{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.650 visninger | Oprettet:

reza  N
reza N
Følger: 2 Emner: 3 Svar: 21

Helårsdæk/vinterdæk {{forumTopicSubject}}

Hej alle.
Nogen der ved hvor jeg kan købe billige helårsdæk eller vinterdæk. 245, 45, 18.

Jeg har fundet nogle imperial all season til 642 kr. pr stk. på en hjemmeside som hedder DaekLeader.dk. er der nogle som kender hjemmesiden? Er den til at stole på? Dækkene skulle være ok, det er de samme thansen sælger til 1079 kr.

Håber i kan hjælpe mig. Tak

Mvh Reza

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Helårsdæk/vinterdæk
  • #1   7. nov 2021 Det er lidt en "giftig diskussion" du starter, da nogle mener der er sommerdæk og vinterdæk og så er der M+S dæk også kalder "helårsdæk"

VIl mene at så længe du ikke skal køre rally og eller køre konservativt i trafikken så er du langt med helårsdæk. Komme seføli også an på om du fx har fået sommer og vintersutter med da du købte bilen.

Personligt fik jeg dæk fra Vestjaellandsautodele, da min far var mekaniker og derfor fik rabat derfra.

Der er han så ikke mere, så har jeg siden købt fra Daekonline.dk, og selvom de ikke hedder Goodyear eller Bridgestone eller Michelin, så har jeg ærlig talt ikke kunnet mærke forskel til nogle der hende "Kenda" dæk eller lign ukendt mærke.

Men kan godt være der er en forskel ved en katastofeopbremsning, men hvis du er forudseeende i trafikken er den slags slet ikke nødvendige.

T-hansen reklamerer med 199 pr dæk (+ montering) med det er nok de skodeste 13" man kan forestille sig. Hvis dine dæk er nedslidfte, ville jeg nok gå til SDS.dk eller lign og få noget ordenligt selvom det koster lidt mere.

• #2   7. nov 2021 Du kan også se om fx dine fodikringer giver særlige rabatordninger, det gør nogle.

Ellers er mit bedste bud dakonline.dk.

er du helt på skideren og det skal være her og nu, så Thansen.dk. de kan skifte dem for dig også. Men forvent ikke optimalt , det er butikselever der sætter dem på i bedste fald gg...

• #3   7. nov 2021 Thansen kan skam både godt ting og dårlige ting. Sent som idag blev jeg fortalt om en tnadrem til en persons Ford Mondeo som "kostede" ham en helt ny motor pga en ussel tandrem fra T Hansen.

Det var lidt abivalent da jeg så selv kom til jobsamtale hos T hansen. faktisk. Jeg tror de godt kunne fornemme at jeg selv var blevet skuffet over deres produkter mange gange så ikke var lad os kalde det så entuitiastisk som jeg burde være med et nyt job og nye produkter.

Og ærlig talt så nej, jeg kan ikke forsvare kvaliteten hos Thansen. Man skal ikke købe andet end simple ting der... som en kopholder eller en radio måske . smiley

• #4   7. nov 2021 #3 du nævner 2ting fra Thansen som er af dårlig kvalitet men som man åbenbart godt kan købe..
    Men at købe NK bremser. Tridan Bærekugler. Continental eller Gates tandrem det vil du ikkke.

Vil du da gerne gå ned i lyddæmper centralen og betale det double eller få Formuline fra FTZ?

Med vinterdæk har jeg holdt mig til Goodyear. Og helårs dæk så Micheline Cross climate
    Ja det koster lidt mere end de billigste billige dæk men. Har bare prøvet for mange billige dæk ikke havde noget som helst greb nå det galt.

• #5   7. nov 2021 Jeg har handlet mange gange ved daekleader.dk, det har været helt problemfrit og de er oftest billigere end daekonline.

Man kan fint købe alt fra T.Hansen så længe det er anerkendte mærker, syntes faktisk de har oppet sig meget på kvaliteten på deres mærker over de sidste år.

