{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.413 visninger | Oprettet:

Mahmoud M
Mahmoud M
Tilmeldt:
15. apr 2022
Følger: 11 Emner: 2 Svar: 3

Købe ny bil eller reparere Peugeot 206 {{forumTopicSubject}}

Jeg står i den situation at jeg har en gammel spand af en Peugeot 206 fra 1999, jeg og konen har været studerende siden vi købte den. Jeg er færdig om 1 år, og min kone har lige fået fuldtidsjob. Jeg har længe haft lyst til at købe en ny, da jeg er træt af den går i stykker af og til. Men planen er lidt at flytte til Kbh når jeg er færdig, så jeg er i tvivl om man skal til at ude og købe ny bil og oprette et bil lån. Min Peugeot har kørt 180K km også har jeg skiftet udstødning, lygter, bremser, starter og servopumpe. Den skal til at have skiftet kobling, men ellers kører den super fint. Vi bruger kun vores bil hvis vi skal besøge familie/venner eller handle, så 1-3 gange max i ugen.

Hvad tænker i bil hoveder?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Købe ny bil eller reparere Peugeot 206
  • #1   10. jun 2022 Hvilket uddannelse tage 24 år at uddanne sig til?? smiley
    Nå men, en bil i indre Kbh kan være et mareridt at finde p-plads til, hvis det ikke er en bil man skal bruge hverdag er det da en sur udgift at have, hvis bilen som du har nu, fungerer med en ny kobling, kan det være at du skulle beholde den, der sker jo meget på el bil fronten i øjeblikkket, og brugte biler er oppe i pris pt.
    Men i sidste ende er det kun dig selv der kan tage beslutningen, kan være leasing kunne være en mulighed.


  • #2   10. jun 2022 Den er sgu svær den der, tror du må igang med et regneark og sætte alle udgifter ind.

    En ellert som Dacia Spring kunne måske være noget for jer, især da i ikke har behov for kørsel hele tiden. så den ikke skal være fuldt ladet op hver morgen.
    Der er vidst noget med billig parkering til el-biler.



  • #3   11. jun 2022 Det gad jeg også godt vide.

    De længste uddannelser er vel Læge, Advokat .... Pilot?.


  • #4   11. jun 2022 Hvor står der noget om at han har været i lære i 24 år ???

    Maskinarbejder er en lang uddannelse...................jeg lærer nyt hver dag smiley


  • Mahmoud M
    Mahmoud M Tilmeldt:
    apr 2022

    Følger: 11 Emner: 2 Svar: 3
    #5   11. jun 2022 Jeg har da ikke skrevet jeg har været under uddannelse i 24 år ?? jeg har skrevet jeg har en bil fra 1999, og jeg har været under uddannelse siden jeg købte den.

  • #6   11. jun 2022 jeg kan sagtens forstå du har lyst til en ny og bedre bil

    personligt ville jeg nok vælge og skifte 206'eren til en nyere bil, men en helt ny bil vil jeg nok ikke gå efter.
    Dog er brugtpriserne i øjeblikket ufatteligt høje, så det kan betyde et stort værditab hvis bilen skal sælges om 3-5 år

    Hvis i skal ud og have billån, så skal i forvente at bilen pludselig får en ret stor post i jeres budget. Uden sådan at kunne regne det ud i detaljer, så kan i nemt komme op på 4000-5000 kr om måneden for en nyere brugt bil med billån

    Lån 2000-2500 kr, alt efter løbetid og bilens pris. Se jer godt for, så i ikke står ved et salg og skylder meget mere end bilen kan sælges for
    forsikring 500-700 kr
    service og værkstedsbesøg 500-800 kr
    brændstof 500-1000 kr
    Ejerafgift 100 kr


  • #7   11. jun 2022 Du forventer ændringer i dit liv om et år.

    Jeg ville vente, og acceptere at der kan ryge 10k ned i en bil der er 5k værd.
    Bare gebyrerne ved ny bil æder det.

    Du aner ikke hvad dine behov er i kbh området. Bor du centralt bliver den en ulempe. Der er forskellige bil services som kan bruges i kbh hvis man kun bruger bilen meet begrænset.

    Alternativt skal man se hvad der findes af 1 års leasing muligheder.

    Jeg ville være ked af at have en dyr bil stående, som næsten ikke bliver brugt.
    Klart nok vil grøn afgift være en del lavere på en ny bil, men du er også nød til at gå fra ansvar til kasko. Tænker at det næsten udligner sig selv. Tænk også over det temmeligt lave forbrugsmønster i har nu, formentligt tæt på at taxa er billigere.


  • #8   11. jun 2022 Ville holde liv den gamle vogn. Du ved hvad du har og så lækkert er en ny bil sku ikke. Det bare en masse gæld for at se smart ud i en periode.
    De gamle Peugeot 206'er er fint bygget og så længe bagbro er i orden er det gode biler.


  • #9   11. jun 2022 Hvis man har passet på ens bil og den er i god stand
    Er min mening, at det er bedre og reparer.

    Da man kende tilstand på bilen

    Køber man anden brugt bil, kender man ikke historikken på den



  • #10   11. jun 2022 Flytter du til kbh om et år ,så hold liv i den indtil og derefter delebil når du skal bruge bil for fuck et mareridt at find p-plads i kbh og så spare du afdrag på lån- forsikring osv osv .
    Og jeg kan skriver under på det med p- pladser ,for nogen perioder er jeg på riget pga kræft og kemo ,så går der min 1 time med at find plads og de sidste 4 år er det blevet 50 % værer


  • #12   12. jun 2022 Jeg synes at det vil være mest fornuftigt at vente med at købe bil til du er færdig med uddannelsen, er flyttet og har landet dit første job.

    Selvfølgelig er der udfordringer med parkering i KBH, men du ved jo reelt ikke om du vil få 5 minutter til jobbet, eller +1 time til jobbet. Så at vælge den rette bil nu, som vil passe til jeres forbrug på længere sigt, vil være ret vanskeligt.


  • #13   13. jun 2022 Som de fleste siger, ville det give mest mening at beholde den. Når du så flytter, må du se på mulighederne til den tid.

    Der er læssevis af delebil ordninger og cykler/løbehjul/offentlig transport i KBH området. At være bilejer er ikke nemt i hovedstaden, så det vil ikke give mening at købe en ny uanset hvad.


  • martin a
    martin a Tilmeldt:
    mar 2012

    Følger: 3 Følgere: 2 Svar: 296
    #14   14. jun 2022 #3 Pilot tager ikke mange år, måske 2 år smiley

  • #15   17. jun 2022 #14
    Ja 2 år til gengæld så er økonomien i den selvbetalt så du har måske en gæld i 10 år efterfølgende smiley men ja 2 år
    Kan også tages på 4 år som “deltid” så kan der arbejdes imens man tager uddannelsen

    Tænker også læge, advokat, revisor (stats aut) eller en eller anden cand. det meste af det hele med en bachelor oven på

    Derudover så findes der også evighed studenterne
    Naboen datter er 51 og studere stadig og har aldrig haft ender end studiejob
    Først studerede hun ærkeologi så kinesisk så russisk og nu noget kunst men overvejer noget andet


Kommentér på:
Købe ny bil eller reparere Peugeot 206

Annonce