{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Golf 7.5 DSG
  • #1   6. nov 2021 Hvis det er 7 trins DSG (DQ200) så ville jeg holde mig LANGT væk fra den..
    Har nu haft 2 biler med den type DSG, og køber ALDRIG en bil med den gearkasse igen... Hold nu kæft det kører dårligt.. smiley

• #2   6. nov 2021 Okay tak for svar... Men er det den gearkasse der er der i, det jeg lidt i tvivl om ?

• #3   6. nov 2021 Det er næsten uden tvivl en DQ200 gearkasse som sidder i den.

Men der er tilsyneladende meget blandede erfaringer med DQ200.
    Jeg har selv haft 2 biler med den gearkasse i fra ny, og har haft dem i ca. 2 år hver før jeg solgte dem.
    Jeg havde ingenting at klage over.
    Vi har også en Golf 7.5 1.5TSI DSG i firmaet som jeg kører i fra tid til anden og der fejler gearkassen absolut heller ikke noget, den har vi også haft i lidt over 2 år nu.

Min erfaring med DQ200 er derfor at gearkasserne ikke umiddelbart fejler noget, om ikke andet når de er nye.
    Kan de fejle over tid? Ja uden tvivl, men så igen, det kan alt mekanik.
    Personligt ville jeg ikke være afskrækket af at der sad en DQ200 i en bil jeg overvejede at købe.

• #4   6. nov 2021 Nej.
    Nu ved jeg ikke hvornår de startede med den gearkasse, men mon ikke evt. Fejl er rette med årene ??

• #5   6. nov 2021 Jeg fik min første bil med DQ200 i 2010, så de har i hvert fald haft 11 år til at rette eventuelle fejl på den gearkasse model.

• #6   6. nov 2021 Har haft tre biler med DQ200 DSG7, en fejlede og fik skiftet kobling. Kørte efterfølgende problem frit.

• #7   7. nov 2021 Den ene af de biler jeg havde med DQ200 var spritny.. Det var en leasing bil, og allerede efter 3-4000 km. begyndte den at lave ballade.. gled i kobling, hakkede ved gearskift og igangsætning.. og det de kalder "DSG slip" hvor den laver små stigninger i omdrejninger under acceleration, fordi koblingen fedter.. MEGA belastende at køre med..
    VW ville/kunne ikke gøre noget ved det.. Og jeg kom efter en del tovtrækkeri ud af leasing aftalen pga. "fejlen"

Den anden bil havde kørt 55.000 km. da den begyndte at skabe sig.. med rusken ved gearskifte, slip i kobling osv..
    Prøv at søg på DQ200, og du vil få utallige resultater med mennesker som hader den gearkasse..
    Jeg ville ikke eje en bil med DQ200, om så jeg fik den gratis..

• #8   7. nov 2021 Per, du har nok været rigtig uheldig så.
    Problemet at søge på nettet efter DQ200 er at du kun finder problemerne på den måde.
    Dem som oplever problemer skal nok finde ud af at brokke sig på nettet, men hvad med alle dem som ingen problemer har med den type gearkasse?
    De opretter jo ikke bare lige opslag og andet for at fortælle hvor fantastisk deres gearkasse kører.
    De fleste af dem er helt sikkert ikke engang klar over at det er en DQ200 gearkasse de har.
    Der er ingen tvivl om at der har været DQ200 gearkasser som har haft problemer, men spørgsmålet er bare om det er en større andel end ved alle mulige andre dobbeltkoblings eller automatgearkasser, det tror jeg nemlig ikke.
    DQ200 har jo været brugt i en del flere modeller end DQ350 og DQ200 har også været med til at gøre det billigere at købe en bil med DSG hvilket har betydet at der er kommet flere af dem på vejene.
    Med flere eksemplarer på vejene vil der alt andet end lige blive et større antal som har problemer hvis fejlraten er konstant.

• #9   7. nov 2021 Hov, jeg mente selvfølgelig DQ250 og ikke DQ350.

