{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.805 visninger | Oprettet:

Christoffer
Christoffer
Tilmeldt:
9. maj 2021
Følgere: 25 Emner: 10 Svar: 21

Bremsen på Vw up! {{forumTopicSubject}}

Hej bilgalleri
Jeg skulle lige ud og køre en tur i dag efter jeg lige har købt min vw up! Men oplevede da jeg fik sat den gear og skulle køre at bremsen havde sat sig fast (ikke pedalen men bremsen) synes det var mærkelig eftersom ham jeg købte den af havde skiftet bremser et år tidligere fordi de var slidte. Men prøvede og give den lidt gas og bremse igen og der var ingenting se. Ved ikke om det kan være fordi at den stået forlænge eller om at der kommet et nyt problem med den.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bremsen på Vw up!
  • #1   13. jan 2022 Op på en lift og se hvilket hjul der slæber.

    Kan du ikke selv, så søg mekaniker. Der skal ikke være fejl på bremserne på en bil.


  • #2   13. jan 2022 Altså vi tjekkede både bremse skiverne og kalibererne der vi kom hjem og der så ud til der var ingen fejl, men jeg skal da ikke gøre mig klog, ved ikke ekstrem meget omkring bremser på en bil.

  • #3   14. jan 2022 hvis bilen har holdt stille længer tid, kan bremsen klæbe lidt
    har ikke noget og sige

    men, få kontrolleret at bremserne er i orden, for en bremse der hænger meget, koster på brændstof.
    og bremsen slides hurtigere.
    samt i være tilfælde, går hjullejer også til, hvis det hele blive varm nok.

    så få kontrolleret at alt arbejde som det skal ved bremserne


  • Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    apr 2006

    Følger: 22 Følgere: 60 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.589
    #4   14. jan 2022 Bremseskiver kan sagtens ruste en smule i overfladen når de holder stille, nogen gør det på få dage, andre skal bruge lidt mere tid, og da tolerancen imellem klodser og bremseskive er så lav som den faktisk er, så vil man ofte kunne mærke at de "sidder fast" når man skal sætte igang efter en stilstand.
    Det er ganske normalt, og medmidre det sker hver gang du parkere og skal køre igen dagen efter, så vil jeg ikke sige at der er nogen problemer.

    Men kontrol er aldrig dårligt, slet ikke når det kommer til bremserne, som Dennis også skrev


  • #5   14. jan 2022 Jeg oplever det jævnligt på min Skoda, hvor især hvis det har regnet, så binder den lige.
    Giver et ikke skide rart knas når den slipper, men så er der intet.
    Du bør dog nok lige tjekke om hjulene bliver varme uden at du har brugt bremsen af betydning. Er der betydelig varme hænger kaliberen nok og skal enten renoveres eller skiftes.


  • #6   14. jan 2022 Hej
    Har selv VW UP - det er "Normalt" at bremsebakkerne i baghjulene "Ruster" fast i tromlerne hvis du har kørt i regnvejr, så lad være med at benytte håndbremsen hvis du har kørt i regn - almindeligvis i tørt vejr aldrig noget problem


  • #7   15. jan 2022 Jeg havde samme problem med min UP! fra 2016, selvom bremserne var blevet behandlet efter kunstens regler. Bremsebakkerne i baghjulene har vist meget nemt ved at lukke fugt ind, som jeg har fået det forklaret. Jeg havde en med ASG-gear, hvorfor jeg altid skulle benytte håndbremsen, når bilen var parkeret, og derfor skete det rimelig ofte uanset vejret.

    Jeg vil sige, at det godt kan virke lidt voldsomt nogen gange, da den kan sidde forholdsvist godt fast.


Kommentér på:
Bremsen på Vw up!

Annonce