{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
960 visninger | Oprettet:

Bmw e39 530d starter ikke trods diesel på {{forumTopicSubject}}

Hej jeg har hertil aften været uheldig at min bmw har været gået tør for diesel. Tank måleren skrev stadig 143km ingen brændstof lampe tændt

Har tørnet den efterfølgende også har jeg fået 7 ltr diesel på og været heldig at den kom i gang og kørt måske 1 km og derefter gik den ud som om der ikke var diesel på den. Prøvede at tørne den men ingen held.

Desværre har den kørt batteriet tørt men har haft vejhjælp på og med deres booster og direkte kabler på fra deres lastbil samt der nu er 30ltr diesel på. Men starteren tørner bare for fuld høvl.

Mistanken er batteriet det godt nok kun 1 måned gammel. Men hvad kan det ellers skyldes på sådan en bmw e39 530d


Kommentarer på:  Bmw e39 530d starter ikke trods diesel på
  • #2   9. jan 2022 som i så mange andre tilfælde.
    så på med en tester, og se hvad den siger

    se insær live dat på duel rail, og se om der er tryk nok, til at den Kan starte
    samt at der er omdrejninger nokntiænat den vil starte.
    2 ting som er vigtige for at motor kan/vil starte.


  • Kompressor Knud
    Kompressor Knud Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    aug 2003

    Følger: 4 Følgere: 65 Biler: 1 Emner: 216 Svar: 5.874
    #3   9. jan 2022 Man skal aldrig køre en dieselbil tør for brændstof....Du skal nok have brændstof systemet luftet ud, så der er diesel til dyserne igen. Og som nævnt må du hellere få fixet den måler.

  • #4   9. jan 2022 når den har været igang og kørt en km vil jeg umiddelbart tro der er noget andet galt og det ikke kun er fordi den er kørt tør. Især når den viser der stadig er diesel i tanken. Tester på og fejlfinde

  • #5   9. jan 2022 Brændstof pumpen køre ikke. Derfor den ikke starter. Der 30 ltr sovs på og helt nyt batteri på.

  • #6   9. jan 2022 Så enten en død pumpe eller relæ.
    Men højtrykspumpen kan havde taget skade hvis den har kørt tør.


  • #7   9. jan 2022 Så du ved reelt set ikke om den i virkeligheden var kørt til til at starte med?

  • #8   9. jan 2022 Min tank måler virker 80%
    Det er få gange det er sket den er gået tør men har altid fået liv i den. Det bare underligt at nu kan jeg slet ikke få liv i den


  • #9   10. jan 2022 nu lyder det heller ikke som om du har forsøgt og fejlsøge på bilen.

    og når du skriver du får har kørt den tør, så kan højtryks pumpen være slidt og ikke lave tryk nok.
    men har man nu sat en tester på
    så ville man hurtig kunne se om der er tryk nok i fuel rail, NPR man tørner motoren
    også kan man fejlsøge videre ud fra de dat man kan se

    alt andet er kun gætværk
    og tager længere tid før man finder fejlen


  • #10   10. jan 2022 Har ikke en tester og kender ikke lige en med en tester. Så derfor må jeg gæt mig frem til hvad det kan være.

    Men lavede en video i går. Ude foran er der intet der knurre men bag i kunne jeg høre noget bl.a sige klik og ligesom knurre.. Om det bare var kompressor skal jeg ikke kunne sige. Men ja havde jeg en tester var fejlene nemme og finde


  • Kompressor Knud
    Kompressor Knud Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    aug 2003

    Følger: 4 Følgere: 65 Biler: 1 Emner: 216 Svar: 5.874
    #11   10. jan 2022 Så må du have den fragtet på værksted. At skifte dele i blinde koster hurtigt meget mere end hvad det koster at få et værksted til at fejlsøge med tester.

Kommentér på:
Bmw e39 530d starter ikke trods diesel på

Annonce