{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.275 visninger | Oprettet:

BB-man
BB-man
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 23

Diesel pendler man selv kan skrue i {{forumTopicSubject}}

Hej alle!
Leder efter en diesel pendler (stationcar helst) til omkring 20-35000kr.
En hvor jeg helst selv er i stand til at udføre de mest basale reparationer.
Vil virkelig gerne have en Mercedes, men ved ikke hvilken årgang model er bedst og de fleste er med automat gear, som jeg frygter lidt, men det er måske slet ikke så slemt?
Tænkte også på BMW Touring. Vil helst gerne have en bil med baghjulstræk nemlig.
Eller har jeg overvejet Toyota Avensis, da jeg har læst meget godt om den.
Håber at få lidt hjælp herinde til at finde en bil jeg vil blive rigtig glad for smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Diesel pendler man selv kan skrue i
  • BB-man
    BB-man Tilmeldt:
    sep 2018

#1   27. jan 2022 Nå ja, selvfølgelig har jeg også tænkt det kunne være en Passat. Men ved ikke lige hvilken model årgang jeg får mest for pengene.
    Jeg er åben for alle mærker. Vil bare have en sikker behagelig bil, da jeg kommer til at bruge meget tid på motor vejen, og kan godt lide at reparere småting smiley

• #2   27. jan 2022 Et bud kunne være en Volvo V70, og jeg ville nok foretrække 2. generation med D5 motor, hvis ellers de kan findes til de penge. Det er svært at finde en bil med bedre komfort.

• #3   27. jan 2022 Hvis du skal kunne lave alt selv (perlegrusmekaniker), så skal du have en diesel fra før 2000, hellere 1995.

• BB-man
    BB-man Tilmeldt:
    sep 2018

#4   27. jan 2022 Tak for svar Carsten!
    Kigger lidt på Volvo V70 nu. Det ligner en rigtig fin bil, og vil gerne ofre det lidt mere hvis det er det er værd.
    Ser en del V50ere, hvad mener du om dem?

• BB-man
    BB-man Tilmeldt:
    sep 2018

#5   27. jan 2022 Hej Lucas,
    Tænkte mere i små reparation afdelingen. Så gamle biler som du nævner er vel efterhånden svære at få dele til? Men hvis du har et forslag til en lidt ældre bil der er rigtig god, hvor det er let at skaffe dele til er jeg interesseret.

• #6   27. jan 2022 jeg er overhovedet ikke ekspert, men en golf 3 tdi? men den er nok dyr i vægtafgift nu.

• #7   27. jan 2022 Dit budget er meget lavt hvis man tænker på hvad en diesel fra før 95 koster i vægtafgift

Her er det eneste eksempel jeg kan finde på bilbasen hvis ovenstående skal indtastes: baghjulstræk, diesel, 1995 eller før.
    https://www.bilbasen.dk/brugt/bil/mercedes/c250/25-d-4d/5021907

Skats hjemmeside siger 4130 kr i kvartalet i vægtafgift… så på 1 1/2 år har du betalt mere i vægtafgift end hvad bilen er købt for… jeg tror at det generelt vil være sådan for biler af den årgang med ovenstående kriterier.

• BB-man
    BB-man Tilmeldt:
    sep 2018

#8   27. jan 2022 Hej Jake.
    Tak for at tage dig tid og svare.
    Udefra det du skriver, kan jeg se at jeg nok skal ændre på mine kriterier.
    Har du nogen forslag til en økonomisk driftsikker bil der ikke koster alverden?
    Den behøver ikke have baghjulstræk.
    Tænker den må gerne have mere overkommelige løbende udgifter, såsom vægtafgift og reparationsomkostninger.

• BB-man
    BB-man Tilmeldt:
    sep 2018

#9   27. jan 2022 Hej Constructicon,
    Ja, havde ikke lige overvejet at det kunne blive så dyrt at eje bilen alene pga. afgifter.
    Har kigget på din profil herinde, og din Golf V ser meget fin ud. Noget i den retning ville også have interesse. Hvad koster sådan en, og hvad synes du om den? smiley

• #10   27. jan 2022 Husk at være opmærksom på at de gamle biler ikke må kører i miljøzoner, som findes i f.eks. københavn.

• #11   27. jan 2022 #8 det har jeg desværre ikke. Som udgangspunkt skal du kigge efter en nyere bil så udgifter til reperationer er lave(evt med noget fabriksgaranti osv.) gå så langt på literen som muligt for at holde afgifter og diesel pris nede, lille motor så forsikringen er lille.

Det kan ikke gøres for 35.000 og det kan og må ikke være hele budgetet da der er mange andre regninger forbundet med at være bilejer.

Du skulle nærmere kigge på et totalt budget for den periode som du påregner at have bilen.

• #12   27. jan 2022 I den prisklasse og den skal være komfortabel og stabil ville jeg kigge efter en Ford mondeo mk4 eller en mk4.5 hvis pengene er til det.
    Gå efter 2.0 tdci med 115, 140 eller 163hk motor er de vedligeholdte er de meget stabile og stærke.
    Du kan næsten finde videoer på youtube om reparation på alt på den model hvis du vil skrue selv.

• #13   27. jan 2022 Afgiften er det springende punkt, de bliver først rigtigt billige efter 2013, Passat er dyrere end Skoda Octavia da den vejer mere, tænker du kan få en fin 1.9 TDI for de penge, de kører uden problemer et godt stykke over km 500.000
    Havde selv modellerne fra 1999-2003, de fejlede aldrig noget, skiver og klodser kompelt hver gang de skulle synes, så suste den lige igennem. Delene er latterligt billige.

• #15   28. jan 2022 BB#

hvis du vil kigge efter en golf 5 variant, så undgå bluemotion modellen. motoren er skrøbelig. min smadrede blokken uden varsel. ud over motorskift en! gang, har jeg kun haft alm vedligeholdsudgifter.

• #16   28. jan 2022 Jeg jeg selv lige (august sidste år) købt en Passat 1.9 tdi fra 2007 der har gået 300.000 til 32.000kr?? Er vildt glad og tilfreds. problemet med 3ceren er bare at de ruster som en I fanden og koster 8000 årligt i vægtafgift

Tag eventuelt et kig på min profil????

• #17   28. jan 2022 En Hyundai i30 FD 1,6 CRDI kunne være et bud. Gå efter facelift - 2010-2012 modellerne.

En som denne. De er ganske lige til.
    https://www.dba.dk/hyundai-i30-16-crdi-115/id-1087356277/

• #18   30. jan 2022 Opel Vectra C 1.9CDTI 150hk
    Både bilen og motoren er ret skudsikre, og den smule der måtte komme er både nemt og billigt at lave selv

Kommentér på:
Diesel pendler man selv kan skrue i

Annonce