{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.184 visninger | Oprettet:

MarkosG
MarkosG
Følger: 1 Emner: 32 Svar: 114

Chevrolet spark følsom speeder {{forumTopicSubject}}

Har købt en Chevrolet spark 1.0 der har rullet 80K. Dens speeder er meget følsom. Meget mere end alle andre biler jeg har kørt. Man skal knap sætte foden på, så flyver den op over 3000 rpm.

Dette gør, at den er svær at sætte i gang fra den står stille, da man simpelthen kommer til at give for meget gas. Har haft over 14 biler i mit liv og kun denne kan jeg ikke "tæmme"

Er det bare normalt for denne bil eller er der noget galt?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Chevrolet spark følsom speeder
  • #1   29. mar 2022 Er det kun når motoren er kold?.
    Nogen biler har en ret aggressive autochoker når bilen er kold.
    Min kan godt gå op på 2000 i tomgang når det er rigtigt koldt, jeg har ca 200meter ud til vejen, så putter jeg den i første gear og lader bilen klare resten... røre ikke pedalerne.
    Så er den fin når jeg skal køre.

• MarkosG
    MarkosG Tilmeldt:
    apr 2011

#2   29. mar 2022 Det er ikke kun når den er kold desværre. Men har forsøgt det du siger med kun at bruge koblingen uden gas - der kører den helt fint. Men hver gang jeg rør speederen flyver omdrejningerne op.

Har dog opdaget at når jeg kun bruger koblingen, i første gear, så giver bilen selv lidt gas.

Er det normalt?

• #3   29. mar 2022 Har selv en Spark som din den gør nøjagtig det samme, ud over det virker den noget mere sløv end fks en Ford Ka eller Fiat Panda som begge har ca samme motor effekt.
    Den kan også finde på at tage omdrejninger efter man har sluppet speederen fks. ved gearskift eller når man holder ved et kryds det er vildt irriterende.
    Virkelig den ringeste bil jeg har haft.

• MarkosG
    MarkosG Tilmeldt:
    apr 2011

#4   29. mar 2022 Jeg har pedalbox jeg kyler på den senere på ugen. Så må vi se om jeg kan justere mig ud af den problematik med den.

• #5   29. mar 2022 Jeg har også sådan Spark.. jeg synes det er som om at den slet ikke reagerer på den første del af speederen når man træder på den og når man så trykker den der ned til hvor den reagerer, så ryger den meget let op i “høje” omdrejninger. Det gør den faktisk lidt svær at sætte i gang, for den går meget lavt i tomgang og kan ikke slæbe sig selv i tomgang, så når speederen ikke at reagere, fordi man heller ikke vil jage den op i 3.000 omdr, så går den meget let ud.
    Hvis jeg har holdt længe for rødt, så dapper jeg gerne speederen en hurtig gang inden jeg sætter i gang, så farer den gerne op på 10-15 omdr og bliver så hængende på en 5-10 stykker, hvorfra speederen virker lidt mere som i en rigtig bil smiley
    Den hænger også, eller ligefrem stiger i omdrejninger, ved udkobling som Søren siger.

• #6   29. mar 2022 Men du må da meget gerne opdaterer herinde når du har prøvet den box der, hvordan resultatet bliver smiley

• MarkosG
    MarkosG Tilmeldt:
    apr 2011

#7   29. mar 2022 Yes jeg giver en melding tilbage. Har kørt hele dagen uden at bruge speederen til at sætte i gang...det virker I hvertifald for mig

• #8   30. mar 2022 #2
    Nå det var ærgerligt smiley .
    ja så ved jeg det ikke, og udfra de andre svar så lyder som at du skal kyle bilen i småt brændbart smiley .
    Min mor har en spark 1,2 . Og den har hun ikke nogen problemer med.

• #9   30. mar 2022 #8 mon ikke der kan være en del forskel på versionen med 1.0 68Hk motoren og en 1.2 der yder 80+ ?
    Og ja hvis Spark køre som den jeg har så er de ski ikke mere bevendt en småt brandbart.
    Så vil jeg sku meget heller have en Fiat panda eller en ford ka

• #10   30. mar 2022 Ja den er intet festfyrværkeri.. men den kører da og kan gå 20 km/l og koster kun 660kr om året i nr plade abonnement. Jeg ville også hellere have en Ford Galaxy mere, den kører 1.000 gange bedre, selvom den er 10 år ældre og har kørt mere end dobbelt så langt. Men det er sgu allerede for dyrt i nr plader bare med én.. smiley

• MarkosG
    MarkosG Tilmeldt:
    apr 2011

#11   1. apr 2022 Jeg har nu installeret sådan en Pedalbox fra DTE systems. Bilen er meget bedre og livlig nu. Har ingen problemer som før overhovedet. Som om det er en helt ny bil. Har den endda på laveste setting med -3 og alligevel er den meget bedre end før.

profilbillede
  • #12   1. apr 2022 Lyder da interessant! Hvor køber man sådan en box? Og hvordan foregår installeringen? smiley

• MarkosG
    MarkosG Tilmeldt:
    apr 2011

#13   1. apr 2022 Jeg købte den direkte af dte systems i Tyskland. Installationen tager vitterligt 5 min. Den skal sidde på stikket som sidder på speederen. Man tager stikket af speederen og sætter pedalbox til også den anden ende i speederen igen. - også er det bare afsted. Du kan købe app versionen og styre sensitiviteten af speederen med den efter den fysiske installation

• MarkosG
    MarkosG Tilmeldt:
    apr 2011

#14   1. apr 2022

profilbillede
  • #15   2. apr 2022 Syntes bare at 2000kr for at få en bedre speeder respons er i overkanten i forhold til "min" bils værdi som vel ligger i området 12-14000kr
    Men håber du gider give en melding om den, når du har kørt med den installeret i en uges tid så kan det jo være man skulle overveje det.

• #16   2. apr 2022 Okay, det var nemt! Men ja, 2.000kr er også en pæn del af bilens værdi i mit tilfælde smiley men synes også det er fristende alligevel

• MarkosG
    MarkosG Tilmeldt:
    apr 2011

#17   2. apr 2022 Kan kun sige at det virkelig spiller. Har kørt i nogle timer nu uden problemer. Det er som om bilen har fået yderligere 20HK. Den trækker langt bedre og har slet ikke speeder problemet mere heldigvis. Men ja, den er lidt dyr. Havde en liggende fra en anden bil jeg fik omprpgrammeret til denne.

Kommentér på:
Chevrolet spark følsom speeder

Annonce