{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.336 visninger | Oprettet:

Afbalancering {{forumTopicSubject}}

Hej


Jeg har lige fået skiftet mine dæk for et par dage siden. Min dæk mands afbalancering maskine valgte at gå i stykker efter dækkene var skiftet. Jeg skulle så komme tilbage dagen efter og få dem afbalanceret. Men nu har jeg kørt med dem et par dage og kan ikke mærke at de ryster eller noget. Bilen kører helt som den gjorde før.
Spørgsmålet er så om det er nødvendigt med afbalancering, hvis den kører fint?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Afbalancering
  • #1   14. dec 2021 Det er 100000% nødvendigt. Du finder ud af det , ellers, når dine dæk er færdige om 2500 km. Så husk det er egen fejl og ikk dækmandens

  • #2   14. dec 2021 Skægt folk vil spare 2-300 kr, når det er ang dæk, som er det eneste der kan hjælpe os, den dag det fucker op

  • #4   14. dec 2021 #1

    Hvorfor fanen skulle hans dæk være færdige efter 2500 km, bare fordi der ikke hænger lidt afbalanceringsklodser på fælgen??


  • #5   14. dec 2021 #1

    Så vigtigt er det nu heller ikke.
    Selv om du afbalancerer, så kan det ændre sig en time efter manden er kørt fra dækmanden, han kan køre over et hul, eller andet.
    og 5-10 gram er bestemt ikke altid nødvendig at afbalancere for.
    Et balance apperat bliver jo ikke tjekket for pression hver dag. (kalibrering)


  • #6   14. dec 2021 aarh 2500km.. vil nok hellere sige at man gir ens lejer, styrekugler og tandstang lidt unødig slid..

    men de skal sgu afbalanceres alt andet er tosset


  • #7   14. dec 2021 Får dem afbalanceret idag. Men tak for hjælpen smiley

  • #8   14. dec 2021 Afhængig af bilens hastighed øges de fysiske kræfter ved ubalance. En statisk ubalance på 20 g på et 14” hjul, eksempelvis monteret med 175/65R14, bliver til en rotationskraft på ca. 4,2 kg ved 120 km/t. Hvis samme hjul bliver ”afbalanceret” med en unøjagtighed på 0,3 mm i navcentreringen, resulterer det i en rotationskraft på ca. 7,5 kg ved 120 km/t. Tænk på at et hjul med en typisk rulleomkreds på 1.900 mm,
    roterer ca. 1.000 gange i minuttet ved 120 km/t.

    https://branchevejledning.dk/afbalancering-3


  • #9   15. dec 2021 #5
    "Et balance apperat bliver jo ikke tjekket for pression hver dag. (kalibrering) "

    Nej ikke hver dag,men 1 gang om ugen bliver det kalibreret.

    Hjul kan være afbalanceret i nul og stadig ryste / Vibrere, derfor har man hjuloptimering på afbalancerings maskiner i dag.
    Så man kan ikke bare sige at 5 / 10 gram ikke er nødvendigt at afbalancere for.


  • #10   15. dec 2021 #9

    Nu har alle værkstedet jo ikke det nyeste.
    Forskellige dækapperater findes der jo også, og ikke mindst så har jeg endnu ikke været så heldig at se et værksted der er 100% updated i deres udstyr, der er mange der lige springer trin over, der er også stor forskel på hvor tit de skifter deres udstyr eller bliver serviceret, og ikke mindst hvor meget det bliver brugt.
    Et dækfirma har nok en del mere slitage på deres udstyr, end er alm værksted.


Kommentér på:
Afbalancering

Annonce