Spørgsmål til El-bil ejere {{forumTopicSubject}}
Hej El-bil ejere.
Jeg tænker ikke at jeg er den eneste som bor i lejlighed og stadig overvejer en El-bil.
Da man jo i dét tilfælde ikke har mulighed for en lader der hjemme, hvilke udfordringer / irritationer har i med det?
Vh Michael
feb 2005
Følger: 42 Følgere: 39 Biler: 12 Emner: 145 Svar: 2.563
Blogger
Følger: 38 Følgere: 4394 Biler: 6 Emner: 27 Svar: 3.081
Så at bo i lejlighed var faktisk en fordel for mig da jeg havde Tesla'en. I dag hvor jeg bor i hus, vil jeg selv skulle betale for strøm til opladning, hvilket gør det mindre attraktivt for mig at have elbil.
feb 2004
Følger: 9 Følgere: 35 Biler: 19 Emner: 12 Svar: 972
Men det er da værd at undersøge hvad beboerforeningen siger til problematikken, for hvis der er en en parkeringsplads tilknyttet kunne det jo være de er villige til at der bliver stillet ladestandere op.
apr 2006
Følger: 18 Følgere: 18 Biler: 5 Svar: 6
feb 2004
Følger: 9 Følgere: 35 Biler: 19 Emner: 12 Svar: 972
Hvis man DC hurtiglader for meget risikerer man at få nedsat hastigheden på ens opladning for at undgå at slide for meget på batteriet, det er der i hvert fald set eksempler på tidligere.
Her en kilde: https://insideevs.com/news/396502/video-tesla-model-3-reduced-supercharging-speed/
feb 2018
Følger: 5 Emner: 6 Svar: 21
Men jeg står i samme situation som dig.
Jeg har ikke mulighed for at oplade derhjemme.
Min boligforening vil ikke gå med til at sætte standere op endnu da der ikke har været nok efterspørgsel.
At hurtig lade for meget reducerer batteriet levetid og kapacitet en del hurtigere end ved lav spænding.
At side 2-3 timer på en parkeringsplads eller på en tankstation er ikke et attraktivt for mig.
Tror jeg vil vente til den næste generations elbiler med enten et sodium eller solid state batteri der skulle komme om ca 6-10 år.
Når de kommer er litium batteriene komplet døde og vil falde til nærmest skrot pris.
Så har vi forhøbenligt også et meget bedre strøm net og infrastruktur til elbiler.
apr 2012
Følger: 3 Følgere: 30 Emner: 16 Svar: 708
dec 2009
Følger: 6 Følgere: 6 Biler: 1 Emner: 2 Svar: 905
Desuden glemmer mange, at bare fordi man har en elbil, så er strømmen ikke altid "grøn" fordi der bliver brændt en masse affald af og endda importeret affald, så forureningen er der stadig, med mindre man er sikker på at det er via ikke fossile kilder
Spørgsmål til El-bil ejere