{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.276 visninger | Oprettet:

Jakob N
Jakob N
Emner: 2 Svar: 10

Dækskade {{forumTopicSubject}}

Hej. Jeg var så uheldig at mit dæk punkterede i dag. Under udskiftning opdagede jeg en voldsom skade på dækket. Har i nogen idé om hvad der kan være skyld i skaden?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Dækskade
  • #1   20. apr 2022 Tænker umiddelbart skæv fælg eller verdens længste håndbremse vending smiley
    Strengt taget er det vel lidt som flatspots i F1, at når først man har bremset skidtet med et flatspot, så vil det forværres med tiden. Men det der ser ikke sundt ud, ville helt sikkert få vurderet fælgen (måle den ud).
    Kan det være et hjulleje eller bremsen som binder på det specifikke sted egentligt ?

• #2   20. apr 2022 Og under alle omstændigheder skræver bilen lidt (negativ camber tror jeg det er), for ellers ville det være bedre fordelt på tværs af dækket.

• Jakob N
    Jakob N Tilmeldt:
    apr 2022

#3   20. apr 2022 Tak for svar. Det er en A6 med automatgear, så håndbremsevendingen skulle gerne være ude af spil?? Det eneste som jeg har i tankerne, er en noget hård opbremsning fra 90-100 km/t for et par måneder siden. Kan dette have betydning? Har ikke større viden indenfor biler, så tænker en mekaniker må kigge på det resterende du skriver.

• #4   20. apr 2022 Har du virkelig kørt på dette dæk indtil i dag?? smiley
    Det skulle have været skiftet for maange måneder siden

Og skaden er pga. et sprunget tråd, som sker pga. slid

• #5   20. apr 2022 Dækket har stået til udskiftning
    For lang tid siden

Kan være dækket bare er mørt pga alder
    Også kan det ske det som er sket at det springer

• Jakob N
    Jakob N Tilmeldt:
    apr 2022

#6   20. apr 2022 Det undrer mig blot, da dækkene stod meget fint da de blev sat på i vinters. De 2 bagdæk står stadig meget fint, men fordækkene er noget mere slidt især i indersiden. Det er højre fordæk som er skadet helt.

• Anders
    Anders Online Tilmeldt:
    mar 2012

Følger: 1 Følgere: 5 Emner: 5 Svar: 1.057
    #7   20. apr 2022 Har den ikke rystet i rattet eller kørt mærkeligt? Dækket er sprunget i kassen og har haft et eller flere højre dækflader som er slidt hurtigere ned ind resten af dækket.

• Jakob N
    Jakob N Tilmeldt:
    apr 2022

#8   20. apr 2022 Jo, den har rystet en smule i rattet og søgt mod højre den seneste uge eller 2. Den skulle have været hos en mekaniker i denne uge.

• #9   20. apr 2022 Det skal den forhåbentlig stadig
    For der må være noget der er slidt/ defekt

Siden den slider dækket skæv

• Jakob N
    Jakob N Tilmeldt:
    apr 2022

#10   20. apr 2022 Her er et billede af dækkene. Fordækkene er slidt helt ned i modsætning til bagdækkene?

Ja, den skal stadig efterses af en mekaniker:)

profilbillede
  • Anders
    Anders Online Tilmeldt:
    mar 2012

#11   20. apr 2022 Er dine sommerdæk slidt unormalt?

• Jakob N
    Jakob N Tilmeldt:
    apr 2022

#12   20. apr 2022 Sommerdækkene er ikke slidt unormalt. De står relativt godt

• Anders
    Anders Online Tilmeldt:
    mar 2012

#13   20. apr 2022 En sporing ville være en god ting at få udført, men ikke sikkert det skylden for dine vinterdæks slid.

• Jakob N
    Jakob N Tilmeldt:
    apr 2022

#14   20. apr 2022 Kan sliden skyldes enten hurtig acceleration eller opbremsning? Bilen er forhjulstrukket

• Anders
    Anders Online Tilmeldt:
    mar 2012

#15   20. apr 2022 nej

• #16   20. apr 2022 Er det Kleber dæk? Mønster ligner så vidt jeg husker dem.
    Havde nemlig mystisk nok en vinter på Kleber hvor fordæk var slidt skævt.
    Intet på sommerdæk, og intet at komme efter ved 4 hjuls udmåling. Næste sæson kørt på Goodyear uden skævt slid.
    Dæk+fælge faktisk købt let brugt fra en A6, solgt videre for en slik.

