{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.751 visninger | Oprettet:

Lasse M
Lasse M
Følger: 13 Emner: 2 Svar: 19

Golf 7 1.4 tsi problemer {{forumTopicSubject}}

Hej. Har kigget lidt på en golf 7 1.4 tsi fra 2015, og ville høre om der var nogle ting jeg skulle være opmærksom på. Den er med dsg og 140 heste. Ved godt gearkassen ikke er et vidunder. Men er den så nem at slide op som folk siger, eller der det bare i de lidt tidligere årgange?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Golf 7 1.4 tsi problemer
  • #1   14. dec 2021 Jeg ynder ikke disse gearkasser pga det kan koste dyrt at reparere dem, har selv den samme motor i Octavia men med manuel 6-trins gearkasse.
    Husk der er ekstra service på den gearkasse hver 60.000 km, ikke billigt.

• Lasse M
    Lasse M Tilmeldt:
    dec 2021

#2   14. dec 2021 Hej, tak for svar
    Er det virkelig bare så udbredt? For kan godt læse, at der er mange der har problemer med dem. Men dem der ikke har problemer klager ikke eller søger hjælp på diverse forumer. Så det var mere bare om de generelt var dårlige, eller om det kun er nogle som har problemerne?

• #3   15. dec 2021 Jeg kender flere der kører med DSG, både 6trins og 7trins. De har aldrig haft problemer, hvis blot man husker at få skiftet olie på dem ved 60.000km.
    Der er jo altid folk der har dårlige erfaringer, og dem hører man om. Men som du selv skriver, så skriver folk ikke når de er tilfredse. Spring du bare ud i det, men sørg for at bilen er serviceret med olieskift på gearkassen.

• #4   15. dec 2021 6trins er olie interval på. 7 trins livstid.

• Lasse M
    Lasse M Tilmeldt:
    dec 2021

#5   15. dec 2021 Der er skrevet, at bilen har fået service ved vw. De skifter nok ikke olie. Men den har kun gået 87.000 så tænker bare det er med at skifte det når jeg får den

• #6   15. dec 2021 Der skal IKKE skiftes olie på en DSG DQ200 DSG7, så det er helt sikkert ikke gjort.
    At nogen alligevel vælger at gøre det kan være ok, hvis man har det bedst med det.
    DQ200 gearkassens største svaghed er koblingerne, de kører tørt, så olien har altså ingen indflydelse på den del.
    Problemerne man finder på det almægtige indernet handler om microslip, altså hvor omdrejninger stiger i hak under acceleration. Det er ikke super fedt, men her er det at VAG koncernen siger, at det er sådant at det skal eller kan være. Men det er altså langt fra alle biler der lider under denne svaghed.
    Har selv haft tre biler med DSG7 DQ200, den første havde jeg 5 år uden problemer, nummer to fik så skiftet koblingerne på garantien efter ca. 25K km. koblinger gled ikke, de kom med et "hyl" når den skiftede til ulige gear ved hård acceleration, 3. 5. og 7. Ingen problemer efterfølgende. Nummer tre bil var en Superb, den kørte i min tid 90.000 km. uden nogen former for problemer.
    Tendensen er at få får problemer, men det er bare at tage en god tur i bilen og se om der er rusken eller slip.
    Havde ikke micro slip på nogen af mine biler, og jeg brugte faktisk noget tid til at prøve at fremprovokere det.
    Generelt skal en bil med DQ200 en gang imellem have noget smæk, ellers kan der sætte sig fugt og belægning på koblingen.

Om jeg ville vælge en bil med DQ200 igen? Tja det ved jeg faktisk ikke om jeg ville.
    Fungerede ok for mig, men ingen tvivl om at min næste i rækken med DQ380/81 havde et bedre skift, dette ligesom at DQ250 osv. altså også skifter bedre i min optik.
    Men nu er det sådant at det er DQ200 der er brugt i 1,4, 1,5, 1,8 samt 1,6 TDI, og det kan man ikke lave om på.

Gearkassen er næppe så slem som nogen skriver, men det er dog altså alligevel en ting som man bør have med i ens overvejelser, den er ikke "bullet proof".
    Men DQ200 kan dog komme til at skifte noget bedre med en anden software, TVS samt flere danske chip tunere kan hjælpe her. Noget med et andet skifte mønster samt højere tryk på koblingsplader. Det er ikke noget VAG deltager i, men mange er glade for at få lavet denne mod.
    Det er også nu engang sådan at nogen kan lide rødbeder på deres leverpostej, andre en frisk eller syltet agurk. I den helt anden ende er enkelte der er til ketchup, eller den frække med remoulade og ristede løg. Der er med andre ord noget for enhver smag, nogen kan lide at køre med en gearkasse som DQ200, andre kan bedre lide noget helt andet. Så at man ikke kan lide måden den skifter på, kontra andre, det gør den jo ikke nødvendigvis blot til noget "lort".
    Men som med rødhårede piger med store jader og fletninger, så er DSG 7 DQ200 noget de fleste har en mening om, også uden at have prøvekørt det behørligt.

• #7   15. dec 2021 Hvor bor hende den rødhårede henne smiley

Det fåtal som får problemer, de kommer af med mange penge, jeg har ikke lyst til at være en af dem, derfor holder jeg mig fra alle de gearkasser og kører manuelt.

Kommentér på:
Golf 7 1.4 tsi problemer

Annonce