{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
872 visninger | Oprettet:

Mathias R
Mathias R
Tilmeldt:
19. okt 2021
Emner: 2 Svar: 6

Mazda 323 1999 'Kænguruhopper' og svær at sætte i gang {{forumTopicSubject}}

Hej,

Jeg har en gammel MazdMazda 323 årg. 1999, som har kørt omkring 170.000 km. Den er for nyligt begyndt at blive ret svær at sætte i gang uden at den 'kænguruhopper'. Eksempelvis hvis jeg bare finder koblingspunktet og lader den trille begynder bilen at vugge frem og tilbage efter at have givet slip på koblingen. Er nødsaget til at 'fire' på koblingen for at få nogenlunde normal igangsætning i fleste tilfælde.
Derudover oplever jeg også, at den hakker/hopper ved acceleration. Den plejer godt at kunne trække afsted uden problemer, men eksempelvis ved fuld gas og høje omdrejninger, begynder den at hakke og til sidst hoppe som ved igangsætningen. Som om motoren ikke kan følge med.

Nogen kloge hoveder herinde der har nogle bud på hvad der kan være galt? Problemet er løbende opstået inden for de sidste 2 måneder.

Tak på forhånd.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Mazda 323 1999 'Kænguruhopper' og svær at sætte i gang
  • #1   19. okt 2021 gummi slangen op til indsugning fra luftfilter kassen har det med at blive møre, prøv at se om der ikke er revner i den

  • Mathias R
    Mathias R Tilmeldt:
    okt 2021

    Emner: 2 Svar: 6
    #2   20. okt 2021 Hej Roed,

    Tak for svar.

    Jeg vil tage et kig på den, tak!

    Lige et par yderligere detaljer i tilfælde af at gummislangen er i fin stand:
    - Motoren lyder af og til som om den ikke kan holde sig i gang, når man holder stille for rødt eksempelvis. Af og til falder omdrejningerne lige et hak og bliver derefter hurtigt skudt lidt op igen. Efterfølgende er den meget sløv i optrækket og kan næsten ikke komme afsted indtil man er kommet op i fart.
    - Ved almindelig kørsel på landevej i højeste gear nykker motoren også en gang i mellem, særligt op ad bakker eller lign. Dog ikke så tit på almindelig lige vej eller motorvej.

    Jeg bruger udelukkende E5 Benzin, da dette er hvad FDM og Mazda selv har rådet til og tanker derfor Oktan 100 ved OK, det kunne måske ikke have noget med det at gøre?

    Endnu en gang tak for svar!


  • #3   20. okt 2021 Den er vel af en årgang hvor den har gammeldags tændkabler, rotor og fordeledæksel ? Prøv lige at checke i hvor dårlig stand de er - især nu hvor det er fugtigt i vejret i 24 timer i døgnet så viser sådanne dele svaghedstegn .

  • Mathias R
    Mathias R Tilmeldt:
    okt 2021

    Emner: 2 Svar: 6
    #4   21. okt 2021 Har fundet fejlen! Som Roed skrev var det slangen der havde små revner i sig. Prøvede at sætte gaffatape rundt om som midlertidig løsning, for at se om det skulle hjælpe - hvilket det gjorde.
    Det er næsten som en hel ny bil. Tusind tak for hjælpen! Nu skal jeg bare have fundet en erstatning til den ødelagte slange.


  • #5   21. okt 2021 Tak for opdatering smiley

  • #6   21. okt 2021 har skiftet mange af dem da jeg var hos mazda

Kommentér på:
Mazda 323 1999 'Kænguruhopper' og svær at sætte i gang

Annonce