{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
732 visninger | Oprettet:

Er alt godtnok chippet? {{forumTopicSubject}}

Hej,

Nu lægger jeg nok op til at blive smidt ud, flamet osv. - men jeg prøver alligevel ;o)

- Jeg synes efterhånden alle biler herinde er "chip tunet" - det står ihvertfald i en alt for stor del af bilprofilerne herinde. Tillige står der, gerne med "chip" som eneste ændring, at den har f.eks. 180 hk istedet for 150 hk - dette vel at mærke på en sugemotor.?!

Tager folk fejl af det, og tror at fordi en bil har styrebox, er den chiptunet - eller er der for mange herinde der har købt biler, i troen om at den faktisk er chippet?

... Synes jeg har set en lignende trend herinde med knaster... Mange af bilerne har jeg set IRL, og det går uhyggeligt pænt i tomgang - så synes jeg da ikke det lugter af skarp knast længere?

Er jeg den eneste der har disse synspunkter?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Er alt godtnok chippet?
  • #2   31. mar 2007 Eller som nogle skriver, en hård knast smiley

Syntes også tit at nogle der overvurdere deres "chiptuning".

Men det må de sgu selv om, man får sig ofte et billigt grin..

• #3   31. mar 2007 Thomas

hvorfor er de dumme

• #4   31. mar 2007 min er også chippet med 2 bokse...

• #5   31. mar 2007 De bedre steder hvor folk får chippet deres biler får de også en optimering af tændingen, brændstof systemmet osv.. SÅ der kan da sagtens hentes nogle heste hvis bilen har heste nok fra std af..

• #7   31. mar 2007 Den her var ikke rettet mod dieselbilerne. De er som oftest med turbo, og det er netop turbodieseler (eller turbobiler generelt) man kan hive mange hk ud af med en chip.

Men en kedelig Opel Astra 1.6i fra 94... Chip i den? Næppe. Tvivler det hjælper smiley

• #8   31. mar 2007 Hva så hvis man skifter til større udst. og har et større filter ville det så ik være logisk at øge forbrændingen via chiptuning på en sugemotor?

• #9   31. mar 2007 da jeg havde en 325i 36 gav den 15 hk, + at begrænser blev hævt 1000 omd, så den havde ikke det dødpunkt når at du skifte gear som den havde før. så det er da noget pis det med at du siger at det bare er til at grine af, den der chipper deres sugemotor

• #10   31. mar 2007 Selvfølgelig er der mange der er chippet, men jeg synes du skal kigge efter detaljerne på de biler du refererer til. Jeg synes absolut ikke det er blevet reglen frem for undtagelsen, at bilerne herinde er chippet.
    Der er selvfølgelig nogen der har fået rullet deres biler, og dermed tror deres bil har fået den store tur, og nogle lyver da også bare deres biler hurtigere på papiret.
    Men alt i alt, så tror jeg det stemmer ret godt overens med hvad der er hvad herinde.

• #11   31. mar 2007 Kan godt følge dig lidt... -Også en del herinde der har "chippet" deres E30 320'er...! Lyder lidt mystisk i mine ører...

• #13   31. mar 2007 Større udst. og filter giver sjældent noget på sugemotorer under 2 liter... Så der er en chip næppe heller noget interessant. ;o)

... dertil kommer det at en E30er sjældent får noget som helst ud af en chip! :o)

Spjældhuse, knast, større dyser og en bananmanifold - så begynder chippen at blive interessant ;o)

Ovenstående skulle iøvrigt gerne arrivere til BMW'en her inden sæsonen er fordi :oD

• #14   31. mar 2007 Christian H > Come on.. Jeg tror nu nærmere det er noget psykologisk. En chippet bil vil man typisk køre hårdere "Nu har den jo åh så mange hk" = du kører med højere rpm = du har mere moment tilgængeligt til at hive 17"-basserne rundt.

• #18   31. mar 2007 Jeg prøver igen, Christian. PSYKISK virkning. :o) Ligesom 99% af alle piller mod transportsyge.

• #19   31. mar 2007 altså på en sugemotor, giver en chip næsten ingenting, men på en turbomoter ser det helt anderledes ud, det kan jo give helt op til 25%

Kommentér på:
Er alt godtnok chippet?

Annonce