{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
846 visninger | Oprettet:

Hjælp til køb af lille familiebil til max 60.000.kr {{forumTopicSubject}}

Hej Alle.

Jeg skal lidt akut købe en lille familiebil til max 60.00.kr. Denne bil vil blive vores nr.2 bil, men der skal være plads til 1 og måske 2 børnesæder, samt den skal være økonomisk fornuftig, samt vedligeholdelsesvenlig.

Jeg er helt blank på biler, men kan sige at en Ford Fiesta 2013 passer ret godt på plads, økonomi, men ved ikke lige med vedligeholdelse.

Har I nogle bud på en bil i den prisklasse alla en Ford Fiesta ? eller en mening om, om en Fiesta 2013 1.0 ecoboost et okay valg?

Tak for hjælpen fra en bil nybegynder.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hjælp til køb af lille familiebil til max 60.000.kr
  • #1   5. nov 2021 Ville også kigge mod et mærke som Peugeot, udvalget af biler er stort, og de er ganske økonomiske..

Fiesta'en er på ingen måde et dårligt bud.

• Kompressor Knud
    Kompressor Knud Hjælpe-administrator

Følger: 4 Følgere: 64 Biler: 1 Emner: 217 Svar: 5.892
    #2   5. nov 2021 ALDRIG vælg en peugeot eller citroen med 1.2 benzin motor, motoren æder sig selv op indefra på kort tid og skal skiftes.....Dette sker for dem alle, så gå langt uden om dem med 1.2 motor....Ford fiesta er et ganske udemærket valg, det er peugeot og citroen også, bare ikke med den 1.2...

• #3   5. nov 2021 Fiesta med 1,0 motoren knækker udstødningen oppe ved manifolden, og det kræver så også en ny katalysator - og ja det er ikke nogen billig reparation .

Når det er sagt så har alle biler mærketypiske fejl, men de er korrekt at Peugeot og Citroen med 1,2 liters motoren har massive problemer .

Skoda Fabia og VW Polo har også haft sine problemer med forkammerkæder der strakte sig , om de problemer er løst med en ny ( og bedre ?) kæde er jeg ærligt talt lidt i tvivl om ?

Skodaen har den fordel at den kan købes som stationcar , og i den klasse er udvalget af stationcarmodeller ikke så stort : Den anden stationcar model jeg lige kan komme i tanke om i klassen er Renault Clio . Hos Renault skal man nok også være opmærksom på forkammerkæden i den ellers meget livlige 0,9 liters motor der dog forekommer at være noget støjende .

• #4   5. nov 2021 Yaris

• #5   5. nov 2021 #4
    Det er dagens bedste forslag, hvis vi taler om driftsikkerhed og den absolut dårligste hvis vi taler køreglæde smiley Det er bilernes svar på et stykke rugbrød med leverpostej smiley

• #6   5. nov 2021 Det store spørgsmål er, om der skal helt små børn i bilen. Skal der bagudvendt autostol(e) kommer det til at knibe med pladsen. Er det større børn er det selvfølgelig ikke noget problem.

• #7   5. nov 2021 Hej Tak for svarene. Det er til små børn i autostole, så tænker at en Yaris måske bliver for lille, men kender jo ikke så meget til biler... Jeg overvejer lidt en Skoda Fabia eller en Ford Fiesta, er nogle af dem katten i sækken smiley ?

• #8   5. nov 2021

profilbillede
  • #9   5. nov 2021

profilbillede
  • #10   5. nov 2021

profilbillede
  • #11   5. nov 2021

profilbillede
  • #12   5. nov 2021 Har en Yaris fra 2015 til samme formål, der er udmærket benplads. Men måske lidt dyrere.

• #13   5. nov 2021 Jeg blev selv ret overrasket over hvor meget plads nye (bagudvendte) autostole kræver. Selv i Tesla'en var der ikke meget benplads på passagersædet i den side autostolen var monteret. Og da datteren var 3 år var der ikke plads til hendes ben i Audi'en længere. Skulle jeg have ny bil, og vidste jeg at der skulle være plads til autostol, ville jeg tage en autostol med ud til forhandlerne for at se hvor meget plads der ville være.

• #14   7. nov 2021 Toyota Yaris verso eller Honda jazz

• #15   7. nov 2021 Yaris Verso ?
    Er det ikke 20 år siden den udgik af produktion ?

• #16   7. nov 2021 #15 ikke helt 20år (nok nærmere der den blev præsenteret.)
    Men det er en vogn man kan få til 10-20.000kr og ikke havde nogle spekulationer om vil holde. Det er 40-50.000kr man kan bruge på bøffer. Vindmøller. Aktier. Børneopsparinger. Konfirmation eller havde man ellers lige føler for.
    Og nå det bare er bil nummer 2 så den perfekt.

• #17   7. nov 2021 En joker eller to som forslag er Honda Jazz eller Civic.
    Har selv haft en 2008 Civic og arvede en ældre Jazz.
    Den Jazz imponerede mig voldsomt, en virkelig lille fin vogn.

Kommentér på:
Hjælp til køb af lille familiebil til max 60.000.kr

Annonce