4.424 visninger
|
Oprettet:
Frakendt {{forumTopicSubject}}
Hej.
Jeg er blevet stoppet af politiet med thc i blodet, og får muligvis taget føreretten.
Jeg er registreret i min fars bil som bruger eller sekundær bruger.
Vil politiets nummerplade genkender scanne min fars nummerplade, bare pga. jeg har mistet føreretten?
Håber nogen kan hjælpe
okt 2007
Følger: 1 Følgere: 6 Biler: 2 Emner: 15 Svar: 452
okt 2006
Følger: 41 Følgere: 58 Biler: 2 Emner: 22 Svar: 9.401
Har han da noget at skjule?
sep 2003
Følger: 228 Følgere: 1869 Biler: 11 Emner: 529 Svar: 12.321
Nej men det har knægten som har planer om at køre i bilen uden kørekort tydeligvis...
maj 2006
Følger: 29 Følgere: 85 Biler: 9 Emner: 14 Svar: 17.246
Om det så reelt er tilfældet, ved jeg ikke. Og man kan vel bare fjerne vedkommende som bruger.
okt 2006
Følger: 22 Følgere: 61 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.626
Hvis der ingen forbindelse er mellem frakendte og pladen i systemet, så er der intet udslag.
Men hvis de kender pladen/bilen, så vil den blive stoppet til rutine kontrol, har været det igennem efter køb af "kendt" bil/plader..
Så hvis man intet kort har, så lader man vær med at køre bil, især nu hvor reglerne er så simple.
Så hvis kortet er væk (Vent til den endelige dom) Så bliv fjernet fra bilen, kan klares på skat, kan ikke huske om man skal ringe derind, eller om det kan klares online, men få det ordnet, mest for din fars skyld, det er irriterende at blive stoppet i tide og utide pga andres fejl
sep 2020
Følger: 5 Følgere: 173 Emner: 7 Svar: 852
mar 2008
Følger: 7 Følgere: 521 Emner: 216 Svar: 1.059
mar 2006
Følger: 2646 Følgere: 2209 Biler: 55 Emner: 418 Svar: 4.936
sep 2011
Følger: 10 Følgere: 4 Emner: 29 Svar: 3.110
mar 2012
Følger: 3 Følgere: 2 Svar: 342
jun 2007
Følger: 1 Svar: 46
Hvis det er tilfældet skal du lade være med at køre bil/scooter. Forsikringen dækker nemlig ikke hvis du forvolder skade.
aug 2018
Følger: 12 Følgere: 11 Svar: 1
apr 2016
Følger: 2 Følgere: 2 Emner: 11 Svar: 16
Jeres forsikring vil nok også påpege et eller andet da de ikke gider forsikre køretøjer der føres af påvirkede personer.
En sådan forseelse skal jo heller ikke være en dans på roser.
Lyt til lidt god musik og få fred med det…
https://youtu.be/WeYsTmIzjkw
sep 2011
jun 2008
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 63
sep 2011
Det er skam også fint de har ændret tingene men altså kører du i en bil du kun er bruger af, så burde ens fornuft sige at man ikke kører med enten alkohol eller stoffer i blodet..
