{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.111 visninger | Oprettet:

Frederik B
Frederik B
Tilmeldt:
24. aug 2021
Følgere: 5 Emner: 7 Svar: 18

Køb af ny bil - Lakforsegling og imprægnering {{forumTopicSubject}}

Hejsa allesammen

Jeg er ved at købe en helt ny bil og her er jeg blevet tilbudt Lakforsegling og imprægnering. Jeg har for at sige det lige ud aldrig nogensinde hørt om lakforsegling og heller ikke imprægnering...

Det koster 2,500 kroner at få lavet, vil I mene at det er værd at betale for? Jeg synes ikke rigtig at jeg kan finde noget "noob" info om det, ligesom hvis man googler "undervognsbehandling"..

Hvis jeg nu vælger at få det valgt fra, er det så altid noget jeg kan få lavet og kan man køre uden dette uden nogen konsekvenser?

Synes personligt selv at det er okay dyrt for noget jeg aldrig nogensinde har hørt eller fået anbefalet..

Bilen er en Peugeot 208 2021 model

Takker mange gange på forhånd for jeres svar! smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Køb af ny bil - Lakforsegling og imprægnering
  • #1   22. okt 2021 Ville klart finde et bil polerings firma der har et godt renome. Ved ikke hvor du er fra men Showstate bilpleje har et godt rygte og har set flere nye biler få den behandling forhandlerne tilbyder og det er satmer noget juks de laver. Det er oftest bare en billig voks og en omgang tyre Shine.
    Hvor de professionelle er lidt dyre men så bliver den orden i orden. Og de bruger ordenlige produkter.
    Om man så skal gå efter en polering og ceramic coated eller hvad kan de professionelle klar bedre give råd om


  • Frederik B
    Frederik B Tilmeldt:
    aug 2021

    Følgere: 5 Emner: 7 Svar: 18
    #3   22. okt 2021 #1:
    Tak for svaret! Vil du mene at jeg kan springe den over fra forhandleren, kører i et par måneder eller et årstid og så vælge at få lavet en lakforsegling uden at det har den store effekt?

    #2:
    Jeg takker også mange gange for dit spørgsmål - jeg har samme spørgsmål til dig som #1! smiley Det er en hvid bil.


  • Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    apr 2006

    Følger: 22 Følgere: 60 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.589
    #4   22. okt 2021 Medmindre forhandleren har en aftale med en professionel poleringsmand, så drp deres tilbud.
    Det er dog muligt at en prof poleringsmand vil kræve lidt flere penge (Alt efter dine krav) Men resultatet vil derimod også være pengene værd kontra forhandler (I hvert fald de mange jeg har set, skal ikke sige at der findes nogen der gør det godt)

    Lakforsejling/coating vil gøre at den er lettere at holde pæn i lakken, og ikke være lige så modtagelig overfor ridser


  • #5   22. okt 2021 Den lakforsegling de fleste forhandlere tilbyder til ala de 2500 kr. er i stil med https://www.autocentralen-hobro.dk/Tilbehoer/Aktuelt-tilbehoer/Vis/?offerId=31374.
    En svamp der lige tørrer noget forsegler på.
    Om det er pengene værd? Ikke i min optik. Giv den hellere noget bedre selv eller vælg en keramisk coat hos et bilpleje sted.


  • Frederik B
    Frederik B Tilmeldt:
    aug 2021

    Følgere: 5 Emner: 7 Svar: 18
    #6   22. okt 2021 #4 og #5:
    Vil I mene at jeg sagtens kan køre rundt i et par måneder uden sådan en behandling?


  • #7   22. okt 2021 Drop det tilbud
    Giv den en behandling senere hvis du lyster


  • #8   22. okt 2021 Min bil har kørt 23 år uden polering så der sker ikke noget.
    Desværre er der mange forhandlere der køre en hurtig gang med en lakforsejler eller vox og så siger at det koster 2500kr. Der er penge ned i deres baglomme og tager ingen tid i forbindelse med normal klargøring.


  • Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    apr 2006

    Følger: 22 Følgere: 60 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.589
    #9   22. okt 2021 Uden problemer, en prof vil alligevel sige at den skal poleres inden de påføre noget, og det er næsten lige meget om det er en ny eller lettere brugt bil smiley

  • #10   22. okt 2021 Jeg tror, som andre også har skrevet, at det er spild af penge at hoppe på forhandlerens "gode tilbud". Forhandlere tjener jo penge på meget andet end bare bilen, de tjener også på services som lakforsegling, tilbehør, finansiering og meget andet.

    Så enten lad være med at gøre noget som helst, eller få en professionel til det. Nye biler har ikke perfekt lak, og hvis man virkelig går op i at ens bil skal stå som et suttet bolche, så kan det være en god ide at få lakken behandlet af en professionel.

    Jeg venter selv på en ny bil, og jeg overvejer at få en clear bra på fronten. Det er en tynd film som effektivt beskytter mod stenslag. Jeg havde det på min Audi og oplevede flere gange at en forankørende hvirvlede småsten op som ramte fronten af min bil, men pga. clear bra'en så den ud som ny, og havde ingen synlige stenslag, da jeg solgte den.


  • #11   24. okt 2021 Hvis en ny bil endelig skal have lakforsejling, så er det på forhandlerens regning !!!

    Jeg tænker forhandleren/sælgeren får mindst 1250 kroner i "returkommision" ( bestikkelse er jo forbudt i Danmark smiley ) hver gang han får solgt sådan en omgang forsejling ?


Kommentér på:
Køb af ny bil - Lakforsegling og imprægnering

Annonce