• #6   7. nov 2021 #1

Martin N - du skriver..
    "Men kan godt være der er en forskel ved en katastofeopbremsning, men hvis du er forudseeende i trafikken er den slags slet ikke nødvendige."

Det er da den mest hjernedøde kommentar ever..
    Katastrofeopbremsninger i trafikken kan man sgu da ALDRIG forudse..
    Netop derfor dækkene er det vigtigste redskab til at få bilen i hold.. Det er trods alt det eneste som har kontakt til asfalten..
    Men at påstå man godt kan gå på kompromis med dæk kvaliteten, hvis bare man er forudseende i trafikken, det er da den dummeste påstand jeg længe har hørt.. smiley

Til trådstarter..
    Jeg har handlet hos DaekLeader.dk flere gange, ingen problemer der.. smiley

• #7   7. nov 2021 Daekleader er en legitim hjemmeside, og varerne skal nok komme, og priserne fejler oftest ikke noget i forhold til daekonline.

#3 - Hvis du hører om en tandrem fejl, skal du nok regne med at det var hans egen skyld, eller montørens.

Jeg tager gerne thansen i forsvar med hensyn til kvalitet - for det er sgu ens eget valg om man køber kendte mærker eller det billigste de har. De tilbyder begge.

• #8   7. nov 2021 #1

"Hvis dine dæk er nedslidfte, ville jeg nok gå til SDS.dk eller lign og få noget ordenligt selvom det koster lidt mere."

Hvad betyder "at få noget ordenligt"?? Deres Conti kommer præcist fra samme samlebånd, som Thansens og daekleaders Conti gør.
    Og de koster på ingen måde "lidt mere". SDS er F***ING dyre. Jeg tror faktisk, at du får svært ved at finde et dyrere dækcenter, end SDS smiley

• #10   7. nov 2021 Har du Sommerhjul?

Hvis jeg skulle vælge sorteret fra det billigste til der er noget værd at købe, fra daekonline som er en fin side.

Vinterdæk:
    https://www.daekleader.dk/bildaek/barum/polaris-5/245-45-r18-100v-947693
    https://www.daekleader.dk/bildaek/falken/eurowinter-hs01/245-45-r18-100v-809097

Helårs:
    https://www.daekleader.dk/bildaek/falken/euroall-season-as210/245-45-r18-100v-902928
    https://www.daekleader.dk/bildaek/nokian/seasonproof/245-45-r18-100v-1169103

Dæk er jo det vigtigste på bilen. Det her nogle gode dæk som os er til at betale. Ellers køb michelin crossclimate helårs. Der os flere anerkendte mærker til omkring samme pris

• reza  N
    reza N Tilmeldt:
    nov 2012

#11   7. nov 2021 Tusind tak alle sammen for jeres svar, nu ved jeg at man kan stole på daekleader.dk smiley så kan jeg trygt bestille derfra, synes de er billigst. Også selv om det er mærkevare dæk.

Jeg har lige nu sommer på alufælge og vinter på stålfælge. Af flere grunde vil jeg skifte til helårsdæk.
    1 stålfælge er virkelig grimme at have på bilen.
    2 træt af at skifte og opbevare dæk.
    3 sommer- og vinterdæk nå at blive mørnet og dårlige før de er slidt op. Jeg kører ikke nok smiley
    4 vi har vel heller ikke så meget sne i DK samt vi bruger salt på vejene så er jeg kommet til at indse det er bedst og nemmest at køre med helårsdæk.

Men er imperial all season ikke godt nok?

• #13   7. nov 2021 Køre 30000 km om året og lever absolut op til hvad jeg forventer af km i dækket -og evner på våd og tør og sne på vejen osv

• #14   7. nov 2021 5 vel også om du kan undvære bilen… (vis der kommer ordentlig sne/Frost, så hjælper salt ikke, og ingen garanti for at veje er ryddet)

• reza  N
    reza N Tilmeldt:
    nov 2012

#15   7. nov 2021 #14 Ken, bruger bilen til dagligt og går ud fra at helårsdæk kan tåle lidt sne smiley

Havde håbet på flere havde erfaringer med imperial dækkene nu når t hansen sælger så mange af dem.