feb 2020
Følger: 8 Følgere: 43 Biler: 6 Emner: 14 Svar: 653
Min holdning er at grænsen bør være NUL, NUL uanset om det er stoffer, medicin eller alkohol - hvorfor er det lige der er behov for at måtte indtage noget der kan gøre dig sløvende og kan give dårligere dømmekraft og derefter ud at køre bil
Har I ikke set hvor elendig danskerne køre bil i forvejen ?? - euroforiserende stoffer gøre det ikke bedre
nov 2005
Følgere: 170 Biler: 6 Emner: 173 Svar: 12.517
okt 2006
jun 2008
Nej det er ikke nemmere at forholde sig til, det efterlader bare andre problemstillinger. Faktisk burde grænsen nok snarere ligge på 0.8 promille ligesom den gør i USA. THC er ekstremt længe om at komme helt ud af blodet, så der var mange som blev dømt på ubetydelige mængder af THC. Det var på tide at få noget rimelig balance i tingene. Forstår ikke den puritanisme som ligger hos visse bilister. Og jeg synes du puster dig moralsk op,
sep 2011
Kan ikke se logikken i at det her udarter sig til en diskussion, hash/stoffer er forbudt og man mister kortet hvis du har det i blodet(til en vis grænse godt nok) så er i og for sig en No brainer
jun 2008
okt 2007
Følger: 1 Følgere: 6 Biler: 2 Emner: 15 Svar: 452
okt 2006
Jeg har sådan set bare et ønske om at folk rent faktisk kører bil når de sidder bag rattet, uden påvirkning af hverken medicin, euforiserende stoffer af NOGEN art eller mængde, alkohol eller mobilgluggeri.
Årsagen til at man lægger mærke til dem der kører sindssygt, er fordi loven om vanvidsbilisme er ny og oppe i medierne, men problemet med julebranderter er lige så stort som altid, og det samme gør sig gældende for uerfarne og uopmærksomme bilister.
0 tolerance er nemt at forholde sig til, for der er sgu ikke nogen i det her lille bitte geografiske land, som ikke har alternativer til bilen i de få dage det tager for THC at forlade blodet. Så må de sgu planlægge sig ud af det.
feb 2020
Jeg skrev vist ikke på noget tidspunkt at det var nemmere at forholde sig til
Jeg skrev min egen holdning at der burde være nul tolerance
Jeg har aldrig taget stoffer eller haft lyst ril det
Jeg nyder både øl og vin samt en GT i ny og næ
Men jeg tager en taxa hjem hvis jeg ikke går eller tager det offentlige
Jeg kan ikke se hvad grund der er for at indtage alkohol eller stoffer og derefter føle et behov for at køre bil eller andet transportmiddel
Jeg ved godt det offentlige transport ikke altid er lige godt i alle dele af landet men det gøre det stadig ikke lovligt at køre bil i beruset tilstand
Man kan jo spørge sig selv kan du passe dit arbejde hvis du er fuld ??
Jeg ville miste mit job på stedet hvis jeg mødte op med alkohol eller stoffer i blodet og tænker mange andre også ville det.
Men igen gider ikke puste mig op til en diskutionsklub jeg syntes bare grænsen skal være nul det kan man forholde sig til og man behøver ikke sidde og kalkulere om man kan køre eller ikke køre
sep 2011
En puritaner er en person der lever astetisk og har en streng moral... Ville dog ikke mene begrebet puritaner kan bruges i denne sammenhæng.
okt 2006
Men det er den slags mennesker, som mener at alting er enten sort eller hvidt. Det er alt for langt væk fra virkeligheden.
jun 2008
Det passer jo desværre også fint til en del af deltagerne her.
jun 2008
Du forstår den stadigvæk ikke og fred være med det. Jeg er blot glad for at vores politikere stadig er fornuftige på dette punkt.
jun 2008
Der er problemstillinger i 0-tolerance som stort set ingen af jer evner at forholde jer til. Det er det som gør diskussionen svær.
sep 2011
Lige lovlig arrogant at mene at ingen af os evner at forholde sig til problemstillinger ved 0 tolerance spørgsmålet, det er sådan set kun en mening mange deler, fordi de fleste følger med i hvad der sker i samfundet. Er du feks klar over hvor mange der kører rundt med enten thc sprut eller andre stoffer i blodet? Ganske vidst har regeringen sat en promille grænse for at give lidt spillerum men hvorfor? Det skal da ikke belønnes!!
mar 2012
feb 2020
Ok jeg forstår den ikke
Men klart kører du på grænsen hver dag så kan virkeligheden være fjern
Men at kalde vores Politikere fornuftige
okt 2006
Du må tydeligvis have gjort dig nogle tanker omkring det, siden du tillader dig at være så bedrevidende og selvfed.
jun 2008
Et hint. Husk at nul-tolerance er også nultolerance dagen efter. Det kan være helt ubetydelige mængder man kan blive knaldet for bare for at tilfredsstille din hang til puritanisme. Fuldstændig som det var det før man fik lavet om på reglerne i forbindelse med THC.
mar 2012
feb 2020
Ja nul tolerance er også nul tolerance dagen efter - hvad pokker er problemet i det ???
