtatis Manta! {{forumTopicSubject}}

Jeg havde før solgt noget så kedeligt som en Lada Samara for en af min fars mekanikervenner. (ja de er mekanikere, men ikke sælgere gg)

... MEN...

... Så kan jeg vel også sælge DKs flotteste Opel Manta? Baghjultræk og ja bare i superstand....

Den skulle koste blot 30.000 kr.. Eller gerne 35.000 så der var lidt til mig selv.

Jeg kørte så i den hele den vinter, og med annoncer og billeder overalt.både på DBA.dk og lokalt med opslag osv.

Er en Manta FOR gammel til at nogen vil bruge sådan en som dagligt transportmiddel, og mere som museumsgenstand eller hvad gg?

Kommentarer på:  Gtatis Manta!
  • #1   21. sep Den hører nok til på et museum. Havde det været en Manta I200 eller I400 så havde det været noget helt andet, men dem er der ikke mange af

• #2   21. sep Forstå ikke spørgsmålet

• #3   21. sep Som jeg læser indlægget så har du haft din Manga til salg for 30 eller 35.000 og kørt i den hele vinteren men ikke fået den solgt ???? Er det korrekt ??

Og nu spørger om den er for gammel til at blive solgt ??? Korrekt ????

Umiddelbart så tror jeg at alt eller næsten alt kan sælges blot det er til den rigtige pris

Måske du skulle overveje om din prissætning er korrekt - personligt ville jeg ikke gide at køre i en Manga til hverdag og skulle den bruges til markræs (hvis jeg altså kørte det) så ville jeg ikke slippe 30 kilo for den

Men ret mig hvis jeg ikke har forstået dit indlæg korrekt
    smiley

• #4   21. sep Er det ikke bare en smart måde at slippe for at betale for en annonce på marked ?

PS: Vi mangler billeder i din salgsannonce smiley

• #5   21. sep "Jeg kørte så i den hele den vinter"
    Ja der begik du så den største fejl...

Nr 2. fejl er at sælge dem på DBA og ikke en en FB gruppe for klassiske biler og Opel grupper

• #6   21. sep Hvad står gtatis for i din overskrift ?

• #7   21. sep Mon ikke der skulle have stået "gratis" "R" og "T" er jo trods alt naboer på tastaturet smiley

• #8   21. sep Nej det er ikke min egen Manta. Grunden til jeg overhovedet var i besiddelse af den var at min far var automakaniker, og det var lykkedes mig før at sælge en Lada Samara for ham/dem til en god pris.

Så det kunne jeg sikkert også med en Matna, men så skal jeg jo have den så jeg kan vise den frem.

Og nu er en MAtan jo generelt en gammel bil, så man skal ligesom kunne vide at den er velholdt og ikke bare en rustbuke gg. og derfor fik jeg rådighed i et par måneder. MEn måtte indrømme at jeg ikke kunne sælge den uanset hvor meget jeg viste den frem. Altså udover på nettet, kørte jeg også til fx bilftæf i den og alt muligt. og mange beundrede den, men ingen var klar til at ligge pengene....

Så jeg endte med at levere den tilbage og sige "desværre, ville jeg ønske jeg kunne have hjulpet".

• #9   21. sep Have den i kommison kaldes det vist også smiley

• #10   21. sep Og Gratis stod for at jeg kørte gratis i den mens jeg havde den smiley dog mod at hølde benzin på seføli

• #11   21. sep Nåeh. Virkede bare mystisk at der stod gratis manta og så 30/35k i pris bagefter

• #12   21. sep Du skal virkeligt have et alvorsord med din stavekontrol.. eller mangel på samme

Man kan sagtens sælge en Manta, men det er jo heller ikke lige meget hvad det er for en.
    A? B? GSI? CC? osv osv.

• #13   21. sep Har du lidt spec på den? Model - alder km m.m.

• #14   21. sep Manta. Matna. MAtan.

• #15   21. sep Opel Metan ! gg

Indrømmet det blev "lidt for hurtigt" formuleret smiley

Altså allerførst havde min far en kollega som havde en Ret ny Lada Samara, men sådan en er jo ikke meget værd, heller ikke som ret ny (mener kun den var 3-4 år). Så fik jeg af vide at hvis jeg kunne sælge den, så måtte jeg beholde alt jeg fik over 12.000 for den.

Det viste sig at være ret let bare man bruger 1 time på at tage billeder, og lave en ordenlig annonce, så fik jeg 15.000 kr for den. og 3000 for en times arbejde er jo slet ikke så ringe.

Så var der så den her lærling med Mantaen om jeg ikke også kunne sælge den. Altså en gammel Opel Ascona eller kadett og lign er jo som regel bare gamle rustbunker, og efterhånden sjældne at se i den alm trafik.

Jeg kan faktisk ikke huske hvilken udgave det var udover den var baghjuletrukket og det var vinter, så den var jo dejlig at lave 8-taller i nede på den lokale "striben" gg.

Men altså det var muligvis DK´s mest velbevarede Manta, og bestemt ikke en rustbunke, og derfor prisen skulle ligge omkring 30-35 K. Sådan en har jo desuden veteranstatus, så kun syn hver 8. år, så nogle af pengene sparer man jo hjem der,

Nu kom jeg mest blandt unge mennesker, sådan 18-30 årige, som jeg tænkte var de oplagte købere, men tror måske deres forsikring har sagt nej hvis de overvejede det - eller sat en pris så høj at det var urealistisk for en alm ung mand.

Men altså jeg ville heller ikke bare køre rundt i en andens bil (det som gjorde den "gratis") til tid og evighed, når der ikke engang kom bud på den. Så efter et par måneder afleverede jeg den så tilbage.

Jeg har ellers solgt mange biler i tidens løb, men det har været mere "standard" biler, og ikke sådan en sjælden gammel Manta.

Jeg har den som sagt ikke mere, og har siden skiftet computer, så jeg kan desværre ikke fornøje jer med billeder, udover at påstå at den stod stort set som en helt ny Manta, ikke en eneste fejl eller rustplet.

Men jeg håber da den har fået et godt liv et sted, jeg ved faktisk ikke hvad der skete med den siden hen, om han selv fik solgt den, eller valgte at beholde den eller hvad.

• #16   22. sep Du skriver at at du kørte i den vinteren over. Men har du fået kørekort igen, fuerzzz1?

• #17   22. sep Hej
    Sådan en svend er kun til pynt for ensuaster. Vinterkærsel er absolut No go! Den rette køber skal være indstillet på en del rust arbejde diverse kildne steder i det bærende. Især efter den massakre den bliver udsat for i saltperioden. Ellers lige ud af landevejen med vedligehold. Mvh Kp

Kommentér på:
Gtatis Manta!

x