{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
9.140 visninger | Oprettet:

Insignia 2,0 CDTI fra 2019 - fejl og problemer? {{forumTopicSubject}}

Hejsa. Jeg har kigget en smule på sådan en Insignia 2,0 diesel med 170 HK og automatgear. Bilen er fra 2019 og har kørt ca. 90.000. Det er en stationcar i Dynamic Premium udstyrsversionen, så den har hele pakken inkl. adaptive LED forlygter, 8-vejs justerbare sæder, adaptiv fartpilot osv.

Hvad er der af gode og dårlige ting at sige om sådan en?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Insignia 2,0 CDTI fra 2019 - fejl og problemer?
  • #1   11. apr 2022 Kører du kilometer nok til en diesel? Ellers ville jeg vælge 1.5 165 hestes benzin i stedet. Alene ud fra dén betragtning, at jeg formoder det kun bliver mere og mere umuligt at sælge store dieselstationcars igen. Noget af det mest negative man kan sige om Opels dieselmotorer, er som oftest at de ikke er specielt raffinerede. Typisk er det ikke pålidelighed der er en udfordring.
    Jeg har ikke nogen personlig erfaring med Insignia B, skal jeg dog lige skynde mig at sige. Det vil nok være en bil du kommer til at tage en meget stor afskrivning på. Men jeg tør påstå du får en bil i en meget højere kvalitet, end de forjættede crossovers alle typisk falder i svime over. Jeg kommer helt sikkert selv til at køre Insignia B på et tidspunkt. Det er den sidste rigtige Opel der bliver produceret.

• #2   11. apr 2022 Jep, mit kørselsmønster passer fint til en dieselbil. Og jeg ved godt at diesel ikke er særlig "populært", men det har jeg det OK med. Bilen er 3 år gammel og har mistet omkring halvdelen af nyprisen i værdi, så værditabet er nok ikke så slemt de næste par år.

At motoren ikke er så raffineret kan jeg leve med, så længe at den ikke går i stykker smiley

Man får bare vanvittigt meget for pengene synes jeg, en tilsvarende Passat koster næsten 100.000 kroner mere.

• #3   11. apr 2022 Så skal det selvfølgelig være en diesel. Men det høje værditab, skal du nok forvente fortsætter. Man får kastet Insignia A modeller i nakken for nærmest ingenting, specielt for dieselversionerne. Insigniaen er en meget overset bilmodel, den har jo intet prestige med sig, hvis man går op i den slags.

Interdan herhjemme efter de overtog salget af Opel, har aldrig haft nogen interesse i at sælge de rigtige Opel-modeller. Derfor er der kun taget et begrænset udvalg hjem og de har aldrig været prissat- eller markedsført, med nogen særlig interesse for rent faktisk at sælge dem.
    Prøv eventuelt at kigge de udenlandske video-test der ligger af dem på Youtube, de fortæller lidt mere om modellen. Den er nok så ny endnu at pålidelighed er svært helt at gøre op, men 2.0'eren har været anvendt længe, jeg har ikke hørt om skrækhistorier.

• #4   11. apr 2022 Jeg har luret lidt engelske test, og de er ret godt tilfredse med den. Ca 18 km/l i snit over 10.000 km, hvilket er ret flot for en stationcar med 170 HK og en vægt på knap 2 tons.

En VW Passat med samme udstyr koster nemt 350.000, så har den så også 20 HK mere. Den Insignia jeg har kig på, står til 260.000.

• #5   11. apr 2022 England er også et godt sted at orientere sig. De er stadig lidt konservative i bilindkøb, så der kører mange Vauxhall Insigniaer og tilsvarende derovre. Hvad jeg lige kunne finde ud af, så har 2.0'eren en kendt svaghed på pakningen til olieopsamleren i bundkaret. Den kan blive utæt så oliepumpen suger falsk luft og dét er ikke godt for olietrykket. Man opdager det bare først når det ér for sent.

I Danmark er vi nogle værre mærke-snobber, det er vigtigere hvad naboen synes end om man reelt får et godt produkt til prisen der skal betales. VW er netop lykkedes med at blive kåret som stærkeste bil-brand herhjemme. - Ja man kan undre sig. Derfor kan Passaten sælges så dyrt. Skruer man tiden 30 år tilbage, var det omvendt.

• #6   13. apr 2022 Hej
    Forgængeren Vectra C II 1,9CDTI i ST. var en rigtig herrevogn. Ekstrem pålidelig af en Opel at være. Tilmed en Km/l som matchede tallet på Vægt tallonnen. 17,5 En diesel hmm Jo hvis den/de forrige ejere kan akseptere en større afskrivning ved en pris som er uimodståelig for dig, så køb. Før en skarp prisduel med sælgeren, så restafskrivningen ikke kommer dig til skade. MVh KP

Kommentér på:
Insignia 2,0 CDTI fra 2019 - fejl og problemer?

Annonce