• #16   7. nov 2021 Helårsdæk er lige dårlige hele året, altså den type der er MS mærket.

De billigste dæk er ret sikkert de dårligste, fra Asien, men de dyreste er ikke de bedste nødvendigvis, du må kigge lidt test fra f.eks. FDM.

Disse plejer at være i toppen:
    Goodyear Ultragrip (mine forældre kørte altid med dem og jeg gjorde også senere)
    Conti Winther Contact TS (Storsælger i Norge og nu mit foretrukne)
    Michelin Alpin (Tidligere meget brugt af politiet)

Jeg har god erfaring med Firestone Wintherhawk til mindre biler, godt i løs sne.

Jeg er selv lidt i tvivl om hvad jeg skal have på i år, men starter op med et par Michelin Cross Climate nu her inden vinteren begynder.

• reza  N
    reza N Tilmeldt:
    nov 2012

#17   7. nov 2021 #10 #12
    Tak for linket, jeg skal bruge 18" 245-45-18 og så løber det op. Hvis jeg skal op på de 900 kr. Så tror jeg at jeg heller vil ligge lidt oven i og gå efter mit favorit dæk michelin crossclimat.

• reza  N
    reza N Tilmeldt:
    nov 2012

#18   7. nov 2021 #16
    En ting er sikkert, at jeg bare vil have et sæt dæk og så har jeg selv været meget i tvivl om det skulle være vinter eller helårs. Så du anbefalder at man bruger vinterdæk hele året? Har bare hørt at de bliver hurtigt slidte om sommeren??

• #19   7. nov 2021 Så heller købe nogle kvalitets helårs ind at køre vinter året rundt. de bliver ødelagt om sommeren vinterdæk

se den her video om helårs. De blevet ret gode, i forhold til hvad de nok var for 3-5 år siden
    https://www.youtube.com/watch?v=A3WssIxusLU

• #20   7. nov 2021 Sgu glad for jeg kører 205/55x16. de er noget billigere end de store dimensioner., men synes da også de er dyrere i år.

• #21   7. nov 2021 Martin n. Du aner ikk hvad du snakker om. Arb i thansen og vi alle kommer på kursus hos stenhøj lifte og lære maskiner og løftepunkter at kende. 1/2 dag med Continental dæk skole.
    Men dejligt du gir urigtige opl videre. Ingen MÅ skidte dæk, hvis kursus ikk er gennemført.
    Det er een ommer

• #22   7. nov 2021 Martin n. Kunne jo være fejl montering af tandrem. Der er garanti ligesom andre steder. Kan du fremvise een regning fra montering , dækker de jo ny og montering. Men igen , er du ude hvor du ikk ved Hva du snakker om. Ja der er gode og dårlige ting i thansen, men der er altid et valg af dyr og billig, så er det jo op til kunden.

• #23   7. nov 2021 Hvad får man egentligt i timen hos thansen

• #25   7. nov 2021 Kommentar nummer 24 blev slettet?

En eller anden der var fuld af løgn?

• reza  N
    reza N Tilmeldt:
    nov 2012

#26   7. nov 2021 #21 Lars
    Hvad synes du om imperial helårsdæk? Samlignet med andre billige mærker.. selv om det ikke er særlig billigt 1079 kr. Hos thansen. Kan købe michelin crossclimat til 1195 kr. På nettet.

• #27   7. nov 2021 Næææ fortrød bare at jeg vil pisse thansen ned så bevarede lige lidt anstændighed og droppede indlæg og lavede en Mette f sletter sååå derfor og ja haft fed karriere så kan dø med smil på læben over hvad jeg har oplevet

• #28   7. nov 2021 #26 hvorfor gå så meget op i at spare få hundrede ved at gå på kompromis på noget af det vigtigste ?
    Helårsdæk er noget skrammel, selv den bedste helårsdæk fik så vidt jeg husker 3 ud af 6 stjerner i test..
    Min anbefaling sommerdæk til sommer brug og vinterdæk til vinterbrug.

