{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.360 visninger | Oprettet:

Lav olietryk ved varm motor (Opel insignia) {{forumTopicSubject}}

Jeg har denne opel insignia 2011 2.0 cdti som jeg købte engrossalg. For et par dage siden begyndt bilen at meldte for lav motorolie (stands motor). Jeg valgte selvfølgelig at påfylde olie i for at kunne køre til den nærmeste mekaniker og på vej slukkede motoren. Fik bilen bugseret til en mekaniker som så vurdere motoren defekte (der skal ny motor i).

Mit spørgsmål til panelet er, om det er muligt med defekte motor eller det er noget helt andet som er galt med bilen. Eller det er blot noget som han fyrer af for at tjene lidt ekstra penge. På forhånd tak

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Ophæng af køkkenskab fra Ikea, spejl og håndtag til skuffer 1.500 kr.
  • Opsætning af 3 lamper + rep. af tændknap på lampe 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Lav olietryk ved varm motor (Opel insignia)
  • #1   3. feb 2022 Hvis du tvivler på din mekanikers dømmekraft .......... Så find en anden !!!!

Måske er det blot en ny oliepumpe der skal til, måske er motoren virkelig slidt op , men det vil selv et utrænet øre som regel kunne høre for så vil den også give fæle lyde fra sig .

Måske er det bare en forkert / for tynd motorolie der er påfyldt ?

Hældte du bare olie på den uden at checke oliestanden, for så har du måske overfyldt den ?

Når man sælger en bil engros er der som regel en årsag til det ?

• #2   3. feb 2022 På displayet stod der olie standen på 46% og fik hældte omkring 2 liters olie i. Derefter kom der noget med olie tryk for lav(sluk motor). Om det var forkerte type olie skal jeg ikke gøre mig klog på men som sagt skulle der påfylde noget i så jeg kunne køre til mekanikeren med bilen.Der kom knasende lyd fra motor inden bilen slukket og kunne derefter ikke start bilen igen.

• Benjamin C
    Benjamin C Online Tilmeldt:
    mar 2019

Følger: 9 Følgere: 130 Biler: 4 Svar: 1.082
    #3   3. feb 2022 selvfølgelig siger den olietryk for lav når motoren er slukket.

2 liter lyder meget voldsomt. du tjekket vil oliepiden inden du fyldt på??

• Dennis Gsi
    Dennis Gsi Online Tilmeldt:
    nov 2005

Følgere: 170 Biler: 6 Emner: 173 Svar: 12.434
    #4   3. feb 2022 som #3 spørger om

kontrollerede du med oliepinden, før du hældte 2 liter olie på.
    formeget olie kan også ødelægge motor

en anden ting de døjer med er at oring/pakningen til olie sugerøret.
    mørne, så begynder oliepumpen og suge luft med ind.
    og til sidst suger den kun luft, og motor mister olie tryk.

der er mange der har smadres deres motor på den konto.

• Kompressor Knud
    Kompressor Knud Hjælpe-administrator

Følger: 4 Følgere: 64 Biler: 1 Emner: 217 Svar: 5.892
    #5   3. feb 2022 Ja, det lyder som en død motor....Og højst sandsynligt pga din egen fejl.

• #6   3. feb 2022 2 liter olie!!! der kan nok max være 4 til 4.5 liter olie i den i alt. fyldte du bare olie på til det kom ud af påfyldnings hullet? du har nok fyldet for meget olie på. så det er din fejl. den er kørt i smadder.

uanset hvad når man køber en brugt bil skifter man da olie og diverse filtere. så man ved det er gjort.

det kan sagtens have været for meget olie i motoren. så muligvis kan det have ødelagt/knækket nogle dele. varme og olie i et lille kammer. så er der er godt tryk på. det der ingen motor der kan holde til. så der nok sket en mindre vacuum eksplosion. ærgeligt. renovere motor eller køb en ny.

det er helt klart bedre at køre med for lidt olie. istedet for der er for meget i.

• #7   3. feb 2022 de 46% den skriver i displayet har ikke noget med oliemængden at gøre men blot levetiden på olien. den starter ved 100 efter et service med nyt olie.

• #8   3. feb 2022 Tak for jeres jeres svar. Kan læse mig frem til at det er min skyld. Øv bøv ?? Jeg skal lige understrege at mekanikeren nævnte noget om olie pumpen var stået af og risikerer at smadre motoren hvis jeg forssat, kørte i bilen. Det bliver dyrt at punge 30.000kr ud til en ny motor.

• #9   3. feb 2022 Penge du aldrig ser igen .

Og det er rigtig øv ..

• #10   3. feb 2022 ja det er ret træls. smiley

• Christoffer N
    Christoffer N Tilmeldt:
    aug 2016

Følgere: 3 Svar: 203
    #11   4. feb 2022 Stod pumpen af eller blev den overfyldt?

• #12   4. feb 2022 Christoffer N, bilen gik ud og kunne derfra ikke start den igen. Bugseret så bilen til mekanikeren som vurderet motoren defekt.

• #13   4. feb 2022 Det er ikke sikkert at det er din skyld. De motorer har generelt et problem med olietilførslen til oliepumpen fra bundkaret, hvor der sidder en pakning på sugerøret til oliepumpen der bliver defekt og oliepumpen suger derfor en blanding af luft og olie ind, istedet for ren olie. Dette mener man så er skyld i at lejerne i motoren går i stykker.

• #14   4. feb 2022 #13 jo men når man overfylder motor med for meget olie og den går i stå kort tid efter det nok problemet. smiley ja det er ikke den bedste motor design. det var helt slem med chervolet. det er noget skrammel.

• #15   4. feb 2022 #14
    Mon dog....
    2 L olie er da en del, men næppe nok til at ødelægge motoren så hurtigt.
    Så ville man samtidig se massive mængder olie fra ånderøret - og da det går til luftfilteret, også massiv røgudvikling.

• #16   4. feb 2022 #15 det ved vi jo heller ik om der har været. men ikke nødvendigvis. men røg har der nok været.

• #17   4. feb 2022 Mekanikeren burde meget nemt kunne se om den er overfyldt, for det vil den alt andet lige stadig være.
    Simpelt spørgsmål må vel være om du kiggede nøje på oliepinden. Tjek evt youtube for korrekt måde at aflæse den på. Om ikke andet så du ikke gør det igen smiley

• #18   4. feb 2022 Hejsa.. Af med bundkar / Skift olie pumpen og så prøv at start den. Har jeg før prøvet,,,

• #19   4. feb 2022 Hvis det er klassikeren med of-ringen som skulle have været skiftet, så er det forsent, for så er lejer i krumtappen gået.

For hvis den aldrig har været skiftet….

Nok en kraftig årsag til at den er solgt engros…

Kommentér på:
Lav olietryk ved varm motor (Opel insignia)

Annonce