• #10   7. nov 2021 #8

Det er og bliver en lorte gearkasse/kobling.. Længere er den ikke..
    Jeg fortæller bare om mine oplevelser med den, og kan nævne en lang række af mennesker som oplever samme problemer som jeg gjorde..
    Et kæmpe antal af DQ200 er ramt af fejl, men mange mennesker opdager det ikke, eller er ligeglade, det er derfor du ikke hører om dem..
    Jeg siger bare at JEG aldrig ville eje den, om så jeg fik den gratis..
    Om andre tager chancen, det er helt op til folk selv..

• #11   7. nov 2021 Jeg er sådan set også fuldstændig ligeglad med om du vil eje en.
    Det jeg siger er at man ikke kan bruge dine personlige erfaringer til en skid når man skal bedømme fejlraten på en gearkasse som er produceret i adskillige millioner eksemplarer.

• #12   9. nov 2021 Jeg er sådan set også skide ligeglad med din mening og holdning..
    Jeg svarer trådstarter med MINE erfaringer med DQ200, det er sådan set det han efterspørger..
    Uanset hvor mange millioner modeller den gearkasse ligger i, så skal den fungerer.. Og det gør den IKKE..
    Når jeg køber en bil til 350.000,- kr. så har jeg en forventning om at det hele bare spiller.. Så vil jeg ikke leve med en gearkasse/kobling som tager HELE køreglæden hvergang jeg sætter mig i bilen..
    Prøv nu at søge på DQ200.. Den er så fejlbehæftet, at hverken du eller VW koncernen kan tale den op..

• #13   9. nov 2021 Per dine holdninger er altså ikke bare lig med “at det er sådan det er”.
    Du kan mene lige hvad du vil, andre kan mene helt modsat.
    Prøv at være lidt konstruktiv.
    Har selv i dag en bil som låner med dq200, det er ikke noget jeg ønsker mig igen.
    Men den kører som den kører, og det er en frit for at vælge lige den bil man har lyst og råd til.
    Der leveres fortsat 1000 vis af biler med dette setup hver dag. Hvis alle disse fejlede, så ville verden se anderledes ud.

profilbillede
  • #14   9. nov 2021 #13
    Det er jo ikke bare MINE holdninger vel...
    Prøv nu at søg på DQ200, så vil du se et hav af utilfredse bilejere..
    Skal jeg være konstruktiv ?? Det er vel netop det jeg er.. Skriver om mine erfaringer med DQ200, det er jo netop det trådstarter efterspørger..
    Du melder jo netop selv ud, at du ikke ønsker dig et møde med DQ200 igen.. Det er jo endnu et eksempel som spørgeren kan bruge til noget.. Nemlig at den gearkasse/kobling konstellation skal man holde sig fra, hvis man godt kan lide at køre bil uden bøvl..

Og selvfølgelig er der ikke fejl på dem allesammen.. men ville du turde tage chancen og give feks. 400.000,- kr. for en bil, velvidende at gear/kobling er fejlbehæftet på en STOR del af dem.. ???
    Jeg ville ikke turde, og håber at trådstarter er forberedt på risikoen hvis han vælger en bil med DQ200

• #15   9. nov 2021 Søg på google efter om jorden virkelig er flad, søg efter om tolden under broen i den med de tre bukkebruser faktisk findes, søg efter julemanden elle tandfeen.
    De findes siger google, prøv nu og søg…. Prøv det prøv det.
    https://youtu.be/NjTntsnW7z4

• #16   9. nov 2021 og hvad så hvis jeg søger på dq200 og finder f.eks. 10.000 eksempler på DQ200 som har fejlet?

For 2 år siden rundede Skoda's Vrchlabí fabrik 3.000.000 producerede DQ200 enheder siden de startede produktionen af dem i 2012.
    Hvor mange som er produceret siden eller på andre fabrikker ved jeg ikke, men der er ingen tvivl om at der er produceret så mange af dem at lige meget hvor mange anekdoter du kan finde på google om DQ200, så er det stadig kun en dråbe i havet i forhold til hvor mange som er produceret...

Hvis du kan finde en officiel kilde som siger at der er fejl på f.eks. 50% af alle DQ200, så kan vi snakke om det.
    Men mit bud ud fra hvad jeg ved er at fejlraten er under 1%.
    Når man så som trådstarter overvejer køb af en brugt bil er der så mange andre mere relevante ting at holde øje med.

