{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
690 visninger | Oprettet:

Bremse lampe lyser {{forumTopicSubject}}

Hej jeg har en. Ford Fiesta.
Jeg skiftet venstre styrekugle i går, og den er efterfølgende begyndte at lyse af og til når jeg køre i den. Er der nogle som ved hvad det kan skyldes?
Det skal nævnes at jeg holdte på en hældning med front ned af, om det har noget at sige ?
Mvh Michael


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bremse lampe lyser
  • #1   8. nov 2021 Manglende bremsevæske kunne være et bud.
    Tjek standen på beholderen.
    Hvis det er tilfældet, så ville jeg nok lige gå slangerne/rørene igennem.


  • #2   8. nov 2021 JA det lyder som om bremsevæske standen er "lige på kanten" og når du så holder på en hældning + donkraft under, så er den gået under.

    Og ja top op, men tjek også alle rør og slanger, for normalt skal bremsevæske ikke "forsvinde".

    Og man vil ikke skulle katastofebremse med 130 km/t og en bremsepedal som blot går i bund til gulvet ;/


  • 2NYKP
    2NYKP Tilmeldt:
    jun 2014

    Følgere: 1 Emner: 1 Svar: 64
    #3   8. nov 2021 Det er rigtigt at det er bremsevæske lampen som lyser, men der skal aldrig efterfyldes, systemet er afstemt således at, når lampen lyser er det fordi en eller flere bremseklodser er slidt ned til en minimumstykkelse, og dermed har stemplet bevæget sig ud i caliperen og frigivet plads til bremsevæsken, og derfor lyser lampen som advarsel, og det var netop en gul lampe.

  • #4   10. nov 2021 Hvis den har ledning til bremse klodserne, kan det være at klodser er slidt, og hvis du har banket med en hammer eller lign. kan du lave løsnet noget støv der gør at kontakten kan røre og lampen lyser.
    Du kan også ha rykket i ledningen hvis den har sensor for slidte klodser.
    bremsevæske forsvinder ikke fordi man skifter styrkugler.
    ??


Kommentér på:
Bremse lampe lyser

Annonce