{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
967 visninger | Oprettet:

Daniel A
Daniel A
Tilmeldt:
1. okt 2021
Emner: 1 Svar: 9

Fejlkode P1263 Mazda 3 1.6 Diesel 2012 {{forumTopicSubject}}

Hej Gutter og Gutterinder,

Jeg har lige købt en brugt Mazda 3 fra 2012 som har kørt 150tkm

Har været mega glad for den da den er billig i drift, nu hvor jeg er en student.
I dag på vej hjem fra studiet, på motorvejen lyser en gul lampe i instrumentbordet (Tandhjul) og bilen ville ikke over 2000 Omdr.
Ryster voldsomt når man trykker til.

Jeg noget heldigvis hjem... Jeg har tidligere fået en OBDII læser fra biltema som gave, da jeg godt kan lide at arbejde selv og sparer penge... Især nu hvor jeg lige har skulle af med hele min opsparing eftersom jeg mistede min far. Og støtten til begravelsen var slet ikke nok. Så lige pt. er jeg mega fattig og mangler en far smiley

Jeg fik så en kode P1263.
Jeg kunne forstå helt hvad der er i vejen med bilen udefra hvad jeg læste, så jeg håber at BilGalleri familien evt. kunne give et input.

Ville værdsætte virkelig meget en guide (til hvordan) hvis nogen af jer kender til sådan noget.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Fejlkode P1263 Mazda 3 1.6 Diesel 2012
  • #2   1. okt 2021 fejl på dyse 3

    kan så være flere ting
    dårlig forbindelse
    dårlig dyse


  • Daniel A
    Daniel A Tilmeldt:
    okt 2021

    Emner: 1 Svar: 9
    #3   2. okt 2021 En idé til hvordan jeg kan troubleshoote problemet

  • #4   2. okt 2021 Tage stikkene af en dyse af gangen og give den noget el rens.
    Kigge om der er brud eller slidte ledninger til dyserne.
    Bytte rundt på dyserne og se om fejlen flytter sig fra dyse nr 3. Hvis den stadig siger dyse 3 efter ombytning, er det stik eller ledning til dysen, hvis den siger f eks dyse 4 er det dysen der er defekt.


  • Daniel A
    Daniel A Tilmeldt:
    okt 2021

    Emner: 1 Svar: 9
    #5   3. okt 2021 Hey Torpedo,

    Tusinde tak for inputtet.
    Var i gang med at skille tingene ad, således jeg kunne bytte rundt på dem. Så kom heldet, og jeg kom nemlig til at ødelægge brændstof returlinjerne fra dyserne...

    Jeg googlede videre og så at man evt. kunne tjekke om dysen virker vha. multimeter og måle ohm...

    Det fik jeg afprøvet men alle dyserne viser 0.

    Så prøvede jeg at teste selve forbindelsen ved at sætte nøgle i ON position og kigge om der er spænding, igen viser de alle 0.

    Nu hvor jeg venter på returlinjerne ankommer, kan man på nogle måder tjekke om dyserne fejler noget, da de ser relativt okay ud.


  • #6   3. okt 2021 Der er mange måder at tjekke på, men et multimeter kan man ikke så godt bruge, man kan bruge det til at måle modstanden, men ellers måler man ved hjælp af et oscilloskop, som kan måle spændinger i millisekunder, der kan multimeteret ikke følge med, ellers så må du gøre som jeg skrev tidligere, men de kan sidde godt fast i topstykket.


  • Daniel A
    Daniel A Tilmeldt:
    okt 2021

    Emner: 1 Svar: 9
    #7   4. okt 2021 Men er det så normalt at den viser 0 i modstand på alle dyserne??

  • #8   4. okt 2021 hvilken motor
    benzin eller Diesel


  • Daniel A
    Daniel A Tilmeldt:
    okt 2021

    Emner: 1 Svar: 9
    #9   5. okt 2021 Det er en diesel 1,6 med 115HK

  • Daniel A
    Daniel A Tilmeldt:
    okt 2021

    Emner: 1 Svar: 9
    #10   6. okt 2021 Hey Gutter,

    Tusind tak Torpedo, har prøvet din fejlsøgningsmetode, og ja jeg byttet rundt på dyserne nr 2 og 3, så gik fejlen fra cylinder 3 til cylinder 2. Så det er nok dysen der er defekt.
    Nu har jeg købt dysen og har den stadig liggende i kassen... er der nogle specifikke ting man skal gøre, eller er det bare monter og kør.

    Tusind tak på forhånd for din dejlige hjælp.


  • Daniel A
    Daniel A Tilmeldt:
    okt 2021

    Emner: 1 Svar: 9
    #11   6. okt 2021 Jeg kan tilføje at der er en original jeg har købt

  • #12   6. okt 2021 på nogen biler/motor, skal dyserne kodes i styre Olsen, så den ved data om dyserne.

    andre kan man bare skifte uden der sker noget


  • #13   6. okt 2021 Tak for din ros, glad for at kunne hjælpe smiley

    Men ellers som Dennis Gsi skriver.

    At få dyserne ud kan være svært, et trick er at gøre det mens motoren er varm.

    Hvis du giver dem glaskeramisk fedt når du sætter dysen i, så kan du få den ud om 10 år igen, husk ny flammeskive og rens af sæde ved flammeskive.


  • Daniel A
    Daniel A Tilmeldt:
    okt 2021

    Emner: 1 Svar: 9
    #14   6. okt 2021 Dennis og Torpedo i er altså verdens bedste.
    Jeg kan ikke takke jer nok...

    Nu er den nemlig monteret og den starter og kører fint. Uden nogle problemer. Men jeg tror faktisk at den nok skal programmeres, da den kører meget meget lidt grov.

    Nogle idéer hvor og hvormeget det koster at programmere sådan en. Dog giver den ikke flere koder.

    Jeg bor i Søborg


  • #15   6. okt 2021 har du så byttet den dyse tilbage som du bytte om, i først omgang.

    ellers skal man huske og kode den om smiley
    koden på dysen fortæller ECU hvordan den "køre" og der er ikke 2 dyse de er helt ens.
    og kan sagtens være derfor den køre lidt hårdt i det, da ECU ikke kender dysen

    da ECU ikke


  • Daniel A
    Daniel A Tilmeldt:
    okt 2021

    Emner: 1 Svar: 9
    #16   6. okt 2021 Nej jeg fik ikke sat den byttet tilbage.

    3 og 2 byttet jeg på, for at fejlfinde.

    Så dyse 2 på cylinder 3, og dyse 3 på cylinder 2.
    Så fik jeg sat den nye dyse på cylinder 3


  • Daniel A
    Daniel A Tilmeldt:
    okt 2021

    Emner: 1 Svar: 9
    #17   8. okt 2021 Ingen der kan byde på noget?

    Har nemlig hørt Mazda og de ville have 1400,- hvilket jeg synes er ret meget, især da jeg prøver at spare hver enkel øre jeg kan.

    Nogen der kunne gøre det billigere


Kommentér på:
Fejlkode P1263 Mazda 3 1.6 Diesel 2012

Annonce