{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Regler vedrørende Skrotning af bil
  • #1   26. feb 2022 det er op til dem du skrottet den hos... af hvad jeg ved.

• #2   26. feb 2022 Synes ikke der står noget om det, til gengæld er der andre kriterier du skal opfylde.

https://producentansvar.dk/produkter-og-ansvar/biler/skrotning-af-bil/

• #3   26. feb 2022 Jeg har også søgt på det, og har heller ikke kunne finde noget lige om det.

• #4   26. feb 2022 Nej bilen skal være komplet ellers må de trække penge fra der svare til værdi af de dele de skulle have solgt.

• #5   26. feb 2022 Men jern prisen er god så en produkt handler vil tit godt gi penge for den afligevel.

• #6   26. feb 2022 Ningo : Men det jo staten der betaler skrotpræmien, så lige den del burde vel egentlig ikke være anderledes ?????
    Skrothandlerne betaler jo også en hel del mere for bilerne, og så kan de jo selvfølgelig godt kræve bilen er komplet, fordi de så skal tjene på delene.

• #7   26. feb 2022 Ningo

Så send et link tak

• Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator

Følger: 22 Følgere: 61 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.626
    #8   26. feb 2022 I gamle dage var det sådan som Ningo skriver, idag har skrotmanden ikke den store indflydelse på skrotpræmien, det eneste de bestemmer, er om de vil give dig penge udover dem som kommer fra staten, derfor plejer det ikke være nødvendigt at bilen er komplet mere, så længe bilen er ude af systemet, og skrothandleren har taget imod bilen, vil man få pengene fra staten.
    Har lige skrottet en uden motor og kabine, det var de ligeglade med, da de alligevel tjente penge på de resterende dele som virkede.. For dem er det gratis penge, da de ikke selv skal have penge op af lommen, de betaler kun for at afhente den.

Er du i tvivl, så ring til en ophugger mandag, og hør hvad de selv mener. Dem jeg snakkede med var i hvert fald ligeglade smiley

Dette er taget fra en random side der arbejder me skrot og autoophug..
    "Der er mange betingelser, der har indflydelse på, hvad du kan få for dit bilskrot. Hvis der er skrotpræmie fra staten, er den p.t. på 2.200 kroner, men udover det, så er din skrotbil mere værd for os, der tilbyder at ophugge den. Der er ingen faste prislister, da ophugge prisen afhænger af bilens stand, mærke og model."

Husk der er forskel på skrot og autoophug.
    Ophug er der hvor de tjener penge, skrotningspræmien er dem du får af staten, og dem ser de ikke længere end øre af

• #9   27. feb 2022 jeg har lige skrotte min gamle seat hvor jeg tog motor gearkassen tandstang forlygter ecu og komplet låse sæt jeg fik 2200 også hentet de den

• #10   27. feb 2022 Så vidt jeg ved, når vi kun snakker ren skrotbil, og ikke ophugger, så er de interesset i om motoren stadig er i bilen inkl katalysator og generator, for der er nogle metaller i, og så er der selvfølgelig batteriet, som også er noget værd, men bortset fra det, så smider de resten i en kategori, der hedder bilskrot, som skrothandleren får en pris for pr ton.

Alt efter hvem det er kan det være de vil give lidt mere for bilen, hvis du selv har hevet, dæk, olie, brændstof og bremsevæske af, da det indgår i deres miljøbehandling, og det samme med airbags og seler, fordi staten åbenbart ikke vil have at sikkerhedsudstyr bliver genbrugt.

• #11   27. feb 2022 hvis man sætter den på bud på skrot min bil eller hvad det nu hedder så må man ikke tage noget fra dem men der fik jeg så også 4000 for min fiat punto

• #12   27. feb 2022 Afhentning af skrotbil.
    Vi afhenter skrotbiler på det meste af Sjælland og du får skrotpræmien på kr. 2.200,- uanset stand, bilmærke og årgang - bilen skal blot være komplet. Det betyder ikke noget om den ikke kan starte, har flade dæk eller er trafikskadet - skrotpræmien er den samme. Skrotpræmien på kr. 2.200,- udbetales af staten til bilens registreret ejer. Når vi afhenter bilen opretter vi på stedet en digital skrotsag.

Du kan straks se den på borger.dk hvor du skal logge ind med Nemid og godkende skrotning. Herefter modtager du skrotpræmien inden for et par dage på din Nemkonto. Vi skal ikke bruge bilens registreringsattest.

• #13   27. feb 2022 Skrotbil
    Vi giver 2200 kr. for komplette biler med nummerplader leveret i Sørvad af ejer
    Fra 1. januar 2020 blev skrotningsprocessen digitaliseret, hvilket betyder du skal ind på borger.dk med dit NemID fremover for at skrotte din bil, hvorefter skrotpræmien bliver sat direkte ind på din NemKonto. Læs mere her

• #14   27. feb 2022 Det er bare fra to hugger jeg lige søgte på.

• #15   27. feb 2022 det er jo huggeren der skriver den skulle være komplet.. da jeg skrottede min mors 406 der var der ikke hjul på.. det var de ligeglade med.

• #16   5. mar 2022 Fyns Autogenbrug henter din bil og giver 3.300,- eller 3.500,- hvis du afleverer.

Kommentér på:
Regler vedrørende Skrotning af bil

Annonce