{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.981 visninger | Oprettet:

Kim C
Kim C
Tilmeldt:
9. jan 2021
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 5

vw t5 nedvejning {{forumTopicSubject}}

hej går med tænken om at kæbe en vw transporter t5 130hk, problmet ligger bare i at den koster 11kilo i vægtafgift.

jeg skal enligt kun bruge bilen til at trække trailer, jeg leger lidt med tænken om seng og såen inde bag i hvilket jo ikke vejer ret meget.
bilen er fra 06 og er uden partikelfilter:D

tænker selv det burde værre muligt at få den ned på de 2tons smiley

nogen som har erfæring med nedvejning


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  vw t5 nedvejning
  • Brian S
    Brian S Tilmeldt:
    dec 2019

    Følgere: 1 Emner: 3 Svar: 305
    #1   4. okt 2021 Kan ikke lade sig gøre. Du må ikke have en seng bag i en varevogn. En t5 med 2,5 motor er en skodbil.

  • #2   4. okt 2021 For at kunne nedveje en varebil til under 2000 kg skal følgende betingelser være opfyldt

    Den oprindelige totalvægt må kun nedsættes med op til 30% (Totalvægt på den du finder må derved ikke have været højere end 2850 kg)
    Efter nedvejning skal totalvægten udgøre mindst 1,2 gange bilens egenvægt (Totalvægten på bilen skal være under 1650 kg)
    Totalvægten skal efter nedsættelse udgøre mindst 1,25 x bilens tilladte akseltryk for bagaksel (Maksimum akseltryk for bagaksel skal være under under 1600 kg)

    mit bud er at netop T5 ikke kan leve op til disse krav, og prisen på de 11.000 kr er det som fuld privat eller delvis privat (slå gerne den aktuelle bil op og se hvad der er betalt tidligere. Hvis den er delvis privat og går over til ren privat skal der betales ca 3000 kr ekstra om året)

    bemærk at du om et par år skal give 25% oveni nuværende pris i ejerafgift, og i 2026 hedder taksten den nuværende pris +36% (Så den vil om nogle år stå dig i op mod 20.000 kr om året bare i ejerafgift)

    indretning af en varebil skal være indrettet til varetransport, installation af seng og lignende er derfor ikke tilladt, og kan medføre bilen skal afgiftes som personbil


  • Kompressor Knud
    Kompressor Knud Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    aug 2003

    Følger: 4 Følgere: 65 Biler: 1 Emner: 216 Svar: 5.867
    #3   4. okt 2021 Hvis du putter en seng bag i den, så gnider skat sig i hænderne.....Du kommer nemlig af med ny afgift som hvis du importerede den på hvide plader, altså fuld afgift.....Og ja det slår de meget hårdt ned på.....En varevogn får jo rabat på afgiften, derfor den høje vægtafgift......Så bliver du stoppet med en seng bag i, ja så vil de have at du betaler ny afgift......Og der er ingen rabat fordi den er på danske plader i forvejen, så altså fuld afgift som var den tysk....

  • #4   4. okt 2021 https://www.skat.dk/skat.aspx?oid=54460
    Så rolig nu rene H.C. det er sgu ikke +36procent


  • #5   4. okt 2021 Min Kia ceed feks stiger 260 kr hel årlig i 2026og den nye beregning udregnes efter diverse parameter og ikke ikke + 36 procent

  • #6   4. okt 2021 her står der ellers afgifterne frem til 2026 stiger 36%

    det gælder dog tilsyneladende ikke udlingningsafgift, men alle øvrige afgifter

    https://www.motorst.dk/bilaftale-2021/ny-periodisk-afgift/


  • #7   4. okt 2021 Der er samme på dit link så prøv det

  • #8   4. okt 2021

    profilbillede
  • #9   4. okt 2021

    profilbillede
  • #10   4. okt 2021 Det er så min Kia ceed og ved self ikke med en oliebrænder som Vw t5

  • #11   4. okt 2021 Den grønne ejerafgift eller vægtafgift stiger 36%, det står der i linket

    det vil sige at privatanvendelsesafgiften og udlingningsafgift ikke stiger. Det er så godt nyt for os der har mere økonomiske diesel biler

    umiddelbart så vil jeg mene en transporter T5 rent privat koster omkring 14.000 kr om året. Den stiger så umiddelbart kun 1000-1500 kr om året frem mod 2026. Så jeg tog beklageligvis fejl

    vælger man en af de årgange som rammes af 3000+ kg straf privatanvendelsesafgift, så kommer der en 12.000 kr om året oveni den pris ??


  • #12   4. okt 2021 Ja de er desværre nok på vej i døden for lækkert med masser af plads men tiden er løbet fra dem for til den tid er det nok rigtig som du skriver næsten 1800-2000 pr måned puha puha

  • Kompressor Knud
    Kompressor Knud Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    aug 2003

    Følger: 4 Følgere: 65 Biler: 1 Emner: 216 Svar: 5.867
    #13   4. okt 2021 Køb en hvidplade og fjern sæder.....Altså en caravelle...

  • #14   5. okt 2021 Der er selvfølgelig nogle der bare betaler prisen og tager en varebil til privat kørsel. Men sammenlignet med for år tilbage, så møder man altså ikke mange håndværkere som har en stor kassebil for at arbejde lidt ekstra i weekenden

    en 2006 stiger privatanvendelsesafgift heldigvis ikke over 3000 kg, så det ser ikke så galt ud. Men priserne er nogenlunde som følger efter er par opslag. For de nyere gulpladebiler stikker privatanvendelsesafgiften helt af over 3000 kg totalvægt, det ses i nedenstående eksempel

    Transporter 2007 2,5TDI med partikelfilter totalvægt 3025 kg
    Erhverv 6930 kr om året
    erhverv/privat 10.055 kr om året
    privat 13.180 kr om året

    Mercedes Vito 116 lang CDI automatgear totalvægt 3050 kg
    erhverv 7060 kr om året
    erhverv/privat 16.340 kr om året
    privat 25.620 kr om året


  • Kim C
    Kim C Tilmeldt:
    jan 2021

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 5
    #15   5. okt 2021 I skal have tak for alt det info så tænker jeg bare det bliver en anden bil nu eftersom den ikke kan nedvejes og ikke vil smide 11kilo i vægt afgift når bilen bruges fuld ud smiley

  • #16   6. okt 2021 Det må være frygteligt at skulle købe en brugt seng i den blå avis og køre den hjem sin varevogn. Måske man skal save den i stumper og stykker så den ligner pindebrænde og så lime den sammen igen med søm og skruer når man kommer hjem.

    Alternativt kan man købe en en trailer til formålet eller bede en professionel vognmand om at stå for transporten så man ikke bryder loven. Måske et sæt tagbøjler også kan gøre det - men så skal sengen ikke være for tung så man rent faktisk har mulighed for at kaste den op på taget.


Kommentér på:
vw t5 nedvejning

Annonce