{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
785 visninger | Oprettet:

Benzinmåler {{forumTopicSubject}}

Når jeg tanker bilen op indtil pumpen selv slår fra, og efterfølgende sætter mig ind i bilen og starter motoren, går benzinmåleren kun op til ca. 90% af maksimum.
Sidst jeg tankede, ventede jeg til benzinmåleren var helt i bund (men mon ikke der stadig var et par liter tilbage i bilen?), og tankede så 35-36 liter indtil pumpen slog fra. Efter hvad jeg kan læse mig til, skulle tanken være på 45 liter, så hvorfor slår pumpen fra et stykke før tanken egentlig er fuld?
Kunne jeg godt fylde mere benzin i efter pumpen slår fra, eller er det en dårlig idé?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Benzinmåler
  • #1   21. jan 2022 De fleste biler kan tankes 3-4 liter efter pumpen slår fra - nogle meget mere.

    Pistolen slår fra på stigende tryk eller lufthastighed, eller når der kommer væske op i tankstudsen, og når du tanker benzin, skummer det op. Dvs hvis du venter 8-10 sekunder, er væsken skummet af og faldet ned i tanken igen og så kan du tanke mere.

    Hvis det er en benzinbil, sker der intet ved at køre den HELT tør så den selv stopper - og så kan du jo se hvor langt din tankmåler i virkeligheden kan falde ned.
    Bare medbring en 5 liters dunk, så du kan tanke den op og køre videre når det sker. Der skal også være benzin i dunken. smiley


Kommentér på:
Benzinmåler

Annonce