• #29   8. nov 2021 Okay kan godt se jeg formulerede mig dårligt/uklart.

Et dæk er naturligvis et dæk uanset hvilken forhandler man køber det fra.

Og kan godt være jeg er lidt gammeldags, men ved montering vil jeg hellere have en prof mekaniker til at montere/afbalanere dem, end en tilfældig Thansen 17-årig butikselev.

Og naturligvis bremser nogle dæk bedre end andre, jeg har bare aldrig oplevet forskellen. Man skal så vidt muligt undgå "katastofeopbremsninger", holde god afstand til evt forankørende, men lige så meget for at en bagvedkørende ikke brager op bag i en. Så kan man få piskesmæld.

Og det er noget lort at leve med..

• #30   8. nov 2021 Reza : imperial dæk er et budget dæk, men overholder kravene. Conti laver 22 forskellige mærker dæk, i andre navne.

Claus h: ring og spørg HR afd

Martin n. Du fatter det stadig ikk.

• #31   8. nov 2021 Er ikk fanatisk. Men vi skal jo være enige om Hvad vi snakker om. Der er et budget valg og et bedre valg. Tror 50% af folk køber de billige viskere, selvom vi fortæller de ikk holder 2 mdr. tænk at spare på at kunne se ud af sin for rude , fatter jeg nok ikk. Folk med flotte dyre biler, der køber billige dæk/ stumper

• #32   8. nov 2021 #30

"imperial dæk er et budget dæk, men overholder kravene."

Hvilke krav overholder de?

• Brian S
    Brian S Tilmeldt:
    dec 2019

Følgere: 1 Emner: 4 Svar: 320
    #33   8. nov 2021 Mønsterdybde selvfølgelig smiley

• reza  N
    reza N Tilmeldt:
    nov 2012

#34   8. nov 2021 Jeg overvejer at skifte bil om ca. et års tid, derfor tænkte jeg at ikke smide alt for meget efter den. men Jeg må indrømme at jeg er meget forvirret nu, skal jeg bare købe nogle gode dæk eller bar de her budget dæk som der er meget blandet meninger om. mange siger god for dem og andre mener det er skrammel. Jeg så i en anden tråd fra 2017 her hvor en bruger havde købt dem til sin insignia og han var tilfreds med dem og jeg skal også have den på en opel insignia. Nu tænker jeg om det er bedst at købe vinterdæk i stedet for helårsdæk når det gælder budget dæk??

#28 Hvilket mærker tænker du på der er få hundrede fra de nævnte dæk/priser? som er gode? Jeg tænkte på michelin og det er 2500 kr. dyre

Jeg tænker også at hvis nogle kloge hoveder har sagt de her dæk er forsvarlige på danske veje så må man jo kunne stole på det??

#33 Hahaha den var god smiley

• #35   8. nov 2021 #34 kik på diverse Test og køb de bedste, der er ikke den store prisforskel, nu ved jeg jo ikke hvilke bil du har og hvad standard fælge størrelsen er MEN man ser jo tit folk smider store dyre fælge på for så sene at opdage at kvalitets dæk er noget dyre til en 20" end til en 17" og har man "råd" til at trille rundt på 20" så har man også råd til gode dæk.
    Nu ved jeg godt du har 18" så det var bare et eksempel.
    Der er ingen tvivl om at gode sommer / vinterdæk er at fortrække og i en kritisk situation kan det værre den afgørende faktor for om du køre galt eller ej, valget er dit.

• #36   8. nov 2021 #33

Der må være et krav, at dækkene skal være sorte. Det overholder de forhåbentlig også smiley

• reza  N
    reza N Tilmeldt:
    nov 2012

#37   8. nov 2021 Tusind tak for alle svarene, Jeg kom frem til at jeg skal lytte til dem med erfaring med f. eks. imperial dæk. og ikke dem med fordomme. Og når jeg læser anmeldelser af dem der faktisk har haft imperial dæk er ret gode og de har være tilfredse. Så derfor vælger jeg at prøve dem. Har dog en ven der lige har fået michelin helårsdæk, så kan det være vi skal ude og teste hvem bremser bedst smiley budget vs premium smiley

#35 købte bilen med 2 sæt fælge, stål og alu. vidst opels egne begge. og begge ret slidte dæk. jeg vælger at købe dæk til de pæne alufælge gerne helårs og ud med stålfælgen.

