3.069 visninger
|
Oprettet:
Restaurering af bil guide? {{forumTopicSubject}}
Hej
Jeg overvejer at købe en gammel Opel GT fra ca. 71,,,, Men jeg ved ikke, hvor stort er arbejde det vil være, at i-standsætte den. Billen skal tømmes, rust skal laves, pladedele skal svejses, motor skal ud og ind igen,bilen sandblæses, males også skal det hele jo monteres igen, med nye dele.
Men kender i en hjemmeside med en guide, hvor der er billede fra A til Z, så man kan vurdere, hvor stort et arbejde det er? Og om man orker det?
God weekend.
Mvh.
jan 2006
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 6 Svar: 37
jan 2006
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 6 Svar: 37
maj 2003
Følger: 20 Følgere: 19 Biler: 2 Emner: 45 Svar: 714
mar 2003
Følger: 199 Følgere: 217 Biler: 27 Emner: 437 Svar: 6.639
Hver restaureringsprojekt og smag og pengepung er forskellig.
Mange går igang, men deresskralde nøgle virker åbenbart ku nden ene vej, da de kan skille ALT fra hinanden, men sjældent blir bilen samlet igen af samme ejer...
Sørg for at reservedele er lette og billige at komme i nærheden af, ellers løber du panden mod en mur med sådan en gammel bil og blir deprimeret af du ik kan komme videre pga en dingenot der var defekt du har smidt ud og ik kan få ny, og er umulig at finde brugt.
Er du rrokie inden for at renovere diverse fra bunden, så start evt. med en knallert/scooter.
Det kan gøres ene mand på kort tid, for små penge.
Eks en gammel Yamaha 4gear kan du få ALT til nyt hvis du selv har stel og kronrør.
Benzintank skjolde, motorblokke osv osv kan fåes fra nyt.
Den eneste bil jeg har økonomi og overskud ti lat gå igennem med rammelftning osv e rmin VW Bobbel som er lille og spinkel og nem at skille fra hianden og enekel bygget op, og MEGET MEGET billig i dele og stortset alt kan fåes til den.
Meld dig ind i nogle Opel /Opel GT/Opel Manta klubber og snak med dem osv.
Selv har jeg med bobblen meldt mig ind på www.vwnettet.dk og fået stor hjælp og afklaring med bilen motor og opbygning og priser osv om den, om det ku svare sig at gå igang.
Restaurering af bil guide?