{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.255 visninger | Oprettet:

Nicolaj L
Nicolaj L
Tilmeldt:
18. maj 2022
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 5

Serviceaftale Kia {{forumTopicSubject}}

Hvis man køber en ny Kia er der jo 7 års garanti med fra værksted men man kan tilkøbe serviceaftale der dækker alt udover dæk for 609 i mdr.

Kan det betale sig?

Er med på at det hjælper på forudsigeligheden.

Dog er jeg i tvivl om det er overflødigt,og om de 609 bedre var sparet op hver måned og lagt et værksted? Eller er original Kia værksted bedre med service aftalen?

For og ulemper,tak på forhånd


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Serviceaftale Kia
  • #1   18. maj 2022 7308,00kr årligt, det kan absolut ikke betale sig.
    Men har du en stram økonomi vil det da være en glimrende ide at sætte en plovmand af hver måned. Så er der både til service, dæk osv.
    En service og reparationsaftale er selvfølgeligt trygt og bekvem, en god forretning for KIA at tegne den.


  • #2   18. maj 2022 Serviceaftale = extra måde for forhandler at tjene lidt penge på.
    Sker der noget som ik skal kunne ske, dækker garantien vel.
    Så med mindre det årlige service koster KASSEN, så drop den aftale


  • Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    apr 2006

    Følger: 22 Følgere: 60 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.589
    #3   18. maj 2022 "Dækker alt udover dæk"
    Hvilke dele skal slides op på 2-4år som kræver udskiftning?
    Forhåbenligt intet..
    Der er vel også et max km antal på det, så hvis det endelig var sådan at du kunne slide et sæt bremser op, så ville du have kørt for mange km..

    Som det står skrevet over mig, så er en service aftale bare endnu en indtægt for en forhandler, de gør det ikke for at spare dig penge, de gør det for at holde dig som kunde, og for at holde indtægterne løbene.
    Du vil MULIGVIS bruge 4000kr på et service om året..

    Fordelen ved det, er at du præcis ved hvor meget du skal bruge på bilen hver mdr, og du ikke står med en stor udgift i en mdr hvor du muligvis har fået en anden kæmpe regning, som har presset dig lidt..

    Pengene værd? Nej, ikke herhjemme


  • #4   18. maj 2022 Det skal du gøre op med dig selv ved at se på hvor langt du kører samt om du selv kan lave f.eks. bremser osv.

    Min firmabil koster kr. 1300 om måneden inkl. moms og løber over 5 år og 205.000 km i alt.
    I den pris er der så inkluderet et sæt komplette vinterhjul hvilket hævede prisen nogle hundrede om måneden.

    Men for MIG er det en god aftale med serviceaftalen for bare nye bremser til bilen som er 1 x komplette bagbremser og 2 x komplette forbremser årligt har allerede betalt serviceaftalen for hele året og hertil kommer så minimum 1 service pr. år samt hvad der ellers er af løbende udgifter til viskerblade og div. væsker der bliver toppet op mellem service.

    Bilen skal bl.a. have skiftet tandstangen nu her fordi der er slør i en styrestang og det er en udgift til ca 15.000 kr
    Ja man kan selv få styrestangen skiftet på uautoriseret værksted for omkring 2500 kr inkl sporing - men Fiat, Citroen og Peugeot skifter KUN hele tandstangen på deres biler i Ducato størrelsen.

    Så som sagt gør op med dig selv om hvad du selv kan / vil lave på bilen samt om reservedelene til f.eks. bremser er til at betale uden at du skal have hele opsparingen ud af banken smiley


  • #5   19. maj 2022 Der er flere spørgsmål der bør besvares, bl.a. er serviceaftalen med ubegrænset km? Hvad koster service i den periode, og med de km, du forventer at tegne aftalen for? Hvilke dyre reparationer kan forekomme i perioden? Har du råd til at lade være?

    Jeg har en udvidet garanti/serviceaftale på Honda'en, og indtil videre ser det ud til at gå lige op ift. bare at betale for service. Jeg havde regnet mig frem til en besparelse, men så ramte COVID og i stedet for at køre 50 km om dagen kører den 5-10 km om dagen. Den skal til service for hver 10.000 km hvilket jo gør en forskel ift. biler der måske skal til service for hver 20.000 km. Jeg har ubegrænset km på aftalen.

    Jeg havde også en aftale på Audi'en og den var tjent hjem flere gange. Jeg gav ca. 35.000 kr. for en 4-årig aftale og den blev lavet for over 150.000 kr. på den udvidet garanti. Jeg lavede aftalen fordi jeg vidste at bl.a. DSG gearkassen kunne være dyr at reparere på. Den holdte dog fint, men bl.a. Quattro systemet brækkede sig.

