{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.885 visninger | Oprettet:

Spørgsmål vedr 1.4 TSI (VAG) {{forumTopicSubject}}

Hej.

Jeg har et familie medlem der overvejer at købe denne bil. Jeg synes jeg har hørt delte meninger om bilen og dens motor. Har I nogle erfaringer mht. sygdomme eller andre informationer vedr. ting vi skal være opmærksom på/spørge indtil, når vi tager ud og kigger på den?

VW Passat:
https://www.bilbasen.dk/brugt/bil/vw/passat/14-tsi-150-highline-premium-dsg-4d/5303641


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Spørgsmål vedr 1.4 TSI (VAG)
  • Nichlas S
    Nichlas S Tilmeldt:
    apr 2021

    Følgere: 1 Biler: 1 Svar: 34
    #1   4. jan 2022 Den motor kører uden de store problemer.
    Dog kan du komme til at slåes med gearkasse/koblinger.


  • #3   4. jan 2022 Motoren er aldeles glimrende, det var de tidlige 122/125 hk modeller med kæde der havde diverse problemer.
    DSG7 DQ200 søg selv, der er vrøvlet i bund om emnet.


  • #4   5. jan 2022 Motoren er over de værste af deres sygdomme, men vær dog meget opmærksom på om den hugger/nøkker ved jævn fart, det er nemlig oftest et tegn på at ventiler er ved at være soder til. Det er de meget slemme til, og de bør kun køre på vpower, oktan100 eller lignende for at undgå det.

  • #5   5. jan 2022 Jesper hvor har du den viden fra? Har aldrig hørt det, eller hørt om nogen med problemet.
    Har haft VAG i snart 20 år og hele 3 stk 1.4 TSI som absolut har været perfekte.


  • #6   5. jan 2022 #5
    Jeg arbejder med dem dagligt.. Kører du på ringe benzin, så kan du forvente den er sodet til efter 50-60000km.
    Grunden til det, er at ventilerne ikke bliver skyllet af benzinen da den har direkte indsprøjtning.
    Kører du på en ordentlig benzin, får du ikke problemer da forbrændingen er renere.


  • #7   6. jan 2022 Tak for svar. Hvad synes i så om 1.6 BlueMotion? Er det bare ligesom den gamle 1,9 tdi - dyser og kobling ?

  • #8   6. jan 2022 Vil kalde det en gang bavl det med tilsodning.
    Nu har jeg fulgt et hav af Skoda og Vag forums i årevis.
    Har læst om enhver afkrog af problemer og glæde.
    Er aldrig stødt på en eneste der havde problemer i den retning - dog hundrede vis med problemer med dsg7 dq200.


  • #9   6. jan 2022 #8
    Det gør du da bare. Ingen grund for mit vedkommende til at diskutere fakta. Jeg har i alt fald haft mindst 20 skildt ad og renset ud. Og fælles for dem er at de har kørt på den billig benzin. Vi plastblæser ventilsæderne på dem så hele motoren ikke skal pilles fra hinanden.

    Du kan jo for sjovs skyld søge 1.4tsi carbon bould up på Google.

    God aften smiley


  • #10   7. jan 2022 Billige benzin? Priserne er fast alle steder? Kalder i 95 for billig/ring benzin? smiley

  • #11   7. jan 2022 Ok, Ingo mv.

  • #12   7. jan 2022 Tjek lige op på fakta, hvem ejer eksempelvis Ingo? Benzinen kommer altså med samme bil som leverer til Cirkel K osv.
    Så der er ingen som helst forskel på hvad der kommer ud af hanen. At der er E5/E10 og diverse høj oktan osv. er en anden historie.
    Men den med benzin kvaliteter er en ammestue historie nu til dags.

    Jeg anvender udelukkende Shell V power, dette skyldes min chipning og det fakta at jeg ikke bruger ret meget benzin længere.


  • #13   7. jan 2022 Jeg synes vi skal tage snakken om forskellen på benzin ved de forskellige stationer i en anden tråd. Men der er forskel - der er stor forskel.

    Hvis vi har en 108er inde der pludrer lidt i tomgang, og har lidt nøkken ved 50kmt i 4.gear, så er der som regel fordi de kører benzin fra en lavprisstation. Alm 95 e10 fra shell, så er problemer væk. Og det er desværre også fakta.


  • #14   7. jan 2022 Jeg har en Octavia 2008 tdi 2.0 170hk chippet til 215 hk. Jeg tanker altid vpower diesel, hvis jeg tanker almindelig diesel så kan jeg godt høre motoren banker en smule mere end normalt.. Men jeg synes dog vpower bruger lidt mere brændstof end almindelig diesel.. smiley

Kommentér på:
Spørgsmål vedr 1.4 TSI (VAG)

Annonce