{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.986 visninger | Oprettet:

Mikael K
Mikael K
Følger: 1 Emner: 20 Svar: 22

Additiv, hydrive osv - noget værd? {{forumTopicSubject}}

Hej alle

Er der nogle af alle de her smarte løsninger der kan betale sig? Jeg kører Ca 30.000 om året i en Corolla e12 fra 2003 (1,6vvti stc). Den har kørt Ca 230.000 km i alt.

Hvis man for et par hundrede hver anden måned kan gøre noget godt for bilen, vil jeg klart overveje det. Men man tænker lidt, at meget af det lyder for godt til at være sandt.

Det værste ville være at lave skade på bilen.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Additiv, hydrive osv - noget værd?
  • #1   11. mar 2022 Hydrive er god til rens, men ikke en mirakelkur.
    Vi har en Hydrive ude på vores arbejde og der er da flere af mine kollegaer der har kørt en rens, personligt gik min bil 10% længere på literen efter rens. Når jeg siger det ikke er en mirakel kur så er det fordi at den ikke kan rense fastgroet sod/koks og der skal nok en mere effektiv rens til, men hvis man havde en ny bil og brugte den regelmæssig, så vil man nok slippe for problemer med tilstoppede EGR ventiler, indsugningsklapper og andre ting som soder til med tiden. Men havde da en kollega hvis bil kørte ad H til, den fik en rens med Hydrive og alle hypperne kom tilbage i stalden. Så den kan noget, fungerer lidt ligesom en danskvand kur

• #2   11. mar 2022 #1 så de folk skriver her ind om hydrive passer ikke eller hvad? Jeg skulle selv til at have samme omgang på min gamle bil men da jeg læste lidt om det har jeg skiftet mening da folk siger mange forskellige ting om det

https://vagcars.dk/phpbb/viewtopic.php?t=140248

• #3   12. mar 2022 Det bedste du kan gøre for sådan en go gammel corolla er at skifte olie og tændrør lidt oftere end serviceintervallet,og brug en go olie og nogle ordentlige tændrør(denso)....Det tror jeg vil være det bedste for din bil..:-)

• #4   12. mar 2022 Du kunne jo overveje det her http://www.rvs-tec.dk/
    Har selv brugt det på en hel del biler gennem tide.
    Det er ret dyrt, men er nok det eneste middel der har været testet et uafhængig sted.
    Ellers kan jeg anbefale Shell Vpower som er høj oktan med additiver tilsat.

Ved olieskift kan jeg anbefale at du køber 1L petroleum eller Diesel, tapper af til minimum og fylder en af de 2 på til max og lader bilen køre i tomgang i 10min før du skifter olie og filter.
    En sjælen gang imellem kan jeg godt finde på at hælde ½L mineralsk terpentin i tanken før jeg fylder den helt op det virker i stile med Bell Add og de andre mærker additiver man kan købe da hovedparten i de fleste faktisk er mineralsk terpentin bare i en fin dyr flaske.

• #5   12. mar 2022 Søren hvilken uvildig test?
    Har aldrig set nogen uvildig test der kan godtgøre effekten af den slags mirakel ting.

Hydrive får bilen til at køre 10% længere? smiley det er vidt årets røverhistorie. Var det sandt ville der være kilometer lange køer til at få lavet en sådan kur.

Men som at foretage en overhaling i en Berlingo, man skal bare tror på det

• #6   12. mar 2022 http://www.rvs-tec.dk/00120/?ref=off
    også en spændende artikel http://www.rvs-tec.dk/00125/
    http://www.rvs-tec.dk/00098/

Jeg har selv brugt det som forbyggende på biler der ikke fejler noget så min egen erfaring er mest mindre støj.
    Dog på min gamle Ford 4000 traktor fra 1968 den fik ikke en fuld behandling men kun en behandling og den er noget letter at starte her når temperaturen er lav som nu hvor det tidliger var noget af en udfordring.

• #7   12. mar 2022 så er der også en her fra siden https://www.bilgalleri.dk/forum/teknik/566263-rvs_tec_

• #8   12. mar 2022 Efter at have læst nærmere, så overbeviser det mig på ingen som helst måde.
    Kalder det fortsat mirakel kur. Var det faktuelt at et simpelt adjektiv kunne nedsætte et forbrug så meget, så stod alle folk i kø for at hente det.
    Men man må jo tro på hvad man vil, jeg tror jeg skal have en øl til frokost.

• #9   12. mar 2022 Så er det jo svært smiley
    Mener ellers dokumentationen er noget bedre end for så meget andet.

• #10   12. mar 2022 Jeg er bare fan af at man gør hvad man føler for, bilen kører jo også bedst når man hører det rigtige musik, at solen skinner, når den lige er vasket osv. kører selv kun på et bestemt benzin mærke, det gør nemlig min bil glad.

• #11   12. mar 2022 Det er ikke nogen mirakel kur, og det skal ikke ses som en, det er til at forebygge fremtidige problemer, tit med diesel som soder til. Arbejder i et firma hvor vi har mange dieselmotorer og disse for en behandling cirka en gang om måneden, idet de holder en del i tomgang og derfor har lettere ved at sode til, vi har flere medarbejdere der oplever at de kører længere på literen og et par stykker hvor deres bil havde problemer som forsvandt efter en rens. Det er det som jeg har oplevet, men hvis jeg skulle betale 899kr for en rens hvor man ikke kunne mærke nogen forskel, ville jeg føle mig taget i r....
    Artiklen i indlæg #2 er fra 2018 og i slutningen skriver HenrikClausen at
    Resten af det lange indslag fra personen der startede denne tråd, ønskede jeg ikke at kommentere på, da jeg finder udsagnene så langt ude, og betragter det som usaglig hetz. Ovennævnte person, der har fremført teksten, har tidligere rettet henvendelse til os direkte med henblik på at afpresse os for mange penge, og hvis HYDRIVE ikke betalte ham, ville han starte det han selv kalder en 'shit-storm'. Personen er anmeldt til politiet og sagsøgt af os.

Kommentér på:
Additiv, hydrive osv - noget værd?

Annonce