• #17   10. nov 2021 What ever... Jeg har givet mit besyv med til trådstarter, og jeg er total ligeglad om han køber det ene eller det andet..
    Jeg skiver bare, at JEG aldrig vil eje en bil med DQ200 igen, da jeg har haft 2 af dem, og ingen af dem virkede som de skulle. de kørte begge som en pose lort..
    Iøvrigt fik jeg medhold af VW værkstedet.. Den Golf jeg havde som kun havde kørt få tusinde km. da den begyndte at lave numre, kørte skidt, og ikke som den skulle.. MEN de kunne ikke gøre noget ved det..
    Så heldigvis kom jeg ud af leasingaftalen efter 7 mdr. og fik mine indskudte penge tilbage.. Det kan kun lykkedes hvis bilen virkelig fejler noget..

• #18   10. nov 2021 Jeg har selv en Ibiza Cupra med DSG, købte bilen brug et halvt år siden. Lang historie kort:
    Bilen kørte fint det halve år, fik så bilen tunet både i motor og gearkasse, som så gjorde at gearkassen ikke kunne mere. Det skal lige siges, at mekanikeren sagde til mig inden tuningen at gearkassen kørte mærkeligt.

Det viste sig så at være den helt store tur: Kobling, svinghjul OG den berygtede mechatronic.
    Alt i alt en samlet regning på 35.000kr!

Jeg vil rådde dig til at få gearkassen på bilen kigget på inden du vælget at købe den, og SIKRE DIG, at olien er blevet skiftet regelmæssigt for hver 50.000 kilometer den har kørt i gearkassen.

Med de negative ting vil jeg ås også påpege, at når gearkassen virker, så kører den himmelskt, flydende gearskift, ingen hakken, og skifter gear på et splitsekund. Kan anbefale gearkassen hvis tidligere ejer har passet på den og plejet den. smiley

Lige et lille tip: Du er ikke i tvivl hvis det er mechatronic den er galt med, bilen vil føltes som om den er ved at gå ud fuldstændig ligesom hvis man slipper koblinge nfor hurtigt i en manuel gearet bil, og så vil den hakke i hvert eneste gear. smiley Og du skal være velkommen til at skrive en privat besked hvis du har nogle yderligere spørgsmål til det jeg har skrevet

• #19   10. nov 2021 Man skifter ikke planlagt olie på en DQ200 gearkasse.

• #20   10. nov 2021 #19
    Nej. Det siger de fleste fordi VW koncernen er så smarte at skrive "Livstidsolie".
    Der er ikke noget der hedder livstidsolie!

Hvis man spørg rundt i diverse grupper om man skal skifte olie på en dq200 og andre DSG kasser, så størstedelen sige det samme som jeg. Det var en af grundene til min egen Mechatronic gik i smadder.

• #21   10. nov 2021 Du kunne prøve bare at søge på google "Should you change oil in a DSG", og det første der kommer op er at man skal gøre det hvert 40.000 miles. Selvom VW skriver livstid.

• #22   10. nov 2021 Nu er det ikke google eller sjove sider der dikterer dette.
    Olien har ingen service interval eftersom kobling er tør.
    Er man fakta resistent, eller har det bedre med at skifte den, så er det jo en frit for.
    Tjekkede lige google, og jow der er skam noget der hedder lifetime olie smiley

• #23   10. nov 2021 Ja. det kaldes livstidsolie, men det er ikke ens betydende med, at olien vil holde sig i perfekt stand hele livet.

• #24   10. nov 2021 Det kommer vel an på hvad producenten har designet levetiden til at være.

• #25   10. nov 2021 Har en flaske nordsø olie i mit barskab, den holder resten af mit liv da.

• #26   10. nov 2021 I skal være så velkommen til at gå til en mekaniker og hører ad hvad de har at sige til livstidsolie i en DSG gearkasse smiley

• #27   10. nov 2021 Det kunne være værre... Livstidsolie i en CVT smiley

• #28   12. nov 2021 Jeg har en med den motor og årgang og den køre som en drøm uden nogle problemer, har haft den siden feb 2019 og kørt over 60.000 km uden et eneste problem.
    køre som sælger så det er både små pis ture og lange tur på 90 km til og fra arbejde uden et eneste problem.

ved 130 km/t køre jeg ca 14.5 km/l

Kommentér på:
Golf 7.5 DSG

Annonce