    Sådan helt overordnet kan det i de flestes tilfælde nok ikke betale sig at lave sådan en aftale. Eks. Kia i dette tilfælde vil jo samlet set tjene på at sælge disse aftaler. Nogle kunder tjener de på, andre taber de på. Men netto tjener de på det.

    Har du råd til at være risikovillig og tage en evt. dyr reparation hvis den skulle komme, så er der nok gode chancer for at du kommer til at spare penge ved bare at betale hver gang den skal til service.

    På min nye bil har jeg forudbetalt for service indtil bilen fylder 3 år, og fået en stor rabat ved det. Det gav større besparelse end et abonnement. Der er forskellige måder at betale for service.


  • Nicolaj L
    Nicolaj L Tilmeldt:
    maj 2022

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 5
    #6   19. maj 2022 #5

    609 kr måneden.

    20xxx kilometer årligt.
    Dækker alt udover dæk.
    Bilen er helt ny.
    Grunden til jeg overvejer er at det er nemmere at forholde sig til 609 om måneden istedet for store regninger ind imellem.
    Forhenværende har jeg haft en opel corsa der blev ved med at skulle laves hver måned, dog også nogle flere år på bagen 8-9.

    Jeg ved ikke om service, sprinklervæske, vinduesvæske overstiger 7300 om året eller om den skal serviceres ved 10.000 også.


  • #7   19. maj 2022 #6 du kan være helt sikker på at det er udregnet og du kan være helt sikker på det ikke er til din fordel.
    En service koster vel 1100-1200kr de billige steder og det skal den vel have 1 gang om året eller ? så tænker du vil smide 4-5000kr ud af vinduet hver år i de første mange år.


  • Søren
    Søren Online Tilmeldt:
    mar 2009

    Følgere: 4 Svar: 199
    #8   19. maj 2022 Vil nærmere sige at et service ligger på mellem 2 og 3000kr.. (Nu skrives der jo ikke hvilken model der er tale om)
    Olie koster omkring 200kr literen, 5liter og de første 1000 er væk, så kommer der tiden og andre småting, alt skal jo betales. Og selv om det skulle klares 2 gange om året, så vil det sstadig ikke kunne betale sig.


    Carsten
    Det er lidt unfair at du "glemmer" at skrive at du bor i staterne, og derfor dine priser muligvis ikke rigtig kan bruges efter dansk standart..
    Prøv at hop ud på værkstedet, og spørg hvor mange af deres ansatte, som selv har betalt for deres værktøj, og så giver det mere mening at de kan slippe afsted med en lavere pris end danske forhandlere kan klare.


  • #9   19. maj 2022 Søren,
    Tror ikke det gør den store forskel, da prisen på en service aftale jo er baseret på forventede omkostninger. Det er stadig samme regnestykke man skal lave, altså holde prisen op mod forventede omkostninger.


  • #10   19. maj 2022 Hvor mange år regner du med at beholde bilen?
    De dyrere sliddele som bremser/tandrem skal vel ikke skiftes de første par år, så hvis du kun regner med at holde den en 2-3 år kan det ikke betale sig.

    Har selv serviceaftale på vores nu 4 år gamle Citroen, koster 399 md.
    Serviceprisen har lagt mellem 3.000 og 5.000 indtil videre, så jo, kunne have sparet lidt.
    Men igen, jeg ser det som en forsikring mod uforudsete udgifter.
    Og hvem kunne forudse at en Citroen kun skulle på værksted en gang årligt, og ikke har haft værkstedsbesøg udover det efter 4 år smiley


  • #11   20. maj 2022 #6
    vinduesvæske? smiley smiley smiley


  • #12   20. maj 2022 Eneste jeg slog op var service kia og der er prisen fra 1099kr hos skorstensgaard.
    Olie og filter kan de vel finde ud ad, og 200kr Litteren så tænker jeg det er sku da en go fortjeneste for det skulle jo ikke undre mig om det endda er + moms smiley


  • #13   22. maj 2022 Pas på med de service aftaler.

    Min erfaring er at man er dårligere stillet som kunde med en serviceaftale. Sælgeren fortæller glædelig til kunden om at bilen får serviceret klimaanlægget hver andet år osv osv. Men bliver gjordt når der er serviceaftale ? Næh det koster penge for firmaet ….. svindel og bedrag? Ja det tror jeg sku nok lige.

    Er der ikke serviceaftale, ja så skal der bare sælges..

    Mit råd er at lade være.


  • #14   22. maj 2022 #13
    Ja man skal lige læse op på hvad der rent faktisk står i aftalen og ikke bare tage for gode varer hvad sælgeren siger.

    I min serviceaftale står der at grundudstyr er dækket samt flere ting som ikke er dækket.
    Herunder service til a/c eller klimaanlæg ikke er inkluderet og så mener jeg også at der står at de forskellige komponenter til samme ikke er inkluderet.
    Det samme med el-spejle og el-ruder er heller ikke dækket da de ikke er lovpligtige.