Er det mere okay at køre bil når man er bagstiv ??
Og det samme ryger du hash fredag er det så okay at køre lørdag ???
Jeg kan simpelhen ikke se problemet med nul tolerance
mar 2009
Følgere: 4 Svar: 195
PT er narko inkl hash ikke lovligt, og derfor forstår jeg slet ikke at der ikke allerede er nul tolerance på det..
Og ja jeg er sikkert hellig på det område, da jeg har ikke rørt noget med % siden jeg fik mit kort, netop pga jeg kører med nul tolerance!
Men jeg kan godt se hvorfor folk som ikke kan lade vær med at drikke eller ryge, for at have det sjovt, kan se et problem i reglerne.. Men for alle andre nej
sep 2011
Du kommer ikke udenom at du som deltager i den daglige trafik har et ansvar, både for dig selv og alle andre.. Du ville jo ikke køre rundt i eksempelvis kbh midtby skide skæv/fuld vel? Har intet med moral at gøre, det er almindelig tankegang, med mindre du er totalt fjern.
okt 2006
Hvad er problemet med at du heller ikke må køre med tømmermænd og nedsat reaktionsevne, som man helt sikkert har med alkohol i blodet. Det er det alkohol du mener er helt iorden... Du tager åbenbart heller ikke bilkørsel alvorligt nok. Hat af frugt....
jun 2008
sep 2011
Hvad skulle promille grænsen så være på da?
Fint du kommer med din holdning men den grænse vi har nu, er jo understøttet af diverse undersøgelser der viser at man altså er påvirket når man har mere end 0,5 promille, så forstår ikke helt du kalder den rigid?
okt 2006
Det er flere gange bevist at selv det du kalder "ubetydelige" mængder alkohol giver stærkt nedsat reaktionsevne, og det er endnu værre dagen derpå, når manglende søvn også er med i ligningen. Præcist det du synes er en pisse god ide.
Men nu var pointen også at du bildte dig selv ind, at vi ikke havde tænkt vores holdning til 0 tolerancen igennem, og endda forsøgte at være nedladende på grund af det. Så det gør til en endnu større selvfed kegle...
Det virker fint i Sverige, så det skal nok komme til lille DK også, og jeg står da klar til at grine af dig til den tid.
jun 2008
jun 2008
Jeg stopper min deltagelse i tråden her, da den har kørt længe nok nu IMHO. Men siden du spørger mig hvad promille-grænsen bør være efter min mening, så bør den ligge på 0.8 promille ligesom den gør i USA og lige som den gjorde i Danmark for nogle år siden. Det er et fint afbalanceret niveau efter min mening. Så vidt jeg husker lå frakendelse af kørekortet ved 1.2 promille. Jeg har aldrig været i nærheden af at være konflikt med de regler, hverken de gamle regler eller de regler som gælder i dag. Jeg er blot uenig i de nuværende regler og det er jo heldigvis et frit land vi bor i, så det har jeg lov til at være, Man skal i øvrigt lige være klar over at selv om man kører med et lovligt niveau alkohol i blodet, så kan man risikere at det får betydning for skyldsspørgsmålet i et eventuelt trafikuheld. Dette gælder for eksempel også for træthed i al almindelighed. Er man hamrende træt svarer det faktisk til promillekørsel. Den har de fleste nok gjort sig skyldig i, i større eller mindre grad, på et eller andet tidspunkt, hvis man har haft kørekort længe nok.
sep 2011
Man må følge med tiden og det er det de bla. Har gjort da de satte den ned.. Er altså også 23 år siden det blev lavet om.
sep 2020
Efter 1,2 hed der spirituskørsel .
