{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Tesla 'venlige' forsikringsselskaber
  • #1   18. nov 2021 Prøv og se på hvad du skal giv igennem FDM

  • #2   18. nov 2021 Du er 20 år ifølge din profil. Tror ikke rigtig du får den billigt, som en alm personbil.

    Mit forsikringsselskab ville have 13.000,- årligt med fuld kasko og en selvrisiko på 8.000,- smiley har haft forsikring i 15 år endda smiley

    Grunden er, at Tesla holder deres dele tætte, så der er nærmest kun Tesla at få repareret bilen hos. Og det er selvfølgelig dyrere smiley

    Men prøv ring rundt. ETU skulle være billige også smiley


  • #3   18. nov 2021 Sønderjysk Forsikring har min Model 3 og har en meget fair pris

  • #4   18. nov 2021 33 år - ville dog ønske jeg var 20 smiley

    Tak for jeres gode råd - jeg vil kontakte dem alle og hører nærmere smiley


  • #5   18. nov 2021 Så ret din profil

  • #6   18. nov 2021 #3
    troede ellers du boede langt fra det Sønderjyske ??. ????


  • #7   18. nov 2021 Teslaer er tragisk dyre at reparere på. De har aluminimum rigtigt mange steder, det gør dem hammer svære at reparere på. Der er meget få værksteder der vil rode med dem.
    Og husk nu, en tesla model s kostede ca 700k fra ny uden afgift. læg afgift til det og du har en bil som nærmer sig 2 mill.
    Dvs reservedelene koster sjovt nok som andre biler i 2 mill klassen. De er PÆNT dyre.
    Jeg ved at få skiftet de nederse kødben hele vejen rundt koster 20k, deraf 10k i stumper.
    Den fejl de havde på deres headunit (de har nu erkendt det var deres fejl med en for billig chip og uheldig brug), pris for deres reparation 20k.
    Så når et forsikrings selskab ser på el biler ser de dem som meget dyre biler, især dem hvor det ydre er lavet af eksotiske materialer. I3 tror jeg også kan være lidt sjov pga den har kulfiber skal (d?), hvis den bliver beskadiget er bilen formentligt totalskadet.
    FDM plejer at have rimelige priser, men bor du i et uheldigt område og er ung, kommer du af med en raket lige meget hvad. Når andre nævner deres super lave priser er de ofte ældre, har mange forsikringer samme sted og bor et sted hvor der overordnet er mindre ballade og trafik.


  • #8   19. nov 2021 #7
    En Audi A8 D2 fra 1994 er også lavet af alu, derfor koster den ikke en arm i forsikring, hvis et forsikringsselvskab bruger det til at hive prisen op, skal man skifte selvskab. smiley

    Nu ved jeg ikke hvordan det fungerer i DK, men feks i USA vil tesla jo ikke altid sælge reservedele til 3part reperatør, hvis det er sådan i DK, så skal du købe et andet bilmærke smiley


  • #9   19. nov 2021 Hvis du har dine pensioner igennem PFA kan du få den forsikret ved LB den vej igennem

    Der kan jeg få en model s 70 forsikret for omkring 8000 kr om året med udvidet glas, parkeringsskader, førerdækning og fri km

    Forsikring er altid meget individuelt, og netop du kraftige og hurtige elbiler vil i mange tilfælde være ret dyre i forsikring. En model s kan jo sammenlignes med en større og hurtig bmw, mercedes, audi osv og sådan en får man heller ikke forsikret for 5000 kr om året uanset elite eller ej


  • #10   19. nov 2021 www.findforsikring.dk

Kommentér på:
Tesla 'venlige' forsikringsselskaber

Annonce