{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.273 visninger | Oprettet:

Bil vil ikke starte {{forumTopicSubject}}

Hey derude. Min bil ville ikke starte forleden, den "crankede" slet ikke-total død. Fik kabler pp og startede men den var overhoved ikke til at køre, den gik ud i tomgang. Og det var generatoren som var færdig. Jeg opladte batteriet fuldt og fik skiftet generatoren.

Men nu "crancker" den og alt el virker fint men den vil ikke starte???

Jeg har tjekket brændsstofspumpen, den kører fint benzin op til dyserne. Jeg har checket tændrørerne og leverer gnister. Ingen fejlkoder meldes, jeg har sågar en lille tester som også viser 0 fejlkoder. Kan det var dyserne som er kaput?? Hvad har i af bud??


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bil vil ikke starte
  • #1   20. feb 2022 Hm, den er ikke helt nem, tjek lige volt på batteriet, hvis generatoren blev ustabil, kan den have slidt batteriet ned (ved at give for høj spænding).
    Dyser: Tænker at en enkelt dyse kan dø, men resten burde virke. Dermed burde den kunne starte, men gå af røvens til. (er den 3 cylindret vil den nok ikke starte hvis den er nede på 2 cylindre).
    En mere sandsynlig fejl er at den er hoppet en tand, for du har brændstof og gnist.
    Dermed kommer timingen mere i spil.

    Du bør nok også lige beskrive bilen, det kan være at nogle her arbejder på den type biler og kender til et mere eller random problem.


  • #2   20. feb 2022 Hey Thomas.

    Tak for du tog tid til at komme med input. Det er nemlig en svær en. Jeg er selvlært og relativ ny i bilverden når det kommer til at arbejde. Men har formået at skifte dyser, stempler og alt muligt andet gennem research og så er jeg bare fingernem.

    Det er en mitsubishi colt fra 2005 1.5 motor.

    Jeg fjernede slangen fra brændsstofsrelæet og så at der kom godt med benzin. Jeg pillede en tændspole med tændrør af for at se gnister. Det funker som sagt.

    Jeg har ikke tænkt over det med timingen, men det kan sgu helt klart være det. Men jeg syntes bare at det er bemærkelsesværdigt at tøndrøret var knastørt da jeg undersøgte. Burde det ikke være drivvåd fra benzinen som burde være blevet frigivet fra dyserne når jeg prøver at starte bilen?

    Hba tænker du evt. Om at starteren måske er problemet?

    På forhånd tak??


  • #3   21. feb 2022 Da du skiftede dyser, hvad gjorde du sådan mere præcist, for jo der burde være fugt på tændrør og en lugt af benzin.
    Er det samme motor du har skiftet stempler på også og har motoren virket(startet) efter dette punkt ?
    For når du tager stempler ud, skal timingen jo sikres når du samler motoren igen.
    De mange ændringer du nævner og den uklare tidslinie gør det desværre nær umuligt at sige noget mere præcist.


  • #4   21. feb 2022 Alt det arbejde som jeg har lavet på den, har været over ca 2 år siden. Den har kørt som smurt indtil her for et par dage siden.

    Men nu har jeg booket en tid hos mekanikeren som smider en tester på og laver en fuld diagnose, så kan jeg få at vide at dælen der er galt. Så kan jeg jo selv fikse det hvis det kan betale sig, det er trods alt ikke en ny bil eller en som er noget værd;)



  • #5   21. feb 2022 God plan, lad os høre dommen.
    Spørgsmål, hvorfor er du så fokuseret på dyserne ? de skal vel nærmest være noget som har forurenet/stoppet dem.


  • #6   21. feb 2022 Har du sprunget en sikring da du skiftede generator.
    Hvad mad start spærre symbolet ?


  • #7   22. feb 2022 Hey boy.

    Fik et kald idag fra mekanikeren. Det var styreboksen som er problemet. Den kan åben art ikke finde stel tror jeg han sagde. Jeg skulle komme ud med nøgle nr 2. Det kumme nogle gange være det sagde han, men jeg har selv prøvet.

    Koster en styreboks virkelig 15-20 tusinde????

    Altså hele bilen ligger ingen gang ind for den prisramme. Hvad tror i en brugt en koster og er det svært/dyrt at skifte?

    Ellers ryger bilen til skrot!


  • #8   22. feb 2022 Inden du gør noget vildt: Du kan sagtens finde de Coltmodeller hos ophuggerne.
    De er kendt for at lave fejl p.gr.a. kolde lodninger i midterdisplayet.
    Hvis din ECU er stået af, kan du sikkert finde en anden hos ophuggeren.
    Hvad det så kræver af kodning m.v. kan andre sikkert svare bedre på, men en brugt ECU bør være til at få fingre i.


  • #9   22. feb 2022 Før du begiver dig ud i at finde nyt, vil jeg anbefale dig at rense stel ledningen

  • #10   23. feb 2022 Hey Allan.

    Jeg havde fat hos en ophugger idag som helt sikkert kunne hjælpe, men han skulle bruge modelnr. Det får jeg når jeg henter bilen.

    Altså mekanikeren var meget usikker på hvad det rent faktisk var. Han sagde at der kom en fejl som var ved styreboksen. Men 15-20K??

    Jeg kan på ebay finde snesvis af ecu box som det vidst hedder på engelsk til 100-150 euro svarende til 750-1300 kr.

    Men vil sådan en boks så passe bare ved at skifte den ud. Nu nævner du nemlig selv kodning- Så faktisk en gut kode nøglen på youtube på under 3 minutter. Hvem skal man henvende sig til for at få kodet den "nye" boks.

    Ja det er nemlig synd at bilen bliver skrottet, den har været trofast gennem 6 år, og jeg er faktisk lidt af et vanedyr. Lånte min kammerats audi a8 4.2 disel, sindsygt med træk og komfort, men jeg har bare vænnet mig til min lille colt som er så praktisk. Den har for få måneder siden fået service, spritnye dæk, batteri, aircon service og nu "ny" generator. Den står også knivskarpt, det er sgu syndt at smide den hos ophuggeren for 2k! Men omvendt så vil jeg sgu ikke smide yderlig 15-20k. Så kan jeg ligeså godt købe samme model??


Kommentér på:
Bil vil ikke starte

Annonce