Det var andre tider .
Personligt stopper mine tanker om at køre nogen former for motorkøretøj ( selv ) efter den første mundfuld af øl eller spiritus .
okt 2006
Uanset hvad, er det vist bedst du ikke skriver mere sludder.
#48 - Ja man (ikke Kim) er sgu blevet klogere....
jan 2018
Følger: 12 Følgere: 1 Emner: 2 Svar: 8
okt 2006
Sær...... Meget sær tankegang.
jun 2008
okt 2006
sep 2011
Hvad er det du ikke helt forstår ved den lov? Siden den lov blev lavet er der kommet en del mere trafik, udover det er der beviser nok for at promillegrænse er præcis som den skal være og trafiksikkerheden er netop omdrejningspunktet i den sammenhæng.. Er da intet sært i det.
jun 2008
Hvad ned lige ar styre dit sprog. Jeg behøver ikke smide om mig med personlige bemærkninger, det er i min optik at udvise personligt underskud, ligesom du gør.
Det aftvinger ingen respekt. Stop nu dig selv.
jun 2008
Jeg har skam fattet den puritanisme som visse deltagere i dette forum udviser og de konsekvenser som ville komme ud af det hvis der var et politisk flertal for det pjat. Det er der heldigvis ikke og det kommer der forhåbentligt aldrig.
Jeg vil ikke nødvendigvis have lavet noget om men du spørger mig direkte om i dit indlæg #43 hvad promillegrænsen skulle være hvis det stod til mig alene og det ville være en grænse 0.8 promille ligesom den er i USA og som den var tidligere i Danmark. Men et politisk flertal lavede dette om for nogle år siden til den promillegrænse som er gældende i dag, det skal blot ikke strammes yderligere efter min mening.
mar 2012
sep 2011
Hvorfor må den ikke strammes yderligere? Alle ved da at man ikke må køre sprit i blodet og stoffer af hver en art er ulovlig i vores Bette land.. Og ærlig talt, er man en af dem der er afhængige af sprut eller narko, så ville det sku være en idé at lade være med at køre bil... Det er ikke puritanisme, det er ren og skær sund fornuft.
sep 2020
okt 2006
Så igen - stop dig selv.
jun 2008
sep 2020
Du er jo fuldstændig uden for pædagogisk rækkevidde ?
Kald os hvad du vil, men stoffer og alcohol er bare ikke iorden .
"Halvdelen af Danmark bruger det så det skal være lovligt "
Okay: Min påstand er så at halvdelen af af alle danskere på et tidspunkt har stjålet noget i en butik - så skal butikstyveri også være lovligt ?
NEJ _ NEJ _ NEJ ....
Folk som dig burde man istedet spærre inde - og smide nøglen væk - det ville øge trafiksikkerheden !
mar 2012
mar 2012
jan 2018
sep 2011
Hvorfor er det absurd at hash er ulovlig og hvordan dælen er det skadeligt for vores demokrati?
Uanset hvor i verden man opholder sig og om det er lovligt eller ej, så vil det altid være ulovligt at køre bil påvirket, det er altså ikke svært at hitte ud af..
