1.986 visninger
|
Oprettet:
Additiv, hydrive osv - noget værd? {{forumTopicSubject}}
Hej alle
Er der nogle af alle de her smarte løsninger der kan betale sig? Jeg kører Ca 30.000 om året i en Corolla e12 fra 2003 (1,6vvti stc). Den har kørt Ca 230.000 km i alt.
Hvis man for et par hundrede hver anden måned kan gøre noget godt for bilen, vil jeg klart overveje det. Men man tænker lidt, at meget af det lyder for godt til at være sandt.
Det værste ville være at lave skade på bilen.
okt 2014
Følger: 4 Følgere: 21 Emner: 34 Svar: 3.292
Vi har en Hydrive ude på vores arbejde og der er da flere af mine kollegaer der har kørt en rens, personligt gik min bil 10% længere på literen efter rens. Når jeg siger det ikke er en mirakel kur så er det fordi at den ikke kan rense fastgroet sod/koks og der skal nok en mere effektiv rens til, men hvis man havde en ny bil og brugte den regelmæssig, så vil man nok slippe for problemer med tilstoppede EGR ventiler, indsugningsklapper og andre ting som soder til med tiden. Men havde da en kollega hvis bil kørte ad H til, den fik en rens med Hydrive og alle hypperne kom tilbage i stalden. Så den kan noget, fungerer lidt ligesom en danskvand kur
maj 2009
Følger: 5 Følgere: 3319 Biler: 7 Emner: 184 Svar: 6.283
https://vagcars.dk/phpbb/viewtopic.php?t=140248
nov 2013
Følger: 20 Følgere: 37 Biler: 2 Emner: 24 Svar: 23
jan 2005
Følger: 3 Følgere: 42 Biler: 1 Emner: 50 Svar: 2.447
Har selv brugt det på en hel del biler gennem tide.
Det er ret dyrt, men er nok det eneste middel der har været testet et uafhængig sted.
Ellers kan jeg anbefale Shell Vpower som er høj oktan med additiver tilsat.
Ved olieskift kan jeg anbefale at du køber 1L petroleum eller Diesel, tapper af til minimum og fylder en af de 2 på til max og lader bilen køre i tomgang i 10min før du skifter olie og filter.
En sjælen gang imellem kan jeg godt finde på at hælde ½L mineralsk terpentin i tanken før jeg fylder den helt op det virker i stile med Bell Add og de andre mærker additiver man kan købe da hovedparten i de fleste faktisk er mineralsk terpentin bare i en fin dyr flaske.
apr 2004
Følger: 1 Følgere: 50 Biler: 13 Emner: 2 Svar: 3.714
Har aldrig set nogen uvildig test der kan godtgøre effekten af den slags mirakel ting.
Hydrive får bilen til at køre 10% længere?
Men som at foretage en overhaling i en Berlingo, man skal bare tror på det
jan 2005
også en spændende artikel http://www.rvs-tec.dk/00125/
http://www.rvs-tec.dk/00098/
Jeg har selv brugt det som forbyggende på biler der ikke fejler noget så min egen erfaring er mest mindre støj.
Dog på min gamle Ford 4000 traktor fra 1968 den fik ikke en fuld behandling men kun en behandling og den er noget letter at starte her når temperaturen er lav som nu hvor det tidliger var noget af en udfordring.
jan 2005
apr 2004
Kalder det fortsat mirakel kur. Var det faktuelt at et simpelt adjektiv kunne nedsætte et forbrug så meget, så stod alle folk i kø for at hente det.
Men man må jo tro på hvad man vil, jeg tror jeg skal have en øl til frokost.
jan 2005
Mener ellers dokumentationen er noget bedre end for så meget andet.
apr 2004
okt 2014
Følger: 4 Følgere: 21 Emner: 34 Svar: 3.292
Artiklen i indlæg #2 er fra 2018 og i slutningen skriver HenrikClausen at
Resten af det lange indslag fra personen der startede denne tråd, ønskede jeg ikke at kommentere på, da jeg finder udsagnene så langt ude, og betragter det som usaglig hetz. Ovennævnte person, der har fremført teksten, har tidligere rettet henvendelse til os direkte med henblik på at afpresse os for mange penge, og hvis HYDRIVE ikke betalte ham, ville han starte det han selv kalder en 'shit-storm'. Personen er anmeldt til politiet og sagsøgt af os.
Additiv, hydrive osv - noget værd?