{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.378 visninger | Oprettet:

Chevrolet Spark Manglende effekt {{forumTopicSubject}}

Hej og godt nytår
Jeg købte for nogle måneder siden en Spark 1.0 årg. 2011 med 68Hk
Det var til knægten der lige er blevet 18år
Når jeg sammenligner den med en ford Ka & Fiat Panda som har ca. samme effekt så syntes jeg den er meget langsom i optræk... måske det bare er mig smiley
Syntes ikke der sker noget den sidste 1/3 på speederen virker faktisk som om den taber en smule effekt hvis man trykker speederen i bund frem for at holde den på 2/3
Motoren lyder fint og lige da jeg hentede den tankede jeg helt op og ved næste tankning havde den kørt 19+ km/l hvilket vel tyder på den kører ok i motoren.
Men kender ikke Spark så måske de bare er sådan ? syntes bare det virker mærkeligt at både Ford Ka og Pandaen virker til at have en del mere overskud.
Nogen der kender Spark 1.0 68Hk eller nogen der har en ide til hvad der kan være galt ?
Den smider kun 2 fejl
og det er P1391 og den anden er P0597 og ikke noget jeg lige vil forbinde med manglende effekt


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Chevrolet Spark Manglende effekt
  • #1   30. dec 2021 Sådan en Spark har jeg også og nej, den er ikke sådan lige at hidse op, men den er billig at eje og køre smiley

  • #2   30. dec 2021 Hej Henrik,
    Nej det kan man ikke sige den er til at hidse op smiley
    Men syntes nu ikke den burde virke så bovlam i forhold til en Ford KA & Panda med ca. samme effekt.
    Har du samme speeder respons som jeg føler knægtens har ? altså at den sidste 1/3 virker det som om den taber lidt effekt.


  • #3   30. dec 2021 Vil ikke sige at det føles som om den taber effekt, men føler heller ikke den sidste del af omdrejningsskalaen giver meget andet end mere støj.. og tror dårligt den kan holde sig selv gående i 1. Gear uden speeder input. Er nok, ligesom du, lidt overrasket over HVOR død den er, men i byen er den kvik nok, når først man har fået den igang, pga den lille størrelse.

  • #4   30. dec 2021 Muligvis også en indflydelse på hvad brændstof man tanker på sin bil.

  • #5   30. dec 2021 Min er en benziner, så den får benzin på smiley
    Mere specifikt 95 og oftest fra OK da jeg kan se over til en og det er den ene af dem jeg har kort til.. (deres app fungerer ovenikøbet rigtig godt)
    Så skal ikke kunne sige om den trækker som en rigtig bil hvis bare man tanker på ingo i stedet? smiley


  • #6   30. dec 2021 #4 jeg har tanket Vpower 4-5 gange for at se om det havde en effekt, men det har det ikke haft.

  • #7   30. dec 2021 en spark er ikke nogen ræser bil.

    den er nok også anderledes gearet end de andre biler du samligner, den med.
    og det har meget og sige på, hvordan bilen føles og køre i


  • #8   30. dec 2021 #7 nej det har du ret i, havde heller ikke forventet en racerbil med 68Hk.. Der skal lidt flere til smiley
    Den virker bare noget bovlam i forhold til sammenlignelige... og tænkte jo om noget kunne være galt, især pga. den lidt mærkelige speeder respons som forklaret oven for.


  • rex c
    rex c Tilmeldt:
    maj 2007

    Følger: 1 Emner: 21 Svar: 130
    #9   30. dec 2021 Som jeg husker det så sker der minus ved den sidste 1/4 af af pedalens vandring i sådan en æske ..
    tror bare den er gearet anderledes end dem du sammenligner med


  • #10   30. dec 2021 mine eks svigerforældre købte også en Chevrolet spark
    svigerfar spurgte om jeg ikke kunne køre en tur i den.
    da han syntes den var sløv i det.
    og mente forhandler skulle få den på værksted, da der måtte være noget galt

    men efter og have kørt i den.
    måtte jeg skuffe ham,
    da bilen køre som den skal.
    men ja den var sløv i forhold til så mange andre små biler


  • #11   30. dec 2021 Jeg er altså også bange for at den ikke fejler noget.. andet end at motoren er alt for lille smiley

  • #12   30. dec 2021 Så må knægten jo leve med det..

  • #13   1. jan 2022 18 år ja i den alder køre man hårdt i alt bare det ser godt ud
    Ironi kan forekomme


  • #14   3. jan 2022 Jeg ville da starte med at lave service på bilen, og få styr på de fejlkoder den smider. Ofte gør nyt luftfilter og tændrør underværker.
    Sådan en defekt luftmassemåler fx gør også ondt værre.


  • #15   3. jan 2022 #14 men ville dårlige dele som dem du nævner ikke vise en tydelig merforbrug i benzin ?
    Den blev jo tjekket til knap 20Km/l hvilket vel tyder på at de dele ikke fejler noget.


Kommentér på:
Chevrolet Spark Manglende effekt

Annonce