Om hash burde være lovligt, ret klart nej for så ville enhver der tager stoffer pludselig komme frem og mene hey hvad med alle de andre stoffer, hvorfor må de ikke tages lovligt.
sep 2020
mar 2012
feb 2020
Men kan da fortælle jeg har flere kollegaer som er corona ramt og nogle er dem også uvaccineret det er op til dem selv men det klart når man så høre dem fortælle at det bare lige er lidt ondt i halsen og træthed - så bliver jeg sgu ærgerlig over at lige netop de uvaccinerede de slipper så “billigt” det havde om ikke andet for håneretten og janteloven da være sjovere hvis der var “hele pladen fuld” så de lige fik 3 uger på intensiv på Hjørring sygehus uden besøg
Det er trods alt en virus der er nogle der dør af
Men med hensyn til emnet i denne tråd så har jeg det godt nok stramt med at nogle seriøs mener det skulle være lovligt at ryge hash. tage stoffer, eller drikke sig fuld og derefter kører bil på offentlig vej
Eneste man kunne håbe på var at begge parter i et evt uheld var i påvirket tilstand og begge blev lige hårdt ramt - men det er som regel altid nogle uskyldige det går ud over
okt 2006
Det handler ikke om at man skal forbyde alkohol eller hash eller svampe eller andre af den slags substanser. Det kunne sagtens altsammen være lovligt for min skyld - men jeg er bare slet ikke med på ideen i at man overlader kontrollen over et køretøj som så nemt kan skade andre mennesker, og så giver lov til at kompromittere førerens reaktionsevne.
Er det virkelig så mærkeligt at have den holdning?
Jeg ved ikke hvorfor Kim bliver ved med at bruge det der puritaner ord. Det er som om han tror vi bliver stødte over det. Jeg tager det faktisk som en kompliment, at folk opdager at jeg ikke gider gøre noget halvt.
sep 2011
Der vil desværre altid være nogle der går ind for at hash osv. Burde være lovligt, uden at de rigtigt tager stilling til hvilken påvirkning det kan have på andre ting.. Personligt set kan jeg godt se fornuften i at gøre det lovligt men kun i begrænset omfang, som feks sklerose ramte hvor hash rent faktisk hjælper patienten, altså rent medicinsk behandling for at skære det helt ud i pap.
jun 2008
Lige præcis, Mogens, døve øren. Og det er den der puritanske ekstremistiske holdning som jeg ikke forstår, den møder man ikke i den danske befolkning i almindelighed. Når det så samtidig bliver krydret med personangreb, så gider jeg ikke mere. Disse her folk har ikke ret men de VIL have ret og når de ikke får det, så går de straks over i et utroligt grimt sprogbrug. Det er sådan en åbenlys tastaturkriger-ting. Hvis det var således at de havde ret, så ville Danmark som et af de få vestlige lande (og dermed muslimske lande sorteret fra) have sådan en nul-tolerance-politik men det ønsker flertallet af befolkningen ikke i noget som helst vestligt land og det faktum kan de slet ikke tage. Det er spild af tid, og det gider jeg ikke bruge mere tid på, de er uden for pædagogisk rækkevidde, og derfor er jeg ude.
sep 2020
og derfor er jeg ude.
Jeg tror der er rigtigt mange herinde der takker dig .... !
okt 2006
For du har nemlig været ude og spørge ALLE, så det ved du med sikkerhed? Nej netop... En del af din omgangskreds kan du måske repræsentere i sådan en udtalelse, men så er det vist også det. Jeg har f.eks en helt anden opfattelse af folks holdning, men jeg hører også hjemme i en anden aldersgruppe og demografi.
Når det så samtidig bliver krydret med personangreb, så gider jeg ikke mere.
Men dine egne personangreb er bare helt ok, for de er nemlig pakket ind i vat. Var der nogen der sagde hykleri?
Det er sådan en åbenlys tastaturkriger-ting.
Men DU er altså IKKE tastaturkriger, når du nu 2 gange har sagt du er ude, og så alligevel fortsætter dine lange kommentarer med personangreb og brok... Nej du er ikke. Ironi kan måske forekomme i ovenstående afsnit.
Det er spild af tid, og det gider jeg ikke bruge mere tid på, de er uden for pædagogisk rækkevidde, og derfor er jeg ude.
Ja det var du også sidste år (den 21. December) men igen fortsætter du dine slet skjulte personangreb. Altså dem der du var forarget over at vi andre kom med?