#36 Den var sort smiley

• #38   8. nov 2021 Bare til info...

Imperial Snowdragon 3 - 47. plads ud af 49 dæk i Auto Bild 2020 bremsetest.
    Imperial Snowdragon HP - 41. plads ud af 50 dæk i Auto Bild 2021 bremsetest.
    Imperial Snowdragon UHP - 9. plads ud af 9 dæk i Tyre Reviews 2021 vinterdæktest

Sikke nogle meget fordomsfulde test smiley

Men nu har du taget beslutningen, så håber vi, at du bliver glad for dem smiley

• #39   8. nov 2021 #38 det lyder jo lovende.. smiley

• #40   8. nov 2021 Med fare for at lyde som en sur gammel mand på 44 smiley

Sommerdæk til om sommeren
    Vinterdæk til om vinteren

Helårsdæk de er lige dårlige hele året rundt smiley

• #41   8. nov 2021 Forskellen er standselængden, den kan nemt være 10 meter mere på et budget-dæk, også kaldet billig-dæk, det du skal sigte efter er PREMIUM, det er de bedre mærker.

Det mange "gode" vinterdæk taber på, er deres egenskaber på tør vej, typisk for lang bremse og standselængde.
    Det rigtigt gode vinterdæk er også godt i tørt vejr,

Kleber Krisalp Hp3 Koster 300 euro for et sæt monteret og får 3 pladsen i en stor tysk test.

Nexen som ThaiSvansen også fører er næstsidst i testen.

Testen komplet her:
    https://www.autobild.de/artikel/winterreifen-test-10811081.html

PS!
    De dårligste dæk er sorteret fra til finalen, så Nexen er ikke vildt dårligt, da det bliver nr 19 ud af 50 dæk.
    Selv bedre dæk har minusser, kun Conti TS 870 overbeviser.

• #42   8. nov 2021 Første pladsen:
    WinterContact TS 870 wird Testsieger
    Testsieger (Urteil "vorbildlich") wird der WinterContact TS 870 von Continental. Er punktet bei jeder Witterung mit überzeugenden Fahrleistungen, kurzen Bremswegen, präzisem Lenkverhalten, weist außerdem gute Sicherheitsreserven bei Aquaplaning auf. Auch das Testkapitel "Kosten" entscheidet der Conti trotz seines hohen Preises für sich (punktgleich mit Fulda) und erhält unser Testsiegel "Eco-Master" für besondere Wirtschaftlichkeit. Von allen Testkandidaten wird für den Continental-Reifen die höchste Laufleistung kalkuliert. Auch der Rollwiderstand des Contis ist gering (Platz 3 hinter Barum und Nokian), was sich günstig auf den Kraftstoffverbrauch auswirkt.

• #43   8. nov 2021 Anden pladsen og tredie pladsen:
    Auf Platz zwei (Urteil "vorbildlich") kommt der Alpin 6 von Michelin, der ein ausgewogenes Leistungspotenzial aufweist und mit guten Wintereigenschaften, überzeugenden Handlingqualitäten und einer hohe Laufleistung punktet. Auch die Reifen Kleber Krisalp HP3 und Vredestein Wintrac (beide Platz 3) erhalten das Testurteil "vorbildlich"). Mit "gut" werden die Reifen von Bridgestone (Blizzak LM 005), Hankook (Winter i*cept RS2), Goodyear (UltraGrip 9+) und Dunlop (Winter Sport 5) bewertet. Elf Winterreifen erhalten das Testurteil "befriedigend". Nur bedingt empfehlenswert ist der günstige Reifen von Lauffen (i-Fit+), der für etwa 275 Euro pro Satz zu haben ist. Er weist zwar berzeugende Winterqualitäten auf, aber auch erheblich eingeschränkte Aquaplaningeigenschaften, eine mäßige Seitenführung bei Nässe und auch eine geringe Laufleistung. Noch günstiger als der Lauffen-Reifen, aber besser im Test (Urteil "befriedigend"), sind die Reifen von Barum (Polaris 5) und Nexen (Winguard Snow G3).