    Nu kan jeg ikke huske hele aftalen i hovedet men synes at MIN aftale er fin til MIG og jeg godt kunne tiltræde den i sin tid uden betænkning over de ting der stod den ikke dækkede.

    Men kogt helt ned - så får du IKKE dækket alle punkter på din bil med en serviceaftale.
    Så læs den grundigt igennem FØR du siger ja tak.


  • #15   23. maj 2022 Har lige været tromme-rummen igennem med en 2022 Ceed SW
    30.000 km årligt, vil koste mellem 750-900 alt efter hvilken forhandler man køber bilen ved, det svarer til ca 10.000 om året for en bil som skal til service 2 gange om året.
    Lille service koster 2400, stort 3000, så er der stadig et godt stykke om til de 10.000 om året.
    Med en 5-årig aftale ville det være 23.000 i overskud, hvilket jeg ikke tænker at en spritny bil kommer til at skulle reppes for de første 5 år. Ja, der kommer lidt til bremser og viskerblade, men har valgt serviceaftalen fra.

    PS: Kørte serviceaftale 5 år på Rio'en i profilen her da økonomien forlangte det, og også på Picanto'en - dog kun 1 år, da jeg blev røvrendt af forhandleren, så han fik en opsigelse på de 3 mdr. jvf betingelserne og så nåede jeg lige at få første service med inden jeg gik ud på markedet bagefter. Nu hedder det alm. servicepriser og alm. rep-udgifter efter markedspriser.


  • Anders B
    Anders B Tilmeldt:
    aug 2019

    Følger: 1 Svar: 26
    #16   24. maj 2022 Stod og skulle overveje det samme da vi købte vores Hyundai.
    Men tænkte at der jo var 5 års garanti så hvorfor?

    Nu har den kørt 204.000km uden nogen problemer overhovedet, og må med skam tilstå at efter de første 5 år, har den kun fået skiftet olie og filter (tændrør og pollenfilter 1 gang) da garantien jo var ophørt og det ikke længere var et krav.
    Jeg fik lavet 1 service ved forhandleren her i Odense, men syntes det var sindsygt dyrt, så alle senere service er lavet ved et mindre værksted, til ca den halve pris, og efter de 5 år (altså de seneste 5 år da bilen netop er blevet 10 år) er der nok kun lavet 3-4 service.
    Bilen er netop synet uden fejl (igen) og kører efter hvad min kone og datter siger som den altid har gjort ??

    Jeg ville sparer de penge op i banken istedet, det gjorde vi og har idag overskud på ca 35.000kr der står bil på ??


  • Peter J
    Peter J Tilmeldt:
    jan 2010

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 44
    #17   24. maj 2022 Vi sætter 500kr af pr. bil om måneden og har gjort det i mange år. Og har aldrig brugt de 6000,- om året pr bil endnu….. Ikke engang selvom der har været en gammel bil indover i ny og næ.
    Jeg tror den dyreste reperation jeg har haft har været 5000 inkl. service for en Mazda 6 jeg havde. Den skulle have nye kalibre bagi (jeg havde selv splittet dem ad…..)
    I mine øjne kan det ikke betale sig med en serviceaftale. Værkstedet sætter prisen så de har deres røv dækket. Men giver det dig ro om natten, kn du da gøre det - men svare sig økonomisk kan det ikke.


  • Nicolaj L
    Nicolaj L Tilmeldt:
    maj 2022

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 5
    #18   25. maj 2022 Der er tale om en ceed sw 2022.
    609 kr måneden for 20.000
    Syvhundrede noget for 25000

    Jeg ved godt at i langt de fleste tilfælde kan det ikke betale sig, men som en hedde mod dårligt uheld?

    Hvornår skal den serviceres første gang, efter 10000 eller et år?


  • Peter J
    Peter J Tilmeldt:
    jan 2010

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 44
    #19   25. maj 2022 Sæt en 500mand til side hver måned, og du har 6000,- om året at holde bil for. Det bør være rigeligt, når vi ikke snakker tyske biler ?????
    Det er mit råd.

    Men igen: hvis du sover bedre om natten med en serviceaftale, skal du da gøre det. Men der er ifølge min erfaring ingen besparelse i det. Hvis ikke værkstederne tjente penge på det, gjorde de det ikke.
    Og alt andet lige har du 7 års garanti på en ny Kia. Så de næste år burde du kun skifte olie, filtre og almindelige sliddele. Og det kommer ikke i nærheden af 7000 om året.
    Olieskift er vist 1 år/15.000 eller 20.000 km alt efter hvad det kommer først. Og de fleste kører vel 50-60000 km på bremserne, så det skal du jo ikke spekulere på foreløbig.


Kommentér på:
Serviceaftale Kia

Annonce