• #17   20. apr 2022 Håndbremsevending! Kan laves også med en svag motor. MVH KP

• Anders
    Anders Online Tilmeldt:
    mar 2012

#18   20. apr 2022 #16 det michelin alpin 5 ser det ud til

• #19   20. apr 2022 Du har ret huskede forkert havde også kort Alpin nemlig.

• Jakob N
    Jakob N Tilmeldt:
    apr 2022

#20   20. apr 2022 Karsten - angående håndbremsevending er det en A6 med automatgear

Carlo - Det er Michelin som Anders sagde smiley

• #21   21. apr 2022 Har en A6 med automatgear ingen håndbremse? smiley

• Jakob N
    Jakob N Tilmeldt:
    apr 2022

#22   21. apr 2022 Haha jo, tror jeg har forvekslet det med elektronisk håndbremse smiley Synes oftest man støder på håndbremsevendinger med en manuel håndbremse smiley

• #23   21. apr 2022 Håndbremsevendiger skader kun fordæk På Alfasud og evt enkelte andre med håndbremse på forhjulene.

• #24   22. apr 2022 Såsom Saab 99 der også var på forhjulene. Ikke meget plads til sjov med forhjuls håndbremser.

• #25   26. apr 2022 De dæk skulle aldrig have været sat på bilen, de ser alt for slidte ud.
    Hvis du har haft en hård opbremsning for et par måneder siden, kan dækket være revnet/flækket ned til ståltråden, og så har du kørt videre, i sne/regn/salt/slud, som er trængt ind i dækket, og så er tråden rustet, og så er det kun et spørgsmål om tid, før det går i stykker, som dit billede viser.
    Dækket har en slidindikator, og er dækket i nærheden, så byt til nyt, specielt hvis du har en lidt dyrere bil.
    Husk på, at dækket, som klart skal være et ordentligt mærke, er din sikkerhed/kontakt flade med vejen.
    Er selv tidligere dækmontør, og har tit undret mig over, at nogle folk køber en bil til en million eller mere, og så køber noget billigt Kina gummi, og det er klart det forkerte sted at spare.

• John J
    John J Tilmeldt:
    sep 2014

Følger: 8 Emner: 1 Svar: 94
    #26   26. apr 2022 Når trådene i dækket er sprunget på et punkt på trædefladen, så flytter trykpunktet sig og styrtøjets selvopretning vil dreje det hjul. Jeg var ude for en Volvo 144 i 80'erne, hvor lærredet var revnet, så dækket var skævt. Når jeg kørte langsomt uden at holde på rattet, drejede det en halv omgang til den ene side og så tilbage igen for hver omgang hjulet drejede. Det var iøvrigt et Barum dæk.

• John J
    John J Tilmeldt:
    sep 2014

Følger: 8 Emner: 1 Svar: 94
    #27   26. apr 2022 Det skæve slid kræver en hel styretøjsudmåling. Først og fremmest toe-in /tie-out. Eller på dansk - spidsning.
    Er det indersiden der slides, er muligvis fordi forhjulene skræver, dvs de kører væk fra hinanden. Men det afhænger også af om caster (hældning bagover ligesom styrrøret på en cykel), det er den der giver selvopretning, og camber (hældning udaf - sideværts).

• #28   27. apr 2022 Har oplevet det samme med min A6. Det skyldes dårlig sporing eller defekte styrkugler. Få tjekket alle bærearme og styrkugler og få den sporet når fejlen er udbedret, så vil du kunne mærke tydelig ændring????

• #29   27. apr 2022 Det kan være alle de alu arme skal skiftes, de bør skiftes komplet, hvis det skal være perfekt. Hvis de fejler noget selvfølgelig.

Kommentér på:
Dækskade

Annonce