• reza  N
    reza N Tilmeldt:
    nov 2012

#44   8. nov 2021 #38 ville ønske du havde skrevet det på den måde i første omgang, men nu har jeg bestilt dem og må bare prøve at se selv hvordan de er, køber uden tvivl premium dæk til min kommende bil, som sagt skal bilen her videre om højst 1 års tid. Tror dog stadig jeg vil holde mig til helårsdæk ??

• #45   8. nov 2021 #44 Så må vi jo håbe i er her til den tid, sagt med et glimt i øjet.

For mig ser det ud til at du allerede havde bestemt dig før du oprettede tråden, synd nogle få penge skal afgøre dit valg på noget rimelig vigtig.

• reza  N
    reza N Tilmeldt:
    nov 2012

#46   8. nov 2021 #45 hvis alle dem der købte imperial dæk kørte af vejen og død ville det nok komme frem. Eller hvis de fleste ulykker skete på grund af køb af budget dæk ville det nok også komme frem.. så rooolig nu. Der er så meget andet der truer os og budget dæk ligger nok langt ned på listen som testerne smiley

Det skal også siges at alt er bedere end det der sidder på nu smiley dæk fra 2014

• reza  N
    reza N Tilmeldt:
    nov 2012

#47   8. nov 2021 Jo jeg havde besluttet at det skulle være budget dæk og da jeg kigget mig omkring samt læst anmeldelser af de forskellige billige dæk, kom jeg frem til at købe de der imperial selv om jeg blev lidt forvirret og på et tidspunkt tæt på købe michelin meeeen så tænkte jeg at MÅ PRØVE DEM SELV. smiley

• #48   9. nov 2021 Nu når du siger du skal af med bilen om 1 år så forstår jeg godt du ikke vil ofre for meget på dæk

• reza  N
    reza N Tilmeldt:
    nov 2012

#50   10. nov 2021 #48 det er jo lige det smiley

#49 Tak for anbefaling men nu har jeg købt imperial all season og vi må se smiley

• #51   10. nov 2021 Nu kender jeg ikke lige nøjagtig de dæk du har købt. Men alle kommentarerne om at helårsdæk er dårlige hele året rundt - aaarh, kom lige ind i 2021. For 6-8 pr siden, ja der var helårsdæk ikke særlige gode.
    Nu har vi kørt 300.000km på Michelin CrossClimate/CrossClimate+/CrossClimateSUV og de præsterer ALTID.
    Både ved 220km/t på Autobahn i 25°C sommervejr og i Østrigs alper i -20°C og snestorm.
    Vi har været afsted på vel 6-8 skiferier med helårsdæk, ingen problemer.

Men det har så altså været kvalitetshelårsdæk. Vores nye bil Maxus Euniq er monteret med Yokohama helårsdæk, så må vi se hvordan de præsterer til vinter og skiferien ??

• #52   10. nov 2021 Benny G måske er 3 stjerner godt nok for dig, men der er altså i den lave ende og ja vi er nok i 2021 lige som dig.
    Her er den nyeste test jeg kunne finde om helårsdæk.
    https://fdm.dk/helaarsdaektest-2020

• #53   10. nov 2021 FDM giver jeg ikke meget for. Deres resultater er efter hvem som smider flest penge i kassen af sponsorater.
    Egne erfaringer stoler jeg på. Kører 70.000km årligt i private biler og 12.000km månedligt i erhvervsbilerne.
    Hvor jeg har forsøgt mig med en masse forskellige dæk/producenter/typer. Hvis man har det bedst med at køre på Sommer/vinter dæk så spild endelig pengene på det, jeg vil det bare ikke ??

