{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
634 visninger | Oprettet:

Hjælp til fejlkoderpå Audi. {{forumTopicSubject}}

Hej.

Min søn har en Audi A3 1,6 benzin fra 2004 som pt kører rigtig dårlig.

Han har bl.a fåert en fejlkode 18041 føler 2 for gaspedalindstilling G185, P1633-007 signal for svagt.
Han har også fået en fejlkode som vi dog ikke husker selve koden på, men det var gasspjældet der blev beskrevet.

Bilen står og kører op og ned i omdrejninger i tomgang, fra 500-1500 omdr. Desuden går den ikke godt når man kører.

Bilen er jo en ældre sag og kan det svare sig at ofre penge på den. Mekanikeren siger at det jo kan være lidt forskelligt
og at der ikke vil være garanti for at fejlen præcis er det beskrevet ovenfor.

Hvad siger i herinde smiley

pft.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp til fejlkoderpå Audi.
  • #1   24. sep 2021 er ikke meget inde i audi, men på min gamle volvo v70, sodede tomgangsregulatoren indimellem til, og jeg tog den af og rensede den i alm. benzin og så var problemet løst..
    den gik også op og ned + ville ikke tage gas..


  • #2   24. sep 2021 find en rigtig mekaniker.
    der kan fejlsøge og ikke bare gætter hvad der er galt

    er der fejlkode på gasspjæld/gasppedal.
    så få udmålt det med scoop.
    så kan man se om alle signaler er som de skal være.

    Bedere og billiger end bare gætte, sig frem til fejlen


  • #3   24. sep 2021 http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/18041/P1633

    Prøv at se link. Måske det kan hjælpe.
    Mvh. Gert


  • #4   24. sep 2021 så må vi andre jo åbenbart ikke være rigtige mekanikere..
    bevares, man kan jo også bare sende bilerne på aut. værksted og ofre et par tusinde basseøre i timeløn til fejlfinding + prisen på dele samt udskiftning af disse, fremfor at spare pengene ved at spørge andre 'ikke rigtige mekanikere'..
    jeg beklager min manglende viden indenfor automobilbranchen, men jeg er nu ikke hverken for fin eller sippet og vil gerne lære noget nyt og få ny viden under kasketten..
    så tillader mig stadig at beholde min profil samt følge med i dette indlæg, i håbet og troen på, at rigtige mekanikere kan afhjælpe netop dit problem med din audi, som jo rent faktisk er det hele dette indlæg går ud på..


  • #5   25. sep 2021 man behøver ikke køre på autoriseret værksted, der findes mange andre mekaniker der kan klare jobbet.

    jeg kender da flere "perlegrus" mekaniker uden uddannelse, som ved hvordan man fejlsøger.

    og det jeg mener med rigtig mekaniker, ER
    at en person kan finde ud af og fejlsøge.
    MANGE har det med og BARE skifte del ud, ind til bilen igen virke.

    det går hen og bliver en dyre måde og lave bil på

    så ro på, der findes mange gode mekaniker
    men der findes også man reservedele udskifter smiley


  • #6   25. sep 2021 der kan jeg kun give dig ret dennis.

  • #7   25. sep 2021 At være en perlegrus mekaniker er fint nok, der kan man lave mange ting, men når vi kommer til det elektriske begynder det at blive svært, mange komponenter kan måles ud samt om de får de rette signaler, men om de får de rigtige spændinger når man ikke har en specifik værkstedsbog der siger at spændingen skal være 5 volt eller 350Ohm og at billedet på scoopen skal se så og således ud er umuligt.

    Ser somme tider DiagnoseDan på Youtube, han er squ god, samt han nogle gange henviser til programmer som man privat person kan bruge og værksteder for den sags skyld.


Kommentér på:
Hjælp til fejlkoderpå Audi.

Annonce