Du godeste...
sep 2011
Hvor er det lige du vil hen med det du ytrer dig om? Du smider omkring dig med ord du helt klart misforstår betydningen af, og nu smider du lige ekstremisme ind... Er du bare en troll der vil gøre sig bemærket? Oder was?
jun 2008
Hvis nu folk holdte op med at skrive direkte henvendt til mig, så var det jo nemmere at stoppe, ikke sandt? Men nogen skal åbenbart holde gryden i kog for enhver pris. Diskussionen er for længst begyndt at kede mig, så tro mig, jeg nærer intet ønske om at fortsætte, det ligner efterhånden en never ending story. Uanset hvad så skal den lukkes nu.
#75:
Når folk ytrer sig med udsagn som på ingen måde er forankret i befolkningen men mest af alt er en ekstremistisk puritansk holdning, ja så kalder jeg sgu tingene ved deres rette navn. Nu har den gennem alt for mange indlæg kørt frem og tilbage og vi er for længst passeret det punkt hvor det er ved at være hamrende uinteressant. Undertegnede og en 3-4 stykker i dette her forum bliver aldrig det mindste enige om det her og du kan bide spids på at jeg ikke køber ind på synspunkter som kun to (tidligere kommunistiske) lande i Europa praktiserer gennem deres lovgivning, aldrig nogensinde. Hvis dette her puritanske regelsæt var så populært, hvorfor forholder det sig således at stort set ingen vestlige lande praktiserer det? Fordi folk i almindelighed ikke ønsker det, så enkelt er det. Og det gør jeg heller ikke, og dermed synes jeg vi skal lukke den her.
Afsluttende bemærkninger:
Problemet er ikke om folk har op til den lovlige promille i blodet, problemet er at folk drikker sig stang-Barcardi og/eller tager feststoffer (eksempelvis kokain) som man under ingen omstændigheder må have i blodet og som de laver alvorlige ulykker i forbindelse med. Jeg tror at jeg til dagligt kan spotte kokain-bilister i Københavns-området. Det er sjældent at jeg spotter en alkohol-bilist hvor jeg er helt sikker. Dette bakkes op af politiets egne oplysninger hvor de i dag tager flere §54 end §53 overtrædelser, dette er en stigende tendens.
Selv om jeg ikke abonnerer på disse her nul-tolerance holdninger, så er det ikke fordi jeg tager let på spritbilisme. Faktisk har jeg engang anmeldt sådan en fyr på Lolland hvor os i bilen slet ikke var i tvivl om at den var helt gal med den forankørende bilist men politiet på Lolland havde ikke tid og så måtte vi stoppe med køre efter ham og håbe på at han blev knaldet en anden dag uden at skade nogen i mellemtiden. Om man sætter alkohol-grænsen ved nul, så kommer det ikke til at ændre det mindste på at nogle mennesker skider på hvor meget de har drukket når de sætter sig bag rattet. Man kan ikke rette folks moralske kompas med en puritansk ekstremistisk lovgivning, så enkelt er det ikke. Ofte afspejler spritbilister langt tungere personlige problemer end kun spritbilismen i sig selv. Med disse ord vil jeg smutte fra diskussionen, så må I hygge jer med ekstremismen, nu har jeg underholdt længe nok med holdninger som bakkes op af gældende lovgivning, og som er mere afbalanceret.
okt 2006
mar 2012
sep 2011
Har aldrig på noget tidspunkt nævnt at du skal være enig med mig, du må have så mange meninger du end har lyst til.. Du bruger ord som puritanisme og ekstremisme mod mig og andre i denne debat, de ord i sig selv er vildt nedladende.
Btw. Hvis det er så uinteressant, hvorfor dælen svarer du så overhovedet?
jan 2018
sep 2011
Hvorfor nævner du politistat? Det er langt fra den virkelighed vi har i Danmark.
Frakendt