• reza  N
    reza N Tilmeldt:
    nov 2012

#54   10. nov 2021 #51-53 Tak for din kommentar. Grunden til at jeg oprettet emnet var fordi jeg ville høre om nogle havde erfaring med de nævnte dæk eller andre budget dæk de kunne anbefale. Jeg fandt også anmeldelser og kommentar fra andre der faktisk har haft dem, og de var gode, så derfor tog jeg også beslutning om at købe dem. Michelin crossclimate er på min ønskeliste og skal have dem på den nye bil. Kender flere der har haft dem og de er Mega tilfredse smiley og nu endnu en med gode erfaringer med crossclimate endda i -20 grader smiley

• #55   10. nov 2021 #53

Hvis du har kørt 300.000 kun på Michelin, hvilket betyder, at du har kørt MINDST 4 år på det samme mærke... hvornår nåede du så at køre med "en masse forskellige dæk/producenter/typer."??

• #56   12. nov 2021 Det var jo om måneden jeg kører 12.000km - altså over 140.000km årligt erhverv + 60-70.000km privat. Jeg er over 200.000km årligt.

• #57   12. nov 2021 Det vil sige du sidder bag rettet i 7-8 timer hver dag året rundt ? det er sku enligt godt klaret.

• #58   12. nov 2021 #56

Så du kører 400 km erhverv HVER ENESTE DAG om året og udover det, så kører du 200 km privat hver eneste dag??

Hvilket erhverv er det, hvor man skal køre så meget? Det må være meget dyrebart erhverv, når du gider at køre 200 km på arbejde hver eneste dag?

• #59   12. nov 2021 Mon ikke det bare er "overdrivelse, fremmer forståelsen" manden har jo slet ikke tid til at skifte dæk smiley

• #60   12. nov 2021 #59

Bare rolig. Han ringer bare til de gutter her... smiley

profilbillede
  • #61   13. nov 2021 Vil også sige at hvad en privat siger vægter jeg ikke særlig højt, da vedkommende jo ikke selv har prøvet mere end måske 5 forskelige dæk over måske mere end 10 år, så ser jeg ikke sådan en vurdering som værende noget værd.

Jeg har også CrossClimate på min liste, har ikke rigtig prøvet dem i sne, de er super gode i regn, ikke så gode i tørt vejr, fine i frostvejr, men har som sagt ikke rigtigt haft dem i vildt vintervejr, måske det sker i år.

Nye Conti TS870 kom ind ad døren igår, dem ved man virker, de er bare ikke supergode i løs sne. Sætter CrossClimate på i bag.

Så er det bare om hvornår de skal skiftes over, hvornår bliver det pisse koldt smiley

PS!
    Vil lige sige at jeg ofte kører med forskellige for og bag, da jeg har brug for dæk der kan trække mig igennem det der er fældet om natten på vores egen 1 km private vej.

PSPS!
    Der er faktisk dæk på listen som får bedømmelsen KAN IKKE ANBEFALES, det betyder på dansk at det IKKE er bedre end et hvert andet sommerdæk. ("Selv det dårligste vinterdæk er bedre end et sommerdæk" NOT)

• #62   13. nov 2021 Har lige læst testen af helårsdækkene, 6 stjerner er det højeste og ingen får bedre karakter end 3, det siger bare nget om hvor svært det er at lave det perfekte dæk, men CrossClimate klarer sig fint, det gør nogen af dem dog slet ikke, Vrestein og Bridgestone fejler stort i vinterføre, lad bilen stå anbefaler FDM med netop de 2 dæk, 1 stjerne.

• reza  N
    reza N Tilmeldt:
    nov 2012

#63   13. nov 2021 #61 michelin crossclimate, hvordan er de ikke gode i tørvejr? Støj? Dårligt Vejgreb? Kan du uddybe lidt mere om hvad du oplever i tørvejr?

• #64   13. nov 2021 Synes de skred lidt over forenden.

• reza  N
    reza N Tilmeldt:
    nov 2012

#65   13. nov 2021 Tak smiley

Kommentér på:
Helårsdæk